Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kayaba Excel-G do zawieszenia 1BV ?


MemberA4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Koledzy z tyłu mam chyba uwalone amory. Przy komplecie osób i pełnym zbiorniku paliwa, tylne koła chowają się strasznie głęboko w nadkola tak że błotnik jest równo z górną krawędzią felgi (18cal). Nawet jak auto stoi "luzem" to jedna strona jest niżej od drugiej o 10mm (lewo tył 65,5mm - prawo tył 64,5mm). Sprawdzałem sprężyny ale one są całe jak również podkładki gumowe. Na amortyzatorach już nie istnieją odbojniki bo się rozleciały w kawałki widocznie już amory dobijały do końca. Sprawdziłem numer amorka i mam 8E0513033N. Teraz pytanie czy zwykłe Kayaby excel-g nadaja się do zawieszenia 1BV bo według katalogu są one zamienne z numerem moich oryginałów? Lecz obawiam się że będą one za długie. Czy jestem zmuszony kupować amortyzatory "dedykowane" do zawieszenia sportowego np SACHSY albo MONROE. A może skusić się na komplet FK Tuning czy lepiej kupić używane oryginały z tym samym numerem??

P.S. Przód mam również jeszcze oryginał i zastanawiam się jak to będzie współgrać jak z tyłu założe Kayaby?

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki nie mają nic do wysokości samochodu... To sprezyny trzymają wysokość, pewnie sprezyny się już uklepaly i dlatego tak Ci auto siada... A to ze krzywo stoi to podkładki gumowe albo możesz mieć pół zwoje ułamane i nawet za bardzo tego nie będzie widać... U mnie leciał na prawą stronę o pół cm i gumy wyglądały bardzo dobrze, ale jednak wymieniłem i teraz stoi idealnie równo,:-) Jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg mam ponad 240tyś plus co najmniej jakieś 100 gratis o których mogę nie wiedzieć.

W poprzedniej B6 w sedanie tylko że z zawieszeniem 1BA miałem właśnie pęknięty ostatni zwój spręzyny z tyłu i nie było widać różnicy w wysokości. Skapowałem się dopiero jak zaczeło coś brzęczeć z tyłu.

W pierwszej kolejności co sprawdziłem to właśnie spręzyny, czy są całe i czy maja takie samo oznaczenie. Później wyciągnąłem amorek z tej strony co było niżej. Po wyciągnięciu go okazało się że podczas wciskania go ręcznie, tłoczysko wpada do dołu jak w wiadro z wodą z lekkimi przeskokami :D co może wskazywać na "przytarcie" amortyzatora.

Wczoraj zakupiłem żółte amorki od FK Automotive. w weekend będe montował chyba. Jak to nic nie zmieni to będe szukał dalej.

Co do wysokości to też byłem przekonany że to sprężyny za to odpowiadają ale szwagier w swoim Touranie gdy wymienił wszystkie 4 amorki to auto mu wyraźnie powindowało do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...