Jump to content
IGNORED

Lewy pobór prądu


Litai
 Share

Recommended Posts

Witam,

Po zamknięciu samochodu i uśpieniu wszystkich systemów mam pobór 0,100 A.

Pobór maleje do 0,02 A po wyjęciu bezpiecznika nr 15, czyli opisanego jako zestaw wskaźników.

Gdzie szukać przyczyny? Rozbierać licznik?

Link to comment
Share on other sites

Po uśpieniu wszystkiego, prąd pobierany z AKU powinien być na poziomie 50mA...55mA (0.050A....0.055A). Jeśli jednak masz zamontowany alarm lub jakieś zabezpieczenie dodatkowe, wówczas należy dołożyć jeszcze kolejne około 50mA (0.05A).

Nie wiem kolego co jest podłączone lub co wchodzi pod zestaw wskaźników. Może jest montowany obwód Alarmu lub obwód czuwania pilota. Rozumiem, że jak zamkniesz samochód, np. z pilota, a następnie przy otwartych drzwiach (wcześniej śrubokrętem zamknięty zamek, krańcówka, switch) i wyciągniesz bezpiecznik, to czy będziesz mógł samochód otworzyć? Czy uruchomisz radio? Może brak bezpiecznika uniemożliwi załączenie się świateł - mignięcie kierunków po dokonaniu próby otwarcia. Może jakaś inna funkcja - klimatronik? Obwód wskaźników jest szeroko pojęty. Kontroluje wiele rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam podobny problem

Auto zamykam i rano nie mogę odpalić bo aku padnięty, puki co aby móc odpalać auto i nie mieć rozładowanego aku wyciagam bezpiecznik (jak dobrze pamiętam 15)

Odpowiada on po części za zegary, podświetlanie panelu od klimy, radia, lampek w podsufitce, navi, drążka zmiany biegów, właczników halogenów i esp, i popielniczki.

Wszystkie te rzeczy posprawdzałem i po ich odpinaniu od instalacji pobór prądu nadal jest za duży. Nic się nie zmienia.

Więc w sumie nie wiem co to może być,,,

Link to comment
Share on other sites

Panowie, przecież te 100mA lub 0.1A to normalka gdy macie ten alarm zamontowany. Pisałem, że bez alarmu wciąga 50mA...55mA.

Jak macie teraz problemy, to zapewne wynikają one z mrozu i padniętych AKU.

Gdy samochód stoi zamknięty i pobiera non stop 100mA, to gdyby AKU typu 77Ah był załadowany do 3/4, to:

77Ah*(3/4)=57.75Ah

teraz: 57.75Ah/0.1A=577.5h=24.0625dnia

Więc jak macie takie pobory prądu 50mA....100mA, to przy obliczeniach jak wyżej, śmiało AKU wytrzyma 3tygodnie bez odpalania. Teraz jak są mrozy i wilgoć, to stare AKU nie trzymają i siadają. Podnieście korki w AKU i sprawdźcie z ciekawości ile macie wody w nich. W moim starym AKU, mimo że bezobsługowy, cele były odsłonięte. Dolałem wody destylowanej, zrobiłem mu kilka reseteów i jeszcze pojeździłem 0.5roku. Później kupiłem nowy, WARTA https://www.motointegrator.pl/produkty/284531-akumulator-varta-silver-dynamic-e44-77ah-780a-p?ds_e_ad_type=pla&gclid=CND83-ia7cICFSbqcgodtbYARw&gclsrc=aw.ds, największy jaki mogłem do swojego samochodu - pod względem pojemności i wielkości.

Edited by Dajmon
Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie mam nowy aku, kupiony w tamtym roku

Auto po jednej nocce miało rozładowany aku i musiałem odpalać od kabli, było tak z dwa, trzy razy, bo na początku myślałem że dzieciaki pozostawiły mi włączone światła w podsufitce

Włożony bezpiecznik pobór prądu ok 0,55 A po wyciągnięciu 0,01 A

Więc coś jest chyba nie deges

Dodam że nie mam żadnego alarmu, cb i innych dokładek

Jest sporo tematów w necie odnośnie lewego poboru prądu przez A4 , ale niektóre różnią się problemem

Z tego co doczytałem to jest możliwe że włącznik awaryjek może być walnięty lub moduł domykania szyb, niby szyby otwiera i zamyka z pilota.... ale w sumie to już głupieje i nie wiem gdzie szukać rozwiązania :kwasny:

Link to comment
Share on other sites

Więc u Ciebie kolego (jak piszesz) jest prąd 0.55A (550mA). To spora wartość. Będzie Ci przez to AKU klękać.

Kolega, który założył tego posta, pisał, że ma pobór prądu 0.1A (100mA). Tutaj nic dziwnego nie występuje. Norma z alarmem.

Te 550mA natomiast, to nie wiem. Musisz szukać. Najlepiej samemu. Jak oddasz samochód do warsztatu, to przekopią elektrykę na każdą stronę, że się sam później nie odnajdziesz. Ponacinają przewody. Poułamują kostki i zaczepy. Możesz podpytać jakiegoś znajomego kolegę.

Ja bym zrobił następująco. Otwarłbym maskę. Zrzucił klemę dodatnią (+) i zamontował w szereg amperomierz do pomiaru prądu ustawionym na zakres 10A. Należy zwrócić uwagę na przewody miernika, żeby nie były leciwe. Najlepiej mieć przewody zakończone żabkami, bananami, aby w łatwy i trwały sposób dołączyć się:

- z jednej strony za zacisk AKU (możesz nawinąć na zacisk kawałek drutu miedzianego);

- z drugiej strony za klemę AKU (tu również możesz owinąć ją kawałkiem drutu miedzianego, tak aby połączenie było solidne).

Mając podłączony amperomierz, możesz obserwować pobór prądu. Dobrze by były, gdyby ktoś mógł na bieżąco mówić Ci jaki jest pobór. Musi stać i mówić ten ktoś. Tak najlepiej. Ktoś do pomocy.

Teraz zamknij krancówkę w zamku maski śrubokrętem lub innym narzędziem. Obserwuj przy tym zabiegu czy znika na Fisie informacja o otwartej masce. Teraz drzwi kierowcy. Otwórz je i również śrubokrętem zamknij krańcówkę zamka. Spójrz na FIS, czy również informacja o zamkniętych drzwiach kierowcy zniknęła z ekranu. Mając przygotowane podłoże, zamknij teraz samochód z pilota (pozostałe troje drzwi i klapa oczywiście zamknięte na karoserii samochodu). Powinny mrugnąć światła kierunków, wyłączyć się lampka w podsufitce jeśli się do tej pory świeciła oraz powinna zacząć mrugać dioda led w drzwiach kierowcy informująca o zamknięciu samochodu.

Spoglądaj na amperomierz i analizuj czas od zamknięcia. Po ok. pierwszych 30sek. powinien prąd nagle spaść (nie wiem, o połowę może), następnie po kolejnych 30sek. prąd w sprawnej instalacji elektrycznej ponownie powinien się obniżyć do pułapu 55mA....100mA. Wówczas powinien zgasnąć trójkąt świateł ostrzegawczych.

Dodam, że ja tak badałem pobór i analizowałem skąd może być ten upływ. U mnie był walnięty zamek w drzwiach kierowcy. MIałem nagar między ścieżkami na panelu PCB. Po ściągnięciu boczka, wymontowaniu zamka i po usunięcie nagaru, wszystko wróciło do normy.

Ja to robiłem jakoś na jesień. Teraz zima. Ujemne temperatury. Jak koś nie ma ciepłego garażu lub garażu u kolegi, to nie polecam się zabierać za to. Wszystko jest stwardniałe i łatwo coś połamać.


A swój AKU (gdy miałem taki problem podobny dowaazego) ładowałem w robocie pod budynkiem pracy. Ładowałem, żebym mógł do domu wrócić. W domu również ładowałem, żeby do pracy na drugi dzień dojechać. Tak przez dobry tydzień, czyli do czasu znalezenie nagaru w zamku.


Hm. Jeśli wyciągacie bezpiecznik nr 15 od instrumentów, to sprawdzić trzeba co pod tymi instrumentami się znajduje. Może coś się wyświetla na FIS'ie podczas uruchamiania samochodu. Może jakieś błędy są pod tymi instrumentami? Może błędy są również pod modułem Komfortu?

Moduł instrumentów, to wg mnie licznik. Gdzieś tu na forum był pokazany rysunek, które przedstawiał różne odbiorniki podłączane do licznika. Licznik więc obsługuje nie tylko radio, klimatronik ale również inne układy, jak np. czujnik poziomu oleju w misie. Czujnik, z tego co wiem, to sam wciąga w okolicach 400..500mA prądu. Wiem, bo sam robiłem testy na nim i analizę jego działania. Nie chce mi się jednak wierzyć żeby on robił jakieś kłopoty.

Ktoś kiedyś pisał o taśmie idącej do kierownicy.


Skupiłbym się więc na liczniku i nad tym co on obsługuje, czyli co on sczytuje. Tak wygląda, jakby jakiś jeden obwód elektryczny nie odpowiadał licznikowi, że jest on wyłączony. Licznik przez to nie uśpi pozostałych układów lub nie wyśle informacji zwrotnej do modułu komfortu, że wszystko u niego jest OK.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak kolego pisałem wyżej pod bezpiecznikiem nr 15 jest kilkanaście różnych rzeczy podpiętych

Sprawdzałem już chyba wszystkie

Zamykałem auto i jak było ciemno kukałem do środka czy gdzieś coś się nie świeci lub mryga

A ten moduł komfortu to sie ma do domykania i otwierania szyb z kluczyka ? gdzie on się znajduje ?

W piątek kolega ma podjechac swoją b5 i będziemy ryć....

Swoją drogą to jest jakiś mankament tych aut, bo w necie jest od h*ja tematów związanych z poborem prądu na lewo w a4, a3 i niektórych vw ...

Tylko że nie ma zbytnio napisane jak temu wszystkiemu zaradzić

Powinni to robić w ramach reklamacji w serwisie :D

Link to comment
Share on other sites

Moduły usypiają się równo co 30s i po czasie rzędu 1,5-2 minut pobór schodzi poniżej 100mA.

U siebie mam niefabryczny alarm, który pobiera w zależności od trybu pracy 20-30mA, plus sterownik lpg, którego instrukcja podaje pobór po uśpieniu max 10mA. Łącznie wychodzi przedział 21-40mA, przy czym wartość mierzona tuż za akumulatorem jest rzędu 80-90mA. Niestety, mierząc nie włączyłem funkcji HOLD (DataHold) i nie mam pewności, czy po kilku/kilkunastu godzinach pobór nie idzie w górę.

Często narzeka się na francuzy, że dużo elektroniki i po paru latach szwankuje i przestaje działać. A w Audi w każdym modelu gdzie występują moduły notorycznie ten sam problem - rozładowywanie akumulatora. W VW nawet soft w fabrycznym navi potrafi być winowajcą.

"Przewaga dzięki technice", odbijająca się czkawką.

Link to comment
Share on other sites

Moduł komfortu odpowiada na pewno za drzwi. Czy za domykanie szyb, tego nie wiem. Nie odpowiem Ci. Domykanie szyb realizowane jest zapewne poprzez sterowniki drzwiowe z silnikami. Sterowniki wykrywają zwiększony pobór prądu przez silniki i wówczas wyłączają silniki, aby te dalej nie pracowały (nie spaliły się). Informacja o domkniętych szybach w moim przypadku samochodu nie ma wpływu na usypianie samochodu. Kiedyś miałem taką sytuację, że szyby w lecie miałem lekko uchylone po obu stronach. Samochód zamknąłem z kluczyka jednym krótkim naciśnięciem "zamknij". Samochód się zamknął i poszedł "spać". Szybki były uchylone. Rano wstałem i żeby komary mi nie naszły nacisnąłem "zamknij" i przytrzymałem go dłużej. Wówczas szybki podjechały do góry. Tyle. Moduł Komfortu znajduje się pod siedzeniem, pod dywanem kierowcy. Można powiedzieć, że w osi kolan kierowcy. Można się do niego dostać przez odsunięcie fotela kierowcy maksymalnie do tyłu. Odkręcenia śrubki przytrzymującej stopkę pod nogę, śrubę mocującą kratkę wentylacyjna. Wówczas przez złapanie wykładziny przy pedałach, możesz ją pociągnąć do środka. Podczas podciągania wykładziny zobaczysz co jeszcze będzie CI mogło przeszkadzać. Mogą to być progi i uszczelka. Pod podniesioną wykładziną będziesz miał moduł zamknięty w plastykowej puszcze.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info

Domykanie i otwieranie szyb u mnie działa na tej samej zasadzie

Jutro jak pogoda dopisze od rana działam, bo muszę ten temat rozwiązać...


Problem rozwiązany

Navi w bagażniku

Link to comment
Share on other sites

Navi tyle szarpało?

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję :wink:

Pobór prądu spadł na 0,03 / 0,02 A , upewniałem sie z trzy razy, i wychodzi na to ustrojstwo

Fakt że cały czas się świeciła, nawet jak auto było zamknięte...

Co z nią nie wiem, i nie chcę wiedzieć :decayed: odłączyłem i mam nadzieję że z elektryką będę miał już spokój :wink:

Link to comment
Share on other sites

20-30mA to malutko, będzie dobrze :)

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że dopiero teraz o tym piszesz (...że NAVI świeciła również po zamknięciu samochodu). Dla mnie jest oczywiste, że jak zamykam samochód, to nawet włączona lampka w podsufitce ma zgasnąć. Nie ma działać nic. Wszystko ma się wyłączyć. Jak coś się świeci, to wiadome jest z góry, że z tym czymś jest coś nie w porządku.

Może styki zaśniedziałe, pokryły się tlenkiem. Może również zimne luty. Rozebrać obudowę i sprawdzić połączenia lutowane złącz z PCB.


Lub poprawić same złącza we wtykach. Nie ma łączności na jednym styku/połączeniu i brak transmisji uniemożliwa wyłączenie sterownika/modułu.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Kolego Navi jest w bagażniku , zasłonięte , doszedłem do tego że wydawało dziwny odgłos

Nie brałem nawet pod uwagę że pod ten bezpiecznik może być podłączone Navi ...

Nie będę się z tym szarpał, i tak nie używam i raczej nie będę

Link to comment
Share on other sites

Skoro piszesz, że zasłonięta była i w bagażniku, to zwracam honor.

Link to comment
Share on other sites

Witam

u mnie cos pobiera poza bezpiecznikami

alternator i rozrusznik wykluczony

pod nogami kierowcy jest listwa z plusami od akumulatora jak tam odepne jedna wizje 4 kabli pobór spada 

czy ktoś wie co to za obwody bo innaczej musz pruć cała instalacje pomocy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...