Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8t 97r. Lekkie falowanie obrotów i słabe przyśpieszenie


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Masz litanie na wieczór do czytania ;-)

Musisz kupić wężyk o średnicy wewnętrznej 5mm tak z 1 m, albo nawet 0.5 ci wystarczy, i strzykawkę tzw. żanete czyli największą jaka maja w aptece, setka chyba.Zdejmij wężyk idący do gruszki turbiny od n75,będzie taki niebieski krotki silikonowy waz idący do niej, pociągnij go mocno ale z umiarem, powinien zejść z gruszki turbo.Teraz podepnij kupiony wężyk w tamto miejsce tak żeby wszedł ciasno, do końca i szczelnie, a z drugiej strony podłącz strzykawkę z zaciągniętym powietrzem - wstrzyknij powietrze tak, abyś przyuważył ze sztanga WG czyli ta którą rusza gruszka ruszyła się tak z 1-2cm i została na swojej pozycji, nie cofnęła się (nie przesadź też żeby nie uszkodzić membrany gruszki, a jesli sama się będzie cofać wraz z tłoczkiem strzykawki, to po prostu przytrzymaj strzykawke w miejscu), wtedy odpal auto, zrób przygazowke i zobacz czy ci dalej rzęzi - bo na postoju też to słychać tak?, możesz tez zaślepić odpięty wcześniej wężyk jakąś śrubką żeby nie wywalił czasem jakiś błąd n75, ale to mało istotne.To cała filozofia, bez mechanika na pewno dasz rade - jeśli na tej strzykawce dalej będzie rzęzić to obstawiam że wina nie lezy po stronie turbiny, chyba że będzie dalej coś słychać ale przy tym zmieni się sam dźwięk tego ustrojstwa to wiadomo - wina klapki.

Zdejmij tylko te rury plastikowe z wieszchu od puchy filtra i bedziesz mial dojscie, ewentuaknie separator oleju, taki zaworek z czapka czarny tez wyjmij.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pałuj na zimnym :)

może głupie pytanie, ale sprawdzałeś teraz poziom oleju? wiem że wymieniałeś, ale może Ci pić jak i mój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh dzięki ci za odpowiedź. Wszystko rozumiem oprócz jednego a konkretnie

abyś przyuważył ze sztanga WG czyli ta którą rusza gruszka ruszyła się tak z 1-2cm i została na swojej pozycji

Nigdy nie miałem auta z torbo tym bardziej auta VAG i sorki za moje proste i nudne pytania ale jak to zauważe się rusza ?? :D Jutro się z tym pobawie i dam znać. Jeszcze raz sory za takie pytania :) całe życie jeżdziłem Fordami i BMW :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pałuj na zimnym :)

może głupie pytanie, ale sprawdzałeś teraz poziom oleju? wiem że wymieniałeś, ale może Ci pić jak i mój.

Staram się nie przekraczac 2000 tys obr. na zimnym :) Olej sprawdzałem i jest ideał 1mm poniżej maks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem jeszcze w aucie obejrzeć okolice turbiny i cholera nic tam nie widze zeby gdzieś wchodził malutki niebieski węzyk. Może to od spodu widać?? :D:P. Poszukam jeszcze w świetle dnia jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podpinam się pod temat moja klapka tez jest już dość wyrobiona ,że tak to powiem po prostu nawet po regulacji sztangi nie całkiem dociska (nie lata już jak szalona ale na pewno przepuszcza dalej spaliny ) a turbo według opinii mechanika w bardzo przyzwoitym stanie... miał je na stole w warsztacie ;) i teraz pytanie czy jest możliwość samodzielnej bezpiecznej dla turbiny naprawy owej klapki czy zaślepienia jej i wsadzenia jakiegoś zaworu upustowego w miejsce DV i zaślepienie "bajpasu" np blow off dedykowany do mojego silnika AEB ???? Pomocy bo nie uśmiecha mi się regenerować całej turbiny a samej klapki nikt nie chce naprawiać ;/...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz,jak porozkrecasz wszystko to masz lepszy dostęp i lepiej wszystko widać.

Przemek,żaden blog,najlepiej dv -może być od audi to.Klapki nie zaslepisz,przecież to musi pracować :@

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez bialy986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to powyciagam jutro te pierdoly :D myśle że jak odłącze separatoir oleju to jakos duzo go nie pocieknie nie ?? :D Poszukam jeszcze jednego mechanika z VAG w Opolu. Jeżeli jednak cos z klapką jest nie tak to czy po badaniu VAGiem to wyjdzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a to samej klapki nie da sie dokupić czy cześci w której ona jest?

bo z tego co napisał przemo18 wynika że się nie da bez regeneracji turbo

Edytowane przez przemek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podłączysz vaga i przeskanujesz w poszukiwaniu błędów to powinien wyskoczyć,gdyby było coś nie tak.Najpewnejszy sposób to taki jak pisałem.

Z dokupieniem sztangi może być problem,jak regulacja nie pomoże to trzeba szukać,np.auto danecki(Piekary Śląskie) albo inne warsztaty co regenerują turbulum.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez bialy986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec z tego co widzę pewnie bede musiał poszukać części "gorącej" mojego turbo bo regeneracja całego to bezsens w mojej sytuacji jezeli cała reszta jest Ok ale przed tym postaram sie sam zregenerować tą klapkę dam znać co z tego wyszło może w moim garażu znajdę jakiś cudowy srodek na tą przypadłość bo i tak już nie mam nic do stracenia... ;):kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś miał regenerować cześć gorącą to może lepiej konkretnie ja zmodyfikować i mieć większy potencjał na moc ;-)

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszym dniu mam dobry humor. Otóż nawet nie wiedziałem że mój osobisty mechanik kupił sobie w zeszłym roku nowiutki komputerek z VAG iem i chętnie mi autko sprawdzi i nawet logi mi zrobi :). Muszę jeszcze ogarnąć oprócz tego cykania i słabego przyśpieszenia plyn do wspomagania bo zauważyłem że jak kręce kierą na jałowym to pod koniec kręcenia obroty mi spadają jakby pompka się męczyła :). i cholera płyn mam brązowy. mam nadzieje że mablownica jest ok i na początek chce wymienić płyn z płukaniem. Ma ktoś może manuala jak to zrobić z zdjęciami ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piszesz o tym samym mechaniku co Ci wcześniej sprawdzał to dlaczego nie zrobił tego od razu?

Co do płynu to mineralny zalej.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez bialy986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co miałem do czynienia z samochodami to w wiekszości jak skręcisz do samego oporu kierownice to delikatnie spdną obroty.

mi z kolei falują obroty jak np na jałowym na postoju bede naciskał i puszczał hamulec. nie wiem czmeu tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam taki mały problem w moim a4. Konkretnie to autko na wolnych obrotach delikatnie waluje ( NIE ZAWSZE) tak w przedziale 600-900 obr. po chwili sie normuje :D. Nie wiem czy to ma jakiś związek i czy u innych jest podobnie że turbo troszke za głośno świszczy podczas przyśpieszania. Ostatnia zauważona przypadłość to nierówne przyśpieszanie raz przyśpiesza super a raz jakby miał mega muła. Pewnego razu chciałem go przegazować na jałowym to nie chciał się szybko wkręcić na obroty tylko powolutku (silnikiem nie telepało, turbo słyszałem i pali na wszystkie cylindry) po czym poczułem swąd spalin :/. Fakt to ze takie sytuacje są sporadycznie, ale są. Najczęściej faluje na wolnych obrotach i trochę to irytujące. Nie wiem czy te objawy łączyć ze sobą. ja obstawiam następujące powody.

Dziura w którymś przewodzie powietrza

uszkodzona przepustnica

uszkodzone turbo

cholera nie wiem :D

Dodam też że silnik ogólnie caly czas cyka :D im szybciej się kręci tym tempo cykania jest szybsze :D. Nie wiem czy to przypadłośc tego silnika ale jak kiedyś miałem BMW to tak cykały szklanki i źle mi sie to kojarzy :D.

Dzieki wielkie za pomoc i pozdrawiam

Witaj rozwiązałeś problem falujących obrotów i chwilowych lub ciągłych braków mocy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie jestem pewien czy twoje klekotanie jest głośne bo filmik dokładnie tego nie odzwierciedla ale jak u mnie pojawiło się klekotanie i spadek mocy to okazało się ze zawory nie równo chodziły.

Przyczyna: rozciągnięty łańcuch faz rozrządu.

Po rozebraniu okazało się ze nie ciekawie wyglądały też popychacze zaworów na pierwszym tłoku i mam wymienione 3 z pięciu.

Do tego nowy olej i uszczelka pokrywy zaworów i problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...