Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek temperatury podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie.

Moje auto model A4 B6 silnik 2.0 alt

Temperatura silnika podczas postoju dochodzi do70 - 90 stopni, natomiast podczas jazdy zaczyna spadac.

podłączyłem kompa aby porównać temperatury z silnika z tymi z deski rozdzielczej:

blok 17 grupa 03 - pomiar pobrany,

blok 01 grupa 07 - nie otzrymałem żadnego pomiaru, cały czas puste wartości( czekałem i czekałem i nic)

jezeli chodzi o błedy zanlezione to:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Obstawiam albo ten czujnik albo termostat.

Od wymiany której części zacząć żeby za bardzo sie w koszty nie ładować????

Opublikowano

Proponuję od czujnika zielonego z tyłu silnika:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/301109-wentylator-chodzi-caly-czas/#entry4300344

Jednak termostat może nie puszczać. Ogranicz przepływ wody, przez co płyn się szybko schładza. Silnik jest niedogrzany. Następstwem niedogrzanego silnika, złej temperatury, są złe ustawienia mieszanki, za uboga za bogata.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zacznij od czujnika bo tańszy. Oczywiście sprawdź go dopiero potem ew.wymieniaj. Termostat też jest pod znakiem zapytania. Ale po kolei.

Opublikowano

Zacznij od czujnika bo tańszy. Oczywiście sprawdź go dopiero potem ew.wymieniaj. Termostat też jest pod znakiem zapytania. Ale po kolei.

a wjaki sposób go moge sprawdzic?? płyn musze spuszczać przy sprawdzaniu? Ewentualnie mozna zalać go tym samym płynem.

Opublikowano

Możesz zalać tym samym płynem, tylko czystym. A sprawdzisz czujnik mierząc rezystancję jaką ma. Jest to opisane w książce Sam naprawiam. Ja niestety nie pamiętam wartości.

Opublikowano

Jak się nie mylę to standardowo mają 4.7k (kilo-Ohma). Jak się mi uda w garażu znaleźć stare sztuki to Wam tu podrzucę.

Opublikowano

Te 4,7 to nie tak do końca. Rezystancja jest zależna od temperatury. W książce jest tabelka odczytu rezystancji. Podają przykład przy temp. płynu 30 stopni ma być 1500-2000 Ohmów.

Opublikowano

Nie no, jasne. W zależności jaka temp. taka rezystancja. Jak badasz w 20st.C, to wynik będzie inny. Chodzi o to aby termistor wewnątrz czujnika charakteryzował się przez cały czas swojego działania w samochodzie niezmienną powtarzalną wartością rezystancji. Jak rezystancja odbiega od zakładanej granicy tolerancji rezystancji, to dzieją się wówczas ....na kiju.

Opublikowano

Pewnie wymiana czujnika załatwi sprawę

Opublikowano (edytowane)

Dzięki Panowie za pomoc.

Problem rozwiązny. Termostat był do wymiany.

Pamiętajcie o dobrym odpowietrzeniu auta po wymianie płynu chłodniczego lub innych pracach.

W moim przypadku kilka razy to robiłem zanim zaczęło porządnie grzać.

Edytowane przez KAMIL911
Opublikowano
Podepnę się pod temat.


U mnie silnik osiąga temperaturę 90 i po chwili wskazówka spada na około 70*. Po mieście prawie cały czas ma 90, a jak wyjadę poza miasto to spada nawet do 70.


Termostat i czujnik wymienione i nic to nie dało, a efekt dalej taki sam. Nie chcę już dalej pchać się w niepotrzebne koszta.


Co może być jeszcze przyczyna? Jak zjadę na pobocze, zgaszę silnik i odpalę to zazwyczaj wskazówka wchodzi na 90 i znów spada dosyć szybko do 70. Jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić? może jakiś kabelek się przerwał? Może źle odpowietrzyłem układ? Jak odpowietrzyć układ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...