Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upływnośc z akumulatora 1,4A


emdzej25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam może ktoś z szanownych forumowiczów miła podobny problem mianowicie uciekający prąd po pomiarach wyszło że ucieka jakieś 1,4 A, dodam że dokonałem pomiarów na bezpiecznikach niestety tam jest wszystko OK. Odłączyłem radio ten "wzmacniacz" w bagażniku i nadal nic się nie zmieniło. Zastanawiam się gdzie jeszcze szukać przyczyny "wycieku prądu". Dodam jeszcze że namierzyłem jakiś stukający czujnik w dolnej części silnika wydaje mi się że jest on od ABS-u przy wyłączonym silniku lecz przekręconym kluczyku cały czas "stuka puka". Do tego wszystkiego jeszcze świecący na stałe i raz na około 30 sec mignie nie gaśnie nigdy włącznik świateł awaryjnych. Oraz ostatni z moich problemów świecące na stałe światła wstecznego biegu wydaje mi się że jest to czujnik R ale nie wiem gdzie go szukać. Bardzo proszę o jakieś porady ponieważ już dostaję "świra". Dziś auto wróciło od mechanika przepraszam "rzemieślnika" bez obrazy dla tych ostatnich, który po 2 tygodniowej "naprawie" usunął mi alarm skasował na 3 setki i powiedział że sobie nie poradzi z usterkami.

Może ma ktoś jakieś pomysły lub może mnie naprowadzić na jakieś właściwe tory.

A4 B6 2001 AWX 1.9 -130 KM.

Edytowane przez emdzej25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprubuj odłączyc alternator, ten gruby przewód przy nim i wtedy zmierz, miałem już dwa razy taki przypadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ciągnęło 800mA. Też nie wiedziałem. Szukałem. Zrobiłem więc doktorat z elektryki bo nikomu bym nie dał do zrobienia. Ponacinali by tylko przewody.

Ciągnie tyle prądu, bo (wg mnie), moduł komfortu nie usypia pozostałych sterowników i bloków samochodu. Dlatego ciągnie tyle ile podczas normalnej pracy samochodu. Żeby moduł komfortu kazał spać innym urządzeniom, to musi mieć wszystkie kontrolowane przez siebie obwody pozamykane. Tyczy się to wszystkich krańcówek. W drzwiach, w masce, w klapie bagażnika. Wystarczy, że jeden switch się nie zamknie i moduł nie wie, czy ma uspać samochód.

Sprawdź z ciekawości, siedząc w samochodzie, czy jak masz wszystkie drzwi, maskę i klapę bagażnika zamknięte, to czy na fisie gasną wszystkie te pozycje.

U mnie gasły. Zacząłem rozbierać drzwi. Najpierw te od kierowcy.. Wyciągnąłem elektronikę drzwi (zamek). Rozkręciłem go. Dostałem się do panelu elektroniki. Okazało się z pomiarów multimetrem, że zrobił się nagar między dwoma ścieżkami iegnącymi obok siebie. NAGAR ten przewodził mikroprąd, (miliprąd), powodując niewielki spadek napięcia. Ponieważ obwód jednej ze ścieżki kontrolowany jest prze moduł komfortu, to moduł widział cały czas niewielkie napięcie zamiast przykładowego zwarcia. Przez to nie usypiał pozostałych obwodów, sterowników. Wystarczyły 24 godziny i po AKU.

Bardzo wszechstronnie opisywałem tu na forum tą przyczynę. Nie wiem jednak gdzie jest ten temat. Trzeba by go poszukać.

Jak coś to napisz na priva. Podaj swój nr tel. Wesprę Cię telefonicznie.

Życzę trafienia problemu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedz też o tym myślałem w sensie że auto nie idzie spać. Zbagatelizowałem bardzo ważny element to znaczy, przyciski od podnoszenia szyby, sterowania lusterkami oraz blokowania drzwi migają jak "stroboskopy na dyskotece" z lewej strony nic nie działa z prawej jest OK w sensie nie migają ale szyby nie opuszcza i nie podnosi. przepatrzyłem przewody w kostce pomiędzy słupkiem a drzwiami kierowcy i "przejście" jest następnie pomiędzy wtyczką a modułem w drzwiach kierowcy i też jest OK. Zaczynam się martwić że to elektronika w drzwiach padła ale to po obu stronach by umarło trochę to dębowa koncepcja. Nie wiem jak to sprawdzić VAG pokazuje że nie może się połączyć z modułem centralnego zamka. Nie za bardzo orientuje się gdzie on jest czy to jest ten moduł komfortu czy jeszcze jakiś zupełnie inny sterownik za to odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaki prąd pobierają jedne i drugie drzwi (mają oddzielne bezpieczniki). O odpowiedniej przejściówce do miernika pisałem kilka tematów niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm. Jak masz stroboskop, to ja bym rozebrał drzwi i sprawdził, czy czasem nie ma wody w drzwiach i przewody są w wodzie.


Tu masz jeszcze adres linku, w którym podpowiadałem koledze z inna upływnością:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/299969-modul-komfortu-nie-przechodzi-w-stan-uspienia/#entry4278607

Są tam zdjęcia.

Edytowane przez Dajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm trochę jest tam wody ale przewody są w izolacji czyżby była to taka banalna awaria. Ale w takim razie czemu nie podnosi się szyba od pasażera a z prawej strony nie miga a też nie działa. Zaczynam dochodzić do wniosku że mój samochód woli chyba pływać niż jeździć -żart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w jakiś sposób woda spłynęła po szybie do wnętrza. Woda, jej rozbryzgnięte krople wody poszły na złącza.


co oznacza........"a z prawej strony nie miga a też nie działa". Nie rozumiem tego zdania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z prawej strony nie miga przełącznik podnoszenia szyby, świeci tak jak trzeba czyli podczas włączonych świateł ale szyby nie podnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w dziale zrób to sam, jest tam temat odnośnie pakietu światło, w którym prócz , światełek i innych bajerów są pokazane elementy sterowania i przewody do sterowników drzwi. Są tam pokazane przez kolegów schematy. Na schematach pokazane są połączenia, które występują w drzwiach i które obsługują, np, lampki, przyciski, zasilanie siłowników szyb. Zerknij.


Hm. Zastanawiam się nad tym Twoim problemem. Nic nie piszesz tu ?


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Skopiuj błąd/błędy, który/e pokazuje Ci Vag. Najlepiej wersja ENG.

Twój problem to może przyczyna w połączeniu transmisji danych. Transmisja danych odbywa się na dwóch kabelkach miedzianych w izolacji, które prowadzone są jak warkocz w samochodzie, tzn. przeplatane są między sobą. Jak się nie mylę to transmisja ta przyjmuje tu określenie CAN.

CAN działa pomiędzy urządzeniami. Komunikacja między sterownikami.

Jeśli nie będzie łączności pomiędzy modułem komfortu (pod wykładziną, pod fotelem kierowcy) z modułami, w Twoim przypadku, są to: moduł sterownika drzwi kierowcy i moduł sterownika drzwi pasażera, to będzie problem. Może to jest właśnie problem Twój.

Moduł taki (sterownik w drzwiach) obsługuje właśnie (tak się mi wydaje):

- silniczek szyby (jest z nim sprzęgnięty);

- przycisk podnoszenia/opuszczania szyby;

- zamek drzwi;

- przycisk ryglowania drzwi (zamykanie/otwieranie wszystkich drzwi jednocześnie w samochodzie);

- podświetlenie przycisku podnoszenia/opuszczania szyby;

- podświetlenie przycisku ryglowania drzwi (zamykanie/otwieranie wszystkich drzwi jednocześnie w samochodzie);

- podświetlania klamki;

- obsługę światełka czerwonego w dole drzwi i światełka białego w boku drzwiach.

Dodatkowo, moduł sterownika w drzwiach kierowcy obsługuje (tak się mi wydaje):

- diodę LED w listwie przyszybowej drzwi. Dioda LED pulsuje po zamknięciu samochodu;

- pozostałe przyciski odpowiadające szybom w pozostałych drzwiach;

- regulację lusterek (lewego i prawego).

Tak się mi wydaje, że taki sterownik obsługuje właśnie te funkcje. Sterownik drzwi jest sobie więc Panem w swoich drzwiach. Obsługuje lokalnie wszystkie te w/w pozycje, które są mu powierzone. Jeśli jednak sterowanie przyciskiem z podłokietnika kierowcy dotyczyć będzie, np. szyby innych drzwi, to sterownik drzwi kierowcy po zdetekowaniu takiego wciśniętego/podniesionego przycisku, wyśle po transmisji CAN strumień informacji w postaci zakodowanych danych cyfrowych (0 zero,1 jedynka). Transmisja danych (ciąg zer i jedynek) będzie posiadała adres, na który będzie w końcu musiał odpowiedzieć sterownik o tym samym adresie. Informacja z danymi powinna dotrzeć również do wszystkich innych sterowników w samochodzie. Te wszystkie inne sterowniki (pozostałe) z uwagi na inny posiadany swój adres, nie będą go przyjmowały (nie będę reagowały na te dane).

Wysłana więc cyfrowa paczka danych ze sterownika drzwi kierowcy, musi dotrzeć bezpośrednio do, np. sterownika drzwi pasażera, bo został wciśnięty/podniesiony przycisk otwierania szyby pasażera po stronie kierowcy. Nie wiem tylko czy wysyłane dane ze sterownika drzwi kierowcy najpierw nie docierają do modułu komfortu, który je dekoduje. Wówczas to moduł komfortu wysyła rozkaz (paczkę danych) do sterownika drzwi pasażera w celu otwarcia szyby w drzwiach pasażera.

Moduł komfortu (MK) byłby w tym momencie Urządzeniem Pośredniczącym, które zapewniałoby porozumiewanie się poszczególnych mu podporządkowanych sterowników ze sobą. Nie wiem czy tak jest. Może moduł komfortu (MK) wisi jednak na linii transmisyjnej jak inne moduły/sterowniki (równolegle do nich) i realizuje on zadanie dekodowania informacji występujących na tej linii transmisyjnej. Jak podłączysz VAG'a, to po wejściu w Moduł Komfortu możesz sprawdzać co się pojawia. Jakie występują informacje w poszczególnych zakładkach i labelkach.

Na tej zasadzie inne moduły w samochodzie, np. MCE, realizowałby obsługę przypisanych mu z kolei innych układów sterowania.

Sprawdź więc błędy jakie masz. Wrzuć je tutaj. W całości.

Ja, np. miałem takie błędy:

01312 - Powertrain Data Bus
49-10 - No Communications - Intermittent

01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
49-10 - No Communications - Intermittent

00932 - Electric Window Motor: Drivers Side (V147)
62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent

01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
37-00 - Faulty

00933 - Electric Window Motor: Passenger Side (V148)
62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent

Dodatkowo, dochodziły jeszcze drzwi tylne - nie otwarte, nie zamknięte - tu pomogło przelutowanie zamków.

Ja wyżej przedstawione swoje błędy wyeliminowałem przez przelutowanie zamków i wyczyszczenie ich z nagarów. Dodatkowo, naprawiłem ponacinane przewody między drzwiami, a słupkiem karoserii samochodu. W moim przypadku naprawa ponacinanych kabli polegała na zalaniu cyną oraz założenie taśmy "skota" (dokładna izolacja).

Kiedyś wyciągnąłem Moduł Komfortu w celu zdiagnozowania jego stanu wewnętrznego. Zrobiłem dwa zdjęcia poniżej:

P1020099.jpgP1020100.jpg

Przelutowałem dla pewności same styki od kostek przy panelu PCB oraz styki przekaźników. Jak widać na zdjęciach, elektronika zachowana w świetnym stanie.

Jeśli chodzi o sterownik znajdujący się w drzwiach kierowcy, to wyciągnąłem go kiedyś w celu przeglądnięcia, jak dokładałem dodatkowe oświetlenie przestrzeni nóg w boczku. Nie wiem gdzie mam zdjęcia z rozebranego takiego sterownika. Czysto jednak tam było. Nie można było się tam do niczego doczepić. Nie szukałbym więc usterki w modułach drzwi.

Powyższy opis proszę potraktować jako opis doszkalający, ponieważ nie mam 100%pewności, że tak jest. Uczę się czytając literaturę, czytając fora oraz naprawiając usterki w swoim samochodzie samemu. Usterki same od czasu do czasu występują.

Należałoby przestudiować,jednak, np. taki temat:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/200569-montaz-elektrycznych-podnosnikow-tylnych-szyb/

Pewnie jest tam przedstawiona rozpiska elektryki drzwi i połączeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...