daniel79 Opublikowano 3 Maja 2015 Opublikowano 3 Maja 2015 Potrzebuje pomocy. Posiadam Audi A4 B6 1 8T 150km 2002. Wyskakuja mi bledy: P1128 Regulacja długookresowa paliwa, ogólny zakres obrotów/obciążenia, rząd cylindrów 1 - mieszanka za uboga. P1290 czujnik temperatury płynu chłodniczego, układy chłodzące sterowane komputerem sterującym silnika - sygnał wejściowy za wysoki - G83. Wymienione świece, filtr powietrza, czyszczona przepustnica. Po wymianie zielonego czujnika temp płynu chłodzącego nadal wywala te 2 błędy i świeci check. Po zapaleniu checka, auto traci na mocy. Jeśli wykasuje błędy auto bardzo nie równo pracuje aż do zagrzania się. zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz - jadąc na trasie temperatura silnika z 90 stopni spada do ok 70? Proszę o podpowiedzi co do tych błędów i temp silnika.
Łukasz13 Opublikowano 3 Maja 2015 Opublikowano 3 Maja 2015 Co do pierwszego błędu o ubogiej mieszance to przyczyn może być kilka, nieszczelność w dolocie, zużyty przepływomierz, trzeba zrobić logi dynamiczne, drugi błąd to czujnik temp. płynu ale znajduje sie w dolnym rogu chłodnicy mozliwe że wtyczka dobrze nie łączy albo kabel przegnił trzeba to sprawdzić.
daniel79 Opublikowano 3 Maja 2015 Autor Opublikowano 3 Maja 2015 (edytowane) Dodam jeszcze ze auto duzo pali ok 14l po mieście.. Jeszcze jedna zależność. Najpierw pojawia się błąd czujnika a później błąd ubogiej mieszanki.. czy to ma związek z samym czujnikiem ? Edytowane 4 Maja 2015 przez daniel79
Łukasz13 Opublikowano 3 Maja 2015 Opublikowano 3 Maja 2015 Nie ma to raczej zwiazku z czujnikem, podejrzewam ze to dwa odrebne tematy, napisalem co trzeba zrobic, nic juz innego nie wymyslisz bez konkretnej diagnozy, czyli vag logi dynamiczne spraedzenie szcaelnosci i samego czujnika.
daniel79 Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Ok. Czyli mówisz ze to będzie ten czujnik na wężu na dole chłodnicy, a nie ten zielony przy grodzi, który wymieniłem. Jeszcze jedna rzecz. Zauważyłem,m ze podczas jazdy na trasie temp silnika na zegarze spada z 90 stopni na 70. Wzrasta dopiero w mieście na światłach czy korkach do 90 stopni. To może też mieć związek z tym czujnikiem czy dodatkowo termostat do wymiany.?? Ktos ma jeszcze jakies sugestie albo mial ktos podobny problem? Widze ze nie ma chetnych do pomocy. Dla innych, może będzie pomocna informacja. Poradziłem sobie z tematem. Wymiana czujnika temp przy chłodnicy na oryginał i nowy przepływomierz Bosch. Auto od ręki dostało jakby nowe życie. Ma kopa, reakcja minimalna na pedał gazu i zero błędów. Sprawdzam jeszcze czy spadnie spalanie. Z tym, że jeszcze musze wymienić termostat. Edytowane 4 Maja 2015 przez daniel79
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się