Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Auto ściąga w prawo, krzywy mcperson


eaglent

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
opisze krótko swój problem, mam avanta z 96r, kilka tygodni temu wymieniłem komplet wahaczy, 2 przeguby zewnętrzne i oba drążki kierownicze i pojechałem na zbieżność. Wszystko zrobione czas potestować i wyszło, że auto ucieka na prawo czy to jadę szybciej czy wolniej, obojętnie. Pojechałem na reklamacje zbieżności żeby sprawdzili czy może czegoś nie dokręcili a mechanik do mnie, że zbieżność jest super tylko mam "krzywą kolumnę mcpersona lewą" i pokazał mi, że faktycznie lewe koło jest odchylone od pionu w stronę auta o kilka stopni. I teraz moje pytanie, możliwe jest, że to kolumna jest krzywa? czy może to być zwrotnica czy coś innego. No i orientacyjne koszty tego, bo jak mi krzyknie jakąś ogromną kwotę to żebym się nie zdziwił.
pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co za artysta z tego mechanika że "widział" u ciebie kolumnę McPhersona, trzeźwy był wtedy?

Jakie zawieszenie kupieś? Czy zostało prawidłowo zamontowane? Skoro dotychczas było OK a po wymianie zawieszenia jest kłopot to właśnie w nim dopatrywałbym się przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy to szukałem w internecie tego całego mcphersona i wychodzi, że jest to górne mocowanie amortyzatora(chyba), więc skoro u mnie nie ma to cóż. Przed wymianą zawiechy auto latało w prawo i lewo bo zawieszenie ori przetrwało 19 lat :decayed: zawieszenie to jakis mastersport z dwoma wahaczami dolnymi kraft bo nie mieli z grubym sworzniem z mastersportu. Jedynie co moge powiedziec to faktycznie to, że widać to pochylone koło w strone auta, ale jak już pisałem to 2-3 stopnie są.

Edytowane przez eaglent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy camban jakis ci w tym kole nie zamontowal dolnych wachaczy na drugą dziure... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowane są prawidłowo bo akurat sam przy nich robiłem, więc to odpada.


Jakieś jeszcze propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę może od tego McPhersona - w takim zawieszeniu w górnym mocowaniu amortyzatora jest łożysko ponieważ w czasie skręcania kół amortyzatory skręcają razem z kołem. Dół amortyzatora jest połączony ze zwrotnicą i na tym połączeniu ustawia się kąt pochylenia koła.

Możesz to podpatrzeć np. w samochodach Audi A3, VW Golf czy Fabia

W A4 w zawieszeniu wielowahaczowym amortyzator nie rusza się w czasie skrętu kół. W tym zawieszeniu nie ustawia się kąta pochylenia koła.

Co do wahaczy Mastersport to nie powiem o nich źle bo sam ma takie (niektóre), natomiast nie wiem nic o wahaczach KRAFT.

Sprawdź jeszcze raz montaż tych wahaczy dolnych czy na pewno są zamontowane w te otwory co byłe stare. Porównaj czy prawa i lewa strona jest tak samo zamontowana. Jeśli jest OK to wymontuj te dolne wahacze i porównaj ich długość z tymi starymi.

Edytowane przez wojtek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wczoraj, wahacze są osadzone na odpowiednich otworach, długość ich była identyczna bo przyrównywałem do starych jak montowałem. Po prawej jak i po lewej stronie są zamontowane okej więc kurcze, nie mam pomysłu co może być nie tak, co może być krzywe. No i dzięki za wytłumaczenie co to jest kolumna McPhersona :) aa i jedni piszą, że kraty montują zamiast zamienników lema, inni, że najgorsze ścierwo więc sam nie wiem, w każdym razie wahacze sztywne, sprawdzane na szarpakach bez żadnych luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mi się pomysły wyczerpały. A jak porównywałeś długość tych wahaczy?

Nie chodzi w tym o długość całkowitą ale długość od osi sworznia do osi otworu w który wkładasz śrubę. Jeśli ta dłudość jest za duża to koło właśnie będzie kładło się w stronę silnika. To samo byłoby gdyby górne wahacze były za krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo, to może być, sprawdzę to na dniach, z górnymi będzie problem bo nie mam kanału jedynie lewarek. Ale dzięki za myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...