Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknący wężyk


BeyerBrown

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądając dziś komorę silnika zauważyłem na podłużnicy od strony kierowcy brud przylgnięty z powodu cieknącego oleju, a tuż nad nim taki oto "spocony" wężyk:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8SDEydVY1OHFxdEU/view?usp=sharing

to ten na drugim planie z plastikowym kolankiem, tuż pod rurką od układu podciśnienia.

Od czego on może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to może być odpowietrzenie zbiornika paliwa , wężyk idzie pewnie do kanistra oparów , który jak dobrze pamiętam jest po prawym nadkolem , przydało by się zdjęcie z dalszej perspektywy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wersję US - w niej zbiornik z aktywnym węglem jest we wnęce koła zapasowego, pod blaszaną kopułą.

Z tego co kojarzę układ EVAP podlega diagnozie i zawsze mi przechodził wszystko pozytywnie, VCDS nie notował też nieszczelności. Choć zdarzyło się kilka razy jakoś miesiąc temu, że czułem paliwo w kabinie po uruchomieniu silnika, więc coś może być na rzeczy... :mysli:

Potem przestało, więc tematu nie drążyłem :wink:

Na razie spryskam to miejsce środkiem do czyszczenia silników i zobaczę skąd dokładnie coś cieknie, po brud jest na dużej powierzchni.

PS. Jeśli chodzi o odpowietrzenie silnika, którego temat poruszyłem w cudzym wątku :wink: , to sprawdziłem na szybko jedną z rur wchodzących do pokrywy zaworów - jest czysta :)

Spocony oliwą jest wąż zaznaczony na rysunku (poz. nr 8):

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8blQxVTZYRVg5QmM/view?usp=sharing

gdzie on wchodzi?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok te od pokryw są , czyste , a co z tą nr 7 na rysunku ? Jej nikt nie czyści bo utrudniony dostęp .

Kanister oparów możesz mieć faktycznie w bagażniku , S4 miały np. w prawym tylnym nadkolu , ale wężyk musi iść do komory silnika i łączyć się z zaworkiem sterującym , więc stawiam że to będzie on .

VCDS nie wykryje niewielkich nieszczelności , dobierze sobie poprawkę w granicach tolerancji i będzie dalej działało aż zabraknie tolerancji i wtedy dopiero wywali błąd .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie wiedziałem, że VCDS oszukuje - myślałem, że jeśli jest jakikolwiek przeciek to wypluje chociaż "small leak" :wink:

Na razie uporządkuję bałagan karcherem i zobaczę czy powróci :)

Tej rurki nr 7 jeszcze nie sprawdzałem, faktycznie trochę rozbierania będzie by się do niej dostać. Jak pisałem sprawdziłem na szybko tylko tę od pokryw zaworów i była czysta.

Sam zawór/eżektor (to coś okrągłe - poz. 6) też się jakoś czyści (może da się w czymś wykąpać? :wink: ) czy lepiej kupić inny gdyby był zasyfiony?

Gdzie wchodzi wąż nr 8?


Update 13:20:

Problem pierwszy ma chyba inną przyczynę - mam za dużą ilość płynu od wspomagania - w zbiorniczku jest grubo ponad MAX i wszystko wokoło pod plastikową osłoną (i łącznie z nią) jest zapaskudzone :facepalm: Machery co wymieniały mi zimą magiel na servotronic-owy były tak uczciwe, że dały mały gratis. Wydaję mi się więc, że po wężyku od oparów ściekał płyn aż do tego plastikowego kolanka (a dalej na podłużnicę), bo przechodzi on tuż obok zbiorniczka wspomagania.

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8UndHTDNQSWRJbVE/view?usp=sharing

Druga opcja, też związana ze wspomaganiem, to cieknący wąż, którego przy okazji tego moda wymienili.

Muszę więc odessać strzykawką trochę płynu, wymyć wszystko w pobliżu i obserwować.

Pozostaje jeszcze zatem sprawa z odpowietrzeniem silnika - ten okrągły zawór można rozebrać, przedmuchać lub wymyć?

Zaoliwiony wąż nr 8 wydaje mi się, że wchodzi do kolektora... co by na logikę pasowało :wink:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8VGdmaGVvc0xDdlU/view?usp=sharing

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8-ka wchodzi do kolektora ,a zawór da się rozebrać, to jest separator oleju w środku jest membrana która z wiekiem twardnieje , Ja w S4 wymieniałem na nowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...