tfk83 1 Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 Witacie, w mojej A4 1.9TDi AFN siedzi altek Bosh 028903028 (0123515003) czyli dokładnie taki Ostatnio przy ujemnych temperaturach miałem problemy z pierwszym rozruchem - napięcie spadało do około 9.5 V, po sprawdzeniu aku okazało się że mam prąd rozruchowy około 420A zamiast 640A, więc wymieniłem aku na nowy. Teraz podczas rozruchu mam ponad 10V ale rozruch i tak nie jest natychmiastowy ( tak z 5-10 s muszę pokręcić). Tutaj pojawia się kwestia alternatora i napięcia podczas jazdy. Gdy jadę na Ledach z właczonym grzewaniem, radiem itp mam około 14,1~14,4Vale gdy właczę światła mijania lub nacisnę hamulec napięcie spada do 13,6~13,8 V. Czy to jest normalna sytuacja czy raczej nie i muszę dobrać się do alternatora ? Na co zwrócić uwagę , jakie mogą być koszty i numery części - regulator napięcia, mostek diodowy, szczotki? Dodam jeszcze że na alledrogo są alternatory 028903028 B lub E a one mają inną wtyczkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 To jest dopuszczalny spadek napięcia jaki masz. 14,4 ma być ale bez obciążenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tfk83 1 Posted January 3, 2015 Author Share Posted January 3, 2015 14,4 mam na wolnych obrotach właśnie bez obciążenia, ten spadek napięcia trochę mnie martwi bo np przy właczonych światłach i ogrzewaniu tylnej szyby/lusterek i wciśnięciu hamulca to nawet 13.2 potrafi się pokazać. Oczywiście rozumiem że są to odbiorniki które trochę prądu potrzebują ale wolę dmuchać na zimne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now