Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie dotyczące zawieszenia 1BV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszytskich

To moj pierwszy post na tym forum ;) mam nadzieje że nie dostane odrazu fali krytyki że pisze nowy temat który juz był wszędzie poruszany ale mimo wszytsko nie doczytałem tego co bym chciał a mianowicie posiadam A4 B6 ( która myśle że za niedługo sie pochwale w odpowiednim dziale ) i ta oto moja audiczka ma zawieszenie 1BV przynajmniej wynika to z wlepy w książce serwisowej i o oznaczeniach wagowych tył 0YG oraz przód 0JG jak na moje oko jest dość nisko osadzona... no w końcu 1BV myśle ze spężyny i amorki są orygniały niestety nie mam numerów ale przy okazji robienia różnych rzeczy zauważyłem ze amorki są czerwone z jakąs tam naklejka oraz onaczeniem Audi oraz czarne spręzyny i chyba maja jakieś kreski ale w kązdym badz razie chodzi mi o to że jest dość sztywno mimo założonych kół zimowych R15 195/65 jest efekt hm... skakania przejeżdzajać pomału przez tory czy jadąc po jakiejść nierównej drodze... da się zmiękczyć jakoś to zawieszenie poprzez hm... np wymiane samych spręzyn ? Wiadomo że z tym wiąze sie dzwignięcie samochodu delikatnie do góry ale nie przeszakdza mi to zbytnio... Miałem tez plan założenia felg R17 ale w połączeniu z tym zawieszeniem to pewnie bedzie dość twardo. Jeżdziłem znajomego B6 na zwykłym zawieszeniu 1BE (taka koza troche) i na felgach R17 235/45 i jest dużo wygodniej niż moim na R15 i zawieszeniu 1BV.

Moje drugie pytanie ( chociaż odpowiedz pewnie jest dość jedno znaczna ) twarde zawieszenie 1BV ma wiekszy wpływ na szybkość zużywania sie wahaczy ?

Mam nadzieje że nie zraże się do zakładania nowych tematów ... :wink:

Opublikowano

Kolego ja w swojej B6 mam również 1BV. Owszem tak jak napisałeś jest dość sztywno i czasami jest wrażenie jakby się miało pogubić plomby przy przejeżdżaniu przez różne rzeczy.

Na zime mam 205/55/16 na lato 235/45/17 i nie zauważyłem żeby to zawieszenie miało znaczący wpływ na zużywanie się wahaczy. Mam auto od 4 lat i jak kiedyś z ciekawości patrzyłem po wahaczach to wszystkie są jeszcze fabryczne.

Napewno zaletą 1BV jest to że auto niesamowicie trzyma się drogi a że jest trochę twardo to już kwestia gustu. Jednemu odpowiada inny będzie chciał zmienić na bardziej komfortowe.

Poniżej załączam ci również link dotyczący zawieszenia a konkretnie jego obniżenia jest w nim wyraźnie napisane że 1BE i 1BV to te same sprężyny, ta sama wysokość (-20mm) a różnica w twardości pochodzi z różnych amortyzatorów.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/98994-all-b6b7-obnizenie-zawieszenia-sprezynami-jak-dobierac-zakres-mas-osi/

Opublikowano

Kolego ja w swojej B6 mam również 1BV. Owszem tak jak napisałeś jest dość sztywno i czasami jest wrażenie jakby się miało pogubić plomby przy przejeżdżaniu przez różne rzeczy.

Na zime mam 205/55/16 na lato 235/45/17 i nie zauważyłem żeby to zawieszenie miało znaczący wpływ na zużywanie się wahaczy. Mam auto od 4 lat i jak kiedyś z ciekawości patrzyłem po wahaczach to wszystkie są jeszcze fabryczne.

Napewno zaletą 1BV jest to że auto niesamowicie trzyma się drogi a że jest trochę twardo to już kwestia gustu. Jednemu odpowiada inny będzie chciał zmienić na bardziej komfortowe.

Poniżej załączam ci również link dotyczący zawieszenia a konkretnie jego obniżenia jest w nim wyraźnie napisane że 1BE i 1BV to te same sprężyny, ta sama wysokość (-20mm) a różnica w twardości pochodzi z różnych amortyzatorów.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/98994-all-b6b7-obnizenie-zawieszenia-sprezynami-jak-dobierac-zakres-mas-osi/

Ja u siebie pomału zmieniam wahacze bo jak kupiłem auto rok temu to nie wiem co było założone i nie widać było że jest jakieś świeże to zawieszenie ale staram sie zakładać lemfordera no co jak co to masz racje 1BV nawet na tych moich "balonach" trzyma sie dość dobrze :) mi ogólnie też nie przeszkadza twardość... ale nieraz tak sobie jade i myśle kurcze ogólnie wielowahacz jest wygodnym zawieszeniem ( tym bardziej że miałem okazje jeżdzić na 1BA ) i dlaczego jak chodż bym w połowie nie miał skorzystać z wygody tego samochodu... i nagle jakaś nierówność i powrót do rzeczywistośći ... jade na 1BV hehe :kox:

No widzisz myślałem ze sprężyny mają wiekszy wpływ na komfort niż amortyzatory... no właśnie mi by pasowało coś takiego jak 1BE bo z tego co czytałem to jest dość fajne bo nie jest taka koza i tapczan jak 1BA ale wygdoniej od 1BV.. czyli musze roglądnąć sie za jakimiś amorkami... :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...