ogienkorwa Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) Niedopatrzylem, pewnie przez nie uwage - jesli tak temat do usuniecia. ( jesli niedopisany do tej pory jasno, prosze usunac ta linijke i wpiac go do watku ) Mamy motor AKE - sa rozne modele aut. " Pod koniec 1999 roku gamę dostępnych V6-tek 2,5TDi uzupełniła pierwsza generacja silników 180 PS-owych, cechowanych jako AKE. " " Pocieszającym wyjątkiem jest tylko przepływomierz marki Hitachi, który w AKE od poczatku był inny niż w AFB i AKNach i zasadniczo jest niezniszczalny przez conajmniej 300 tyś.km. ... . " AKE po 2001.06.01 ( dzien dziecka ;p ) " Największą radością dla użytkownika samochodów od rocznika modelowego 2002 (początek produkcji - czerwiec 2001) jest wyeliminowanie niebywale kosztownych problemów związanych z gwałtownymi awariami pomp wtryskowych VP44. Zastosowanie całkowicie przebudowanego sterownika we wszystkich typach silników uczyniło te pompy praktycznie niezniszczalnymi na dystansie wielu setek tysięcy kilometrów. Przeciętna pompa wtryskowa po modyfikacji 2002 - przejeżdża bezawaryjnie nawet 500 tysięcy kilometrów, a potem jeszcze często wystracza wymiana kilku elementów " "Silniki, objęte modyfikacją od rocznika modelowego 2002 to:- AKE "drugiej generacji" (180PS zestawiane zarówno z tiptronikiem jak i tzw. manualem, oraz opcjonalnym napędem quattro) " " http://www.audi.de/etc/medialib/ngw/product/used_cars/a6/pdf/a6c5.Par.0021.File.pdf/2001_05_a6_c5_25tdi.pdf " LINK ZRÓDŁA ^^ 2003 rok "Dla silników 180PS nie nastąpiła żadna istotna zmiana, a jedyną dostępną jednostką był wyżej wspomniany AKE - oczywiście wciąż z rozrządem opartym na ślizgowych dźwigniach zaworowych i podatnych na wyceranie krzywkach wałków rozrządu." Zródło: " Piotruś -#KlubowiczPosty: 2022 Dołączył(a): 2013-05-30, 20:49 Model: Skoda SII FL Nadwozie: Kombi Zasilanie: Diesel Silnik: 2.0 TDi CFGB 170KM Napęd: 4x4 Haldex Skrzynia: DSG Rok: 2014 Imię: Piotr " http://a6forum.pl/silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html " - watek tematu zródła.pytanie Pytanie nr.1: Czy stare AKE motor mozemy wlozyc bez problemu do modelu po 01.06.2001 r. ? Pytanie nr.2: Czy automat i manual gole ( teoretycznie ) silniki pasuja do siebie ? Pytanie nr.3: Czy silniki od VW oraz Skoda wejdą do audi bez problemu ( ten sam model ) Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez ogienkorwa
majkel_majki Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Pytanie 1: nie wiem Pytanie drugie, tak, ale przy silniku z automata z końcówki wału korbowego od strony skrzyni musisz wyciągnąć tulejkę, w którą wchodzi szyjka konwertera Pytanie 3: tak Ps. Jeżeli planujesz wymianę całego silnika to nie ma sensu wkładać drugiego słupka z serii Axx
ogienkorwa Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 polecam BAU Własnie mysle co zrobic: BAU bedzie najlepsze jak piszecie ale ciezko dostepne ... miske podarlem o studzienke i baruje sie z wartą mam walki zjechane widac przez korek, rzeczoznawca juz byl to otworze dekle jutro a silnik boli glownie cos co powoduje odpalajacy sie blad ESP i komputer odcina turbine co dziwne motor przed pojawieniem sie bledu idzie jak rakieta do 4 k obrotow go oralem ( wiecej nie bo kto wie jak byl dbany rozrzad ) pali to 11 litrow z ciezka noga + motor zimny ( robie najczesciej 5 km ^^ )wiec raczej nie ma tragedi shaman go osluchal i sywierdzil ze ktorys zawor nie domyka i za to chodzi jak traktor ^^ + dolot do filtra popekany po dzwonie i tak teraz mysle co z tym zrobic -4k PLN moge wlozyc bez problemu bo tanio kupilem i liczylem sie z wydatkiem na silnik. a wyposazenie ma fajne( włoch kupowal i pobral sporo dodatkow nawet ciemne szyby ) a mam inne auto do pracy wiec sie nie pali
majkel_majki Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Ładuj BAU + swój osprzęt i będzie jeździło.
ogienkorwa Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Mialem chwile dzisiaj rozebralem prawa glowice od gory. Nie ma jakiejs wielkiej tragedii na walkach, ktos juz pewnie wymienil wczesniej - bo uszczelnienie bylo silikonem zrobione http://zapodaj.net/2ffc7b59a1e24.jpg.html http://i.imgur.com/KIHhaI9.jpg lepszy host http://zapodaj.net/649eb79abfafb.jpg.html http://i.imgur.com/uq1QPOy.jpg lepszy host Nie wiem czy nie zrobic tego motoru ( miska ze 150 + jakis tani rozrzad ) i jezdzic dopoki sie nie znajdzie ladne BAU za rozsadna kase. Tylko ktorys zawor nie domyka w tej prawej glowicy bo idzie caly klekot do filtra powietrza http://zapodaj.net/845ab61df5d44.jpg.html http://i.imgur.com/DYM4e5g.jpg lepszy host Dobrze tez ktos to robil przewod gumowy do turbo sie urwal to wcisnol do srodka luzem bez zacisku ... Pewnie za to komputer odcina turbo i wyswietla ESP na desce po pewnym czasie jazdy. Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez ogienkorwa
majkel_majki Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Jeżeli te wałki nie mają pod palcem wyczuwalnego wyżłobienia to będą dalej jeździły, na zdjęciu wyglądają na całe. Przy okazji wymiany rozrządu warto dać tylko nowe popychacze, koniki i pestki.
adifek Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 nie ma tragedi. Co masz na mysli ze klekot idzie na filtr przez to?
ogienkorwa Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2015 (edytowane) nie ma tragedi. Co masz na mysli ze klekot idzie na filtr przez to? Klekot wyraznie slychac przez filtr powietrza ( na ucho ) silnik chodzi troche ciszej niz C-360 ^^ tak na zarty ale jest strasznie glosny , w prawej glowicy ktorys zawor juz sie sypie ( po osluchaniu sluchawkami [ stetoskopem ] ) slychac wyraznie w momencie pracy. Co spowoduje zapewne koszta i zapewne najsensowniej bedzie wlozyc uzywke glowice, ale to juz musze przeliczyc Naprawa sensowna AKE walki z 2000 rozrzad 1000 + inne przypadlosci ceny spadly troche juz. Goły AKE z auta 1200 - 1800 PLN ( opcja do odrzucenia po konsultacjach z shamanami ) + rozrzad Goły BAU z auta - marzenie: 1500 - 3500 PLN ale zalety w momencie, jakosci, trwalosci i spalaniu ( polecana opcja przez forumowiczow ) + rozrzad Naprawa bez wałkow u mnie: glowica z 300 - 500 ( opcjonalnie ) , rozrzad po lepkach z 600 ( opcjonalnie ) w moim przypadku i miska bo rozbilem 150 czyli z 1000 PLN i klekotac sie do momentu znalezienia wymarzonego BAU, potem rozsprzedac stare ake na klamoty + [ ze 200 kg x 1,5 pln zlom mieszany na zlomie ] Sam sobie odpowiedz dalem w tym watku -.- ale przedstawia to jako taki kosztorys Macie jakis pomysl na to wywalajace sie turbo ( pojawia sie ESP na zegarach i jednoczesnie brak turbo - komp je odcina zapewne ) Edytowane 20 Kwietnia 2015 przez ogienkorwa
adifek Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 jak zrobisz swój to nie masz pewności ile na tym polatasz... gdybym to jak podejmował tą decyzje odrazu szukałbym BAU
kudalty66 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 jjakie masz będy przy wywalaniu tego turbo??? prawa głowica wg ciebie to która??? obydwie juz otworzyłeś, możę spadła jedna dźwigienka i wydaje taki dzwięk, jakie korekcje na vagu??? jeżeli wałki masz dobre, zmieniłbym całą hydraulikę rozrząd i jeździłbym dalej tym co mam,. skoro sa podejrzenia że zawór sie nie domyka sprawdzic cisnienie sprężania, jeżeli ttrzeba robić głowice zmieniłbym silnik,. sam osobiscie gdybbym miał fundusze szukałbym do swapa całego angola, silnik bierzesz, nic ci nie brakuje, reszte rozsprzedajesz,.
adifek Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/318393-sprzedam-kpl-silnik-25-tdi-bau/#entry4484402 Już masz silnik
ogienkorwa Opublikowano 28 Maja 2015 Autor Opublikowano 28 Maja 2015 Do 2k PLN. Pojezdzilem za silnikiem ake juz x3 w promieniu 150 km od promienia Zgierza / Łódź . 2 Na osluchu nie mialy sensu brudzic rak i wyciagac klucze. W 3-cim bylo lepiej z kultura w pracy niz moim, ale w lewej glowicy ( kierowcy ) byly i tak spadniete dzwiegienki x2 jak u mnie. Prawa glowica ( u mnie ) byla zrobiona na zachodzie i sie trzyma Lewa ( kierowcy ) juz rozbebeszylem 2 dzwignie spadniete, z nadmiaru czasu nawet dotarlismy gniazda zaworow ladnie, ale 1-dno gniazdo juz byl zbyt upalone i po szlifie nadal puszcza ;/ niewazne - [ dla nie swiadomych gniazda tak sie opalily ladnie sadza i prawdopodobnie przez zle uzstawiony rozrzad ze bableki szly jak w akwarium -.- ] Do jazdy stary silnik na odratowaniu z nie zatartymi walkami: uszczelka glowicy x1 120 pln ze 4 komplety dzwigieniek pestek itp 240 pln NIE DAJE WAM TO NASLADOWCY PEWNOSCII KLEKOTANIA SIE ! myslac regeneracje tego syfu ... wlasną reką !!! Ciekawe czy to zlozymy i uruchomimy z czystej ciekawosci, na codzien pukamy mlotem i palnikiem maszyny rolnicze ;p ale stary ma leb na karku i chce dopiac swoje doswiadczenie i kase ^^ GOŁY silnik Pyt. nr 4: ( w tym watku ) MOTOR AKE po 06.2001 ile jest warty sprawny ?? Pyt. nr 5: ( w tym watku ) MOTOR BAU smiga od 2,5 k do 4kilo PLN bez sprawdzenia w aucie. Jaki to ma sens ... jak auto jest warte całe 10 k pln .... bede mial chwile to porobie zdjecia z rzezby nad zabawa z glowica i calym tym wadliwym syfem w tym motorze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się