Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik położenia gazu Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal P1639 - 35-10 - - - Intermittent


piotrekrkk

Rekomendowane odpowiedzi

#rozwiązanie w poście nr6

Witam, podczas deszczowej pogody mam problemy z czujnikiem położenia pedału gazu, wyskakuje mi błąd :

18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
P1639 - 35-10 - - - Intermittent

samochód nie przyspiesza swieci sie abs i migają świece

prawdopodobnie pedał gazu do wymiany ale......

no właśnie małe ale, równolegle z błededem pedału gazu wyskakuje błąd w ABSie


01312 - Powertrain Data Bus
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent

I tu mam kilka pytań może ktoś przerabiał ten temat.
1. wiązka z pedału gazu idzie bezpośrednio do kompa?
2. czy te dwa błędy występuja równocześnie przy problemie z pedałem gazu ?

3. Czy da się jakoś miernikiem sprawdzić czujnik gazu?

#rozwiązanie w poście nr6

Edytowane przez piotrekrkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były na forum przypadki podobne, powodem okazała sie wilgoć w sterowniku silnika. Być może podobnie jest u cb.

Rozbierz pokrywę komputera i spróbuj dokładnie go wysuszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz robiłem, bardziej mnie interesują odpowiedzi na te dwa pytania które zadałem, ale tak czy siak dzięki za podpowiedzi

Rozbieralem pokrywę wyciągnąłem kompa bo liczyłem na to ze znajdę coś zasniedzialego ale nie znalazłem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powodu błędu 18047, wczoraj wracałem do domu na lawecie. Dzisiaj rozebrane obudowę komputera i na pierwszy rzut oka, sucho i czysto. Ale dopiero po rozpięciu białej wtyczki (pod komputerem) zobaczyłem zasniedziale styki. Wyczyscilem psiknołem kontakt sprayem i problem ustąpił. Rozebrałem też pedał gazu, ale tam było wszystko ok. Spróbuj porozpinać wtyczki pod komputerem, może tam znajdziesz przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u siebie mam coś podobnego deszcz przyszedł i wyskoczył alarm położenia gazu. Prawdopodobnie u mnie jest coś z wilgocią (nie mam częściowo osłony silnika). Na szczęście 100m od domu :P dzisiaj wieczorem będę rozbierał kompa. Mam na coś szczególnie zwrócić uwagę ? Jakiś miesiąc temu miałem podobną sytuację ale noc w garażu zadziałała jak Spa i wszystko lux do dzisiaj. Mam dzisiaj trochę czasu to będę rozkminiał, jak uda mi się coś znaleść dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje się wspólnie rozprawić z tym tematem, bo pojawiają się posty dotyczące tej usterki w których za jedyne rozwiązanie podaje się uszczelnienie puchy z ECU i czyszczenie styku. Dodatkowo niektórzy jeszcze od kopa zmieniają pedł gazu po to aby po 2 tygodniach znowu szukać podpowiedzi na forum.

Ogólnie u mnie ten problem występował od dawna ale wychodził na swiatło dzienne sporadycznie i zawsze po niesprzyjających warunkach pogodowych kiedy auto w środku paruje i tak pewnie sprawa wygląda u większości.

Przestudiowałem kilka forów zachodnich i dowiedziałem się czegoś co pomoże zdiagnozować czy mamy doczynienia z usterką pedału gazu ewentualnie z problemem z wiązką idącą do ECU aż do problemu z samym ECU(zawilgocenie zimny lut) .

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A więc zaczynając od najprostrzej sprawy, pomiar napięć na kostce wpiętej w czujnik G79/g185 potocznie pedał gazu , aby odpiąć kostke od czujnika nie trzeba rozkręcac pułeczki pod kierownicą wystarczy sie dobrze schylić i przyświecić sobie w kostkę, piny są naturalnie opisane od 1 do 6.

*ważne aby ten krok sprawdzać w czasie kiedy ta usterka występuje bo w przeciwnym wypadku nie ma to sensu

- Connect multimeter to the following connector terminals for voltage measurement.

Terminal 1 + Ground (GND masa) 5.04v

Terminal 1 + 5 5.06v

Terminal 2 + Ground (GND masa) 5.04v

Terminal 2 + 3 5.04v

Specification: at least 4.5 V *conajmniej 4.5v

Wpinamy się miernikiem w piny kostki tak jak opisano wyżej, jeśli napięcia są takie jak opisano wyżej to wszystko jasne, czyli pedał gazu do wymiany instalacja i ECU sprawne.

u mnie sprawa wygląda następująco:

Terminal 1 + Ground (GND) 4.50 może być

Terminal 1 + 5 0.52 coś nie tak

Terminal 2 + Ground (GND) 5.04v OK

Terminal 2 + 3 5.04v OK

U mnie widać, że coś nie tak z pinem 5 bo 1 + Ground (GND) pokazuje dobre napięcie więc 1 jest ok, według schematu poniźej 5 pin to masa wychodząca z ECU jeśli sie gdzieś mylę to niech mnie ktoś poprawi bo jestem księgowym a nie elektronikiem.

schemat ecu poniżej (inny silnik ale różnica z tego co widziałem jest tylko w automacie no i piny w ecu będą miały inne numery )

Schemat_nr_9_pin72_33.jpg

Fotki z demontażu ECU dorzucę w najbliższych dniach jak będe rozkładał bebechy, ale ogólnie muszę jeszcze raz wypiąć wszystkie wtyczki, psiknąć kontaktem jak sugerował kolega wyzej, zabrać ECU do domu i dmuchnąć w niego suszarką bo być może jest zawilgocony w środku, choć przy ostatnim wyjmowaniu nic nie zauwazylem mokrego w srodku plastikowej puchy.

===================================================================================================================================

Jak sprawdzić sam pedał gazu?

Do tego już musimy wymontować półkę pod kierownicą przyda się do tego kluczyk 8, siedza tam 3 śrubki dwie nad kolanami i jedna z boku koło bezpieczników.

można wykręcić pedał gazu żeby było łatwiej, do pomiaru potrzebujemy omomierz

aby zmierzyć g185 wpinamy się w pin 5 i 6 i do g79 wpinamy się w 2 i 4 pin, Oporność na obu czujnikach powinna być równa w połowie przyciśnietego gazu i taka sama po przeciwnych stronach czyli przyciskamy gaz do oporu mierzymy oporność na 5 i 6 pinie zapisujemy pomiar następnie mierzymy opornośc na 2 i 4 pinie zapisujemy i porównujemy, jak są takie same albo zbliżone to jest ok.

Edytowane przez piotrekrkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terminal 1 + Ground (GND masa) 5.04v


Terminal 1 + 5 5.06v
Terminal 2 + Ground (GND masa) 5.04v
Terminal 2 + 3 5.04v

 

tzn jak to mierzyć??

miernikiem minus do pinu 1, a plus do piny 3 (to jest terminal 2) ??

minus do piny 6, a plus pin 5 i tu jest terminal 1, tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W mojej audicy od dłuższego czasu występuje objaw opisany na początku artykułu lecz objaw ten jest nietypowy czyli: kiedy samochód jest zimny, wszystko pracuje prawidłowo, lecz po rozgrzaniu auta (około 1godz) wyskakuje błąd (g79/g185), zapalają się lampki od ABS i ESP i auto trochę traci na mocy. Ale jeśli samochód pracuje nadal, to po około kolejnej 1 godz, po zatrzymaniu i wyłączeniu auta i włączeniu kontrolki gasną i auto pracuje już bez błędów nawet gdyby auto pracowało i 10 godzin (były takie próby). Wymieniłem pedał gazu, przepływomierz powietrza (na oryginalne) oraz zostały sprawdzone i dodatkowo wyczyszczone przewody i złączki ECU i pedału gazu. Wymiany elementów i czyszczenie niczego nie zmieniły. Nie wiem czy ktoś miał podobne objawy i czy sobie poradził. Jeśi tak to byłbym wdzięczny za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...