Jump to content
IGNORED

Coś wyje :D


Olszak86
 Share

Recommended Posts

Siema. Powiedzcie mi co w tym silniku jeszcze może wyć oprócz tego co wymienilem. Problem polega na tym ze cieżko dojść co wyje a ja wymieniłem już pół samochodu a dalej jest to samo. Wyje na wolnych jak i wysokich obrotach. Powiem co zrobiłem:

- nowa pompa wspomagania

- nowy alternator

- łożysko wiskozy

- nowe kolo pasowe

- napinacz klimy wraz z rolką

- pompa wody

- rolka prowadzącą w rozrządzie ( tą taką małą)

I dalej jak wyło tak wyje. Po wymiane tego wszystkiego slychac ze dzwiek dochodzi z tylu silnika ale oprócz skrzyni tak nic juz wiecej nie ma.

Czy łóżysko oporowe wyło by na wolnych i wysokich obrotach bez wciskania sprzegła?? Jak wcisne sprzęglo to ten dźwiek jest glośniejszy. Z góry dziekuje za wszysktie podpowiedzi i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

A może to ten nieszczesny napinacz hyrauliczny nie działa prawidłowo i juz łańcuch rozrzadu wyje ?

Link to comment
Share on other sites

jak dźwięk przypomina diesla , może to być również zapchany smok , bądź złe ciśnienie oleju

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest ten sam problem. Po odpięciu paska pk (czyli staje cały osprzęt) + odłączeniu klimy coś wyje. Dźwięk przypomina zajeżdżone łożysko (np alternator) albo np wałek rozrządu który się zaciera powoli. Wycie startuje razem z odpaleniem silnika i jest coraz głośniejsze do ok 2.5 tys obr potem cichnie. po przejechaniu ok 5km przestaje hałasować w ogóle (nawet na wolnych obrotach). Wystarczy auto odstawić na kilka godzin i wszystko dzieje się od nowa. Nie ma to nic wspólnego z dźwiękiem zajechanego łańcucha ani za niskiego ciśnienia oleju na głowicy bo szklanki są cichutkie jak nowe. Silnik po ucichnięciu tego jazgotu chodzi jak nowy. Ciężko namierzyć skąd ten dźwięk ale wydaje mi się jakby docierał z okolic napinacza łańcucha właśnie. Niby z tyłu silnika ale na górze raczej na 100% nie łożysko oporowe sprzęgła.

Trzeba się wsłuchać:

DEV może Ty podrzucisz trop?

Edited by Mesiah
Link to comment
Share on other sites

U mnie też tak jest ale troche ciszej. Nie przejmuje sie tym ponieważ silnik ma przejechane 350 tys i musi swoje dzwieki już oddawac.

Mesiah pisałeś ze ocieplenie aku to szatanski problem a widze ze masz swoj czyms owiniety.

Ps. ile macie na zegarach ? pewnie 200 tys. :grin: bo u mnie chodzi ciszej :grin:

Link to comment
Share on other sites

Pozostał ci jeszcze napinacz paska wielorowkowego.

A tak po za tym głupio robisz. Wystarczyło zwalić pasek wielorowkowy i odpalić - dźwięk się nie zmienia to już wiesz że napinacz paska, altek, pompa wody i pompa wspomagania ok. Dalej pasek od klimy. Dźwięk się nie zmienia - klima odpada. A ty zamiast sprawdzić to na ślepo wymieniasz.

Link to comment
Share on other sites

U mnie też tak jest ale troche ciszej. Nie przejmuje sie tym ponieważ silnik ma przejechane 350 tys i musi swoje dzwieki już oddawac.

Mesiah pisałeś ze ocieplenie aku to szatanski problem a widze ze masz swoj czyms owiniety.

Ps. ile macie na zegarach ? pewnie 200 tys. :grin: bo u mnie chodzi ciszej :grin:

Aku mam tylko przykryty czarna folią z góry bo cały czas stoi na nim woda. Nic nie jest ocieplane. Co do silnika to mojego nie słychać\ jak się rozgrzeje. Chodzi bdb tylko kilka dni temu mu odwaliło nagle. Wydaje mi się , że takich dźwięków nie można bagatelizować. Ja mam nalatane niby 258 tys i mam książkę od niemca. Braciak mi ściągał w czerwcu tą gnidę. Auto miało założony jeszcze stary typ tłumika drgań na rozrządzie i prawie się rozpadł. Ogólnie byłem u kliku fachowców i twierdzą , ze przebieg może być prawdziwy a nawet jeśli nie to nie ma więcej niż 300 tyś przejechane. Kompresja 14.5-15. Tylko , że przebieg nie ma tu nic do rzeczy. Była cisza totalna a mu odwaliło z dnia na dzień. Myślałem , ze to altek ale nic z tych rzeczy. Będę musiał chyba zwalić pokrywę zaworów i zobaczyć co się kroi.. Wcześniej zaczynał mi sie już powoli odzywać łańcuch ale to pewnie wina napinacza bo jest jeszcze ori a sam łańcuch sprawdzałem jak wymieniałem rozrząd i nie jest rozciągnięty.

Pozostał ci jeszcze napinacz paska wielorowkowego.

A tak po za tym głupio robisz. Wystarczyło zwalić pasek wielorowkowy i odpalić - dźwięk się nie zmienia to już wiesz że napinacz paska, altek, pompa wody i pompa wspomagania ok. Dalej pasek od klimy. Dźwięk się nie zmienia - klima odpada. A ty zamiast sprawdzić to na ślepo wymieniasz.

Kolega założyciel tematu faktycznie trochę dowalił z tymi wymianami.Co według Ciebie może jeszcze wydawać takie dźwięki? U mnie po zwaleniu paska pk dalej jest to samo. Pasek klimy te zwalałem i bez zmian.

Edited by Mesiah
Link to comment
Share on other sites

Da rade zrzucić pasek wielorowkowy bez odsuwania pasa? Mi to własnie napinacz paska wielorowkowego szeleści bo ten od klimy juz wymieniłem.


Pozostał ci jeszcze napinacz paska wielorowkowego.

A tak po za tym głupio robisz. Wystarczyło zwalić pasek wielorowkowy i odpalić - dźwięk się nie zmienia to już wiesz że napinacz paska, altek, pompa wody i pompa wspomagania ok. Dalej pasek od klimy. Dźwięk się nie zmienia - klima odpada. A ty zamiast sprawdzić to na ślepo wymieniasz.

Zrobcie tak jak Labiel pisał i bedziecie mieli pewność .

Link to comment
Share on other sites

"Wycie" to dla każdego inny dźwięk. Luźny/zużyty łańcuch rozrządu może hałasować, ale to bardziej jak dla mnie "szuranie" niż wycie.


Da rade zrzucić pasek wielorowkowy bez odsuwania pasa? Mi to własnie napinacz paska wielorowkowego szeleści bo ten od klimy juz wymieniłem.

Powiem Ci więcej, ja go koledze z forum na parkingu pod blokiem wymieniałem, więc wszystko da radę :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Jest z tym trochę roboty, trzeba zwalić pasek klimy i odsunąć napinacz. W sumie całego paska nie musisz ściągać, tylko tyle żeby nie chodził po kole pasowym - uwaga żeby gdzieś go nie wciągnęło i nie narobiło bałaganu.

Link to comment
Share on other sites

Normanie masz napinacz na klucz przy alternatorze. Luzujesz zwalasz z alternatora i nic więcej nie ruszasz. Nic nie wciągnie. Robiłem to już kilka razy. 2 min roboty.


Da rade zrzucić pasek wielorowkowy bez odsuwania pasa? Mi to własnie napinacz paska wielorowkowego szeleści bo ten od klimy juz wymieniłem.


Pozostał ci jeszcze napinacz paska wielorowkowego.

A tak po za tym głupio robisz. Wystarczyło zwalić pasek wielorowkowy i odpalić - dźwięk się nie zmienia to już wiesz że napinacz paska, altek, pompa wody i pompa wspomagania ok. Dalej pasek od klimy. Dźwięk się nie zmienia - klima odpada. A ty zamiast sprawdzić to na ślepo wymieniasz.

Zrobcie tak jak Labiel pisał i bedziecie mieli pewność .

Chyba nie doczytałeś. Pierwsze co napisałem to to , że zwaliłem pasek pk i sprawdziłem osprzęt. Od tego zawsze się zaczyna.

Link to comment
Share on other sites

Ja piszę w doniesieniu do kolegi który rozpoczął temat a nie do pytań w trakcie.

Link to comment
Share on other sites

"Wycie" to dla każdego inny dźwięk. Luźny/zużyty łańcuch rozrządu może hałasować, ale to bardziej jak dla mnie "szuranie" niż wycie.

To nie łańcuch. Nasłuchałem się już łańcuchów w życiu i to na bank nie on. Dziwi mnie to właśnie bo nic więcej nie zostało prócz np problemów z wałkiem czy coś. No ale jak wymieniał rozrząd wszystko oglądałem i wałki wyglądały jak nowe. Zero przebarwień od przegrzania czy wytartych krzywek. Fakt faktem stopek wałka nie odkręcałem bo nie było takiej potrzeby.

Ja piszę w doniesieniu do kolegi który rozpoczął temat a nie do pytań w trakcie.

Tamto akurat nie było do Ciebie. Kolega rafał napisał: "Zrobcie tak jak Labiel pisał i będziecie mieli pewność ." więć napisałem , że nie doczytał bo napisałem iż już to zrobiłem.

Link to comment
Share on other sites

Fakt moze i dowalilem z wymianami ale bd mial spokoj na jakis czas. Na tym filmie slychac szuranie, cos jakby sie zacieralo a u mnie jest wycie. Pojde do garazu i nagram wam film moze cos uslyszycie.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...