Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Test poziomowania reflektorów xenon


adameksc

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę wszystkich o poradę bo zgupiałem. Od zawsze w moim aucie jak zapalają się światła xenon to wykonują one kilka ruchów góra-dół w celu ustawiania się. Co ciekawe, operację tę wykonują w dziwny sposób. Chodzi o to, że soczewki nie unoszą się (w obydwu lampach) równocześnie w tym samym kierunku lecz naprzemian, w jednym momencie prawa podnosi się do góry a lewa na dół a następnie prawa na dół a lewa do góry. Po tej operacji soczewki ustawiają się na równej pozycji.

W sumie nie zwracałem na to uwagi do dzisiaj. Wykonałem komputerem test ustawienia zasięgu reflektorów i wybrałem polecenie uniesienia soczewek do góry. Soczewka prawej lampy uniosła się do góry a soczewka lewej lampy na dół. Kiedy poleciłem opuszczenie lamp - sytuacja odwrotna. Prawa soczewka opuściła się zgodnie z poleceniem, lewa powędrowała do góry.Na mój rozum coś tu jest nie tak. Jeśli mam rację to może ktoś wie gdzie leży błąd, może któryś z pinów we wtyczce lampy jest źle podłączony?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne :) sprawdz ta lampe a gglownie okablowanie

Swoja droga nie powinno sie pomylic zakldajac wtyke do silniczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że któryś z kabli odpowiedzialnych za poziomowanie reflektora został zamieniony. Czy ma ktoś schemat pinów wtyczki reflektora lewego?


A może ktoś z kolegów będzie tak łaskawy i prześle zdjęcie wtyczki lewej lampy xenon? :) Będę BAAARDZO wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne :) sprawdz ta lampe a gglownie okablowanie

Swoja droga nie powinno sie pomylic zakldajac wtyke do silniczka

Grzegorz, czy masz może jakieś dane, które piny w kostce lewej lampy są odpowiedzialne za ustawianie reflektorów? wiem tylko, że są to piny od cieńszych kabli i tyle... domyślam się, że muszę zamienić piny, gdyż wygląda na to, że są odwrotnie wpięte w kostkę. Nie wiem tylko jakie kolory kabelków przepiąć. jeśli jest inaczej to zakładam ręce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PINY silniczka w lampie LEWA :

1 - ZOŁTO/ZIELONY
2- BRAZ/ZIELONY

3- POPIEL /ZIELONY
4- CZARNY /ZIELONY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PINY silniczka w lampie LEWA :

1 - ZOŁTO/ZIELONY

2- BRAZ/ZIELONY

3- POPIEL /ZIELONY

4- CZARNY /ZIELONY

no i tak właśnie mam, na kolejnych pinach:

5 - brązowy

6 - żółto -czarny

7 - brązowy,

8 - niebiesko-czarny

9 - biało-czarny

10 - popiel-czarny

11 - fioletowo-biały

12 - biało-czarny

wygląda na to, że na pinach 1-4 kolory są ok. a czy poprzez kodowanie można zamienić kierunki poziomowania dół-góra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to jest normalne że ja nie mam testu poziomowania a xenon działa bez błędu i reaguje na pochylenia i ustawia w dobre miejsce

Edytowane przez Patrykjagoda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to jest normalne że ja nie mam testu poziomowania a xenon działa bez błędu i reaguje na pochylenia i ustawia w dobre miejsce

Test poziomowania rozpoczyna się po uruchomieniu silnika a nie świateł. Sprawdź dobrze czy na pewno nie ma tego u Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...