Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BWT] 2.0T gaśnie po uruchomieniu (P0089,P008B) - problem z G410?


k_urczak

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Przeczesałem forum, sprawdziłem na google + dodałem sobie trochę info z wiki.ross-tech.com i dalej nie jestem dużo mądrzejszy...

Pacjentem jest A4 B7 z silnikiem BWT (2.0 TFSI). Przebieg 125k km potwierdzony, wymieniony rozrząd i szklana pompy wysokiego ciśnienia w 2014, miesiąc temu wymienione PCV. Samochód w moim posiadaniu od ponad 30k km (3 lata). Spalanie oleju około 1-1,5l maks pomiędzy przeglądami.

Objawy:

* zapalony CEL

* aktualnie po uruchomieniu auto przestaje chodzić po 1-2 sekundach, jakby nie miało podawanego paliwa

* szybka diagnoza błędów: P0089 i P008B

* od jakiegoś czasu po otwarciu drzwi kierowcy pojawiał się na 10-15s dźwięk jakiejś pompy (obstawiam pompę w baku lub siłowniki drzwi od centralnego), a wcześniej słychać go było dosłownie na 2-3 sekundy

* za którymś razem udało mi się odpalić auto, CEL zgasł, silnik pracował normalnie, nie czułem żadnych spadków mocy czy czegoś podobnego

Niestety nie mam VAGa aby zrobić logi.

Wstępna analiza czeluści internetu daj mi kilka informacji, które chciałbym potwierdzić:

  1. Zakładam, że skoro filtr paliwa wymieniany była około 15k km temu to powinienem zacząć od wymiany czujnika niskiego ciśnienia paliwa (G410 po stronie niskiego ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia). Czy ktoś może mi podać jaki jest odpowiedni symbol tego czujnika? Wydaje mi się, że jest to 06E 906 051 K ale nie mam pewności.
  2. Jeżeli to nie pomoże uruchomić auta to następna w kolejności jest pompa niskiego ciśnienia (czy dobrze rozumuję, że to ta w baku?)
  3. Jeżeli dalej nie będzie poprawy to powinienem chyba zająć się pompą wysokiego ciśnienia; co to jest popychacz pompy wysokiego ciśnienia, bo w kilku tematach trafiłem na informacje, że jego uszkodzenie może być przyczyną podobnych problemów

Pytanie dodatkowe (przepraszam jeżeli jest strasznie głupie) - Czy wszystkie testy/logi VAGiem których potrzebuję do ewentualnego dokładnego zdiagnozowania usterki można wykonać na wyłączonym silniku? Zakładam, że nie bo jak wtedy sczytać ciśnienie na czujniku i tolerancje pracy.

Z góry przepraszam też jeżeli gdzieś na forum był już taki temat. Niestety nie udało mi się żadnego znaleźć.

## edit ##

W weekend wymieniłem czujnik niskiego ciśnienia (G410) i problem zniknął. Pojadę jeszcze niedługo do kogoś z VAGiem i sprawdzę parametry, ale na tą chwilę samochód zachowuje się normalnie.

Edytowane przez k_urczak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Przeczesałem forum, sprawdziłem na google + dodałem sobie trochę info z wiki.ross-tech.com i dalej nie jestem dużo mądrzejszy...

Pacjentem jest A4 B7 z silnikiem BWT (2.0 TFSI). Przebieg 125k km potwierdzony, wymieniony rozrząd i szklana pompy wysokiego ciśnienia w 2014, miesiąc temu wymienione PCV. Samochód w moim posiadaniu od ponad 30k km (3 lata). Spalanie oleju około 1-1,5l maks pomiędzy przeglądami.

Objawy:

* zapalony CEL

* aktualnie po uruchomieniu auto przestaje chodzić po 1-2 sekundach, jakby nie miało podawanego paliwa

* szybka diagnoza błędów: P0089 i P008B

* od jakiegoś czasu po otwarciu drzwi kierowcy pojawiał się na 10-15s dźwięk jakiejś pompy (obstawiam pompę w baku lub siłowniki drzwi od centralnego), a wcześniej słychać go było dosłownie na 2-3 sekundy

* za którymś razem udało mi się odpalić auto, CEL zgasł, silnik pracował normalnie, nie czułem żadnych spadków mocy czy czegoś podobnego

Niestety nie mam VAGa aby zrobić logi.

Wstępna analiza czeluści internetu daj mi kilka informacji, które chciałbym potwierdzić:

  1. Zakładam, że skoro filtr paliwa wymieniany była około 15k km temu to powinienem zacząć od wymiany czujnika niskiego ciśnienia paliwa (G410 po stronie niskiego ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia). Czy ktoś może mi podać jaki jest odpowiedni symbol tego czujnika? Wydaje mi się, że jest to 06E 906 051 K ale nie mam pewności.
  2. Jeżeli to nie pomoże uruchomić auta to następna w kolejności jest pompa niskiego ciśnienia (czy dobrze rozumuję, że to ta w baku?)
  3. Jeżeli dalej nie będzie poprawy to powinienem chyba zająć się pompą wysokiego ciśnienia; co to jest popychacz pompy wysokiego ciśnienia, bo w kilku tematach trafiłem na informacje, że jego uszkodzenie może być przyczyną podobnych problemów

Pytanie dodatkowe (przepraszam jeżeli jest strasznie głupie) - Czy wszystkie testy/logi VAGiem których potrzebuję do ewentualnego dokładnego zdiagnozowania usterki można wykonać na wyłączonym silniku? Zakładam, że nie bo jak wtedy sczytać ciśnienie na czujniku i tolerancje pracy.

Z góry przepraszam też jeżeli gdzieś na forum był już taki temat. Niestety nie udało mi się żadnego znaleźć.

## edit ##

W weekend wymieniłem czujnik niskiego ciśnienia (G410) i problem zniknął. Pojadę jeszcze niedługo do kogoś z VAGiem i sprawdzę parametry, ale na tą chwilę samochód zachowuje się normalnie.

I jak po wymianie? Dalej pojawia się p0089?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...