Jump to content

BeyerBrown

Pasjonat
  • Content Count

    2,235
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

17

About BeyerBrown

Informacje

  • First name
    BB
  • Location
    PZ

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Cabriolet
  • Year of production
    2005
  • Engine
    3.0 V6
  • Engine code
    BGN
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Tiptronic
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Być może pompa SAI kończy swój żywot Audi A4 B6 Auxiliary Air Pump Replacement (2002-2008) | Pelican Parts DIY Maintenance Article WWW.PELICANPARTS.COM If you have problems passing a SMOG test, check and replace your auxiliary air pump.
  2. BeyerBrown

    Audi a4 b6 3.0

    Wywaliłeś czy wymieniłeś? Ja swoim 3.0 nakulałem bez większych problemów dodatkowe 60tys.km przez ponad 5 lat użytkowania cabrio i też nie było dnia by wskazówka obrotomierza nie weszła na czerwone pole. Kat jeden był co prawda do wymiany bo się rozleciał w nim wkład (w moim BGN był jeden duży na stronę, w ASN-ach są dwa na stronę) i jego resztki dzwoniły w końcowym tłumiku. Nie wiem co teraz z tym silnikiem, musiałbym kiedyś zadzwonić do mechanika co odkupił wrak pojazdu, właśnie ze względu na motor, bo robił klientowi przeszczep
  3. BeyerBrown

    Audi a4 b6 3.0

    W każdym silniku może być coś do zrobienia. W 3.0 straszą pękającymi blokami, zapchanymi katalizatorami i awaryjnymi fazatorami. 2.7T cierpi z kolei na uszkadzające się czujniki EGT, turbiny i napinacze łańcuszków między wałkami. PS. Silnik może i legenda, ale wydaje mi się, że ustępuje on 3.0TFSI, którego spotkać można m.in. w A6 C6 po lifcie. Audi A6 C6 3.0TFSI CAJA 290KM -> STAGE 2 445KM / 555Nm GREGOR10.PL Audi A6 C6 3.0TFSI CAJA 290KM -> STAGE 2 445KM / 555Nm
  4. BeyerBrown

    Audi a4 b6 3.0

    Jak chcesz coś starszego od tego co masz to proponuję A6 C5 2.7BiT 250KM po lifcie. Koszty potencjalnych inwestycji w samochód/silnik są podobne a mocy jakby nie patrząc więcej Niestety coraz mniej ich w ogłoszeniach: Audi A6 C5 (1997-2004) - samochody osobowe Benzyna od 2001 - otomoto.pl WWW.OTOMOTO.PL otomoto.pl - Znajdź Audi A6 C5 (1997-2004) Benzyna - oferty pojazdów nowych i używanych dostępne w kategorii Osobowe. Największy serwis z...
  5. To coś centralnie na zdjęciu to na 99% zawór kombinowany (jeden z dwóch) sterowany podciśnieniem, przez niego wtórna pompa pneumatyczna wtłacza świeże powietrze (tlen) do kolektora wydechowego w początkowej fazie rozgrzewania silnika (i katalizatorów). To zielonkawe to wg. mnie klej anaerobowy, do połączeń śrubowych. Niektórzy mechanicy uważają, że to EGR
  6. Najprościej jest otworzyć puszkę gdzie siedzi ECU i zobaczyć czy nie zalega tam jakaś wilgoć, ew. ślady po niej. Jeśli przekaźniki brodziły w wodzie radziłbym je wymienić. Same wtryski też można sprawdzić - porównaj rezystancję pomiędzy stykami sprawnych wtrysków i tych podejrzanych. Jak jest OK, to zmierz rezystancję przewodów - nie powinna być wyższa niż 1,5 Ohm
  7. Dokładnie, powodzenia! PS. Ja tam przeznaczam nawet większy budżet na naprawy, dla mnie to oczywiste przy zakupie używki a nie, że szybciutko na "olyksa" wystawiam póki auto jeździ, jak to niektórzy robią... bo przecież "ałdi sie nie psujo" Dobra, koniec tematu
  8. Czyli albo zadbane A4 B8 2.0TDI za 30-35tys. albo... wyeksploatowane A6 C6 3.2q (dzięki temu tanie w zakupie) z początku produkcji i włożenie w jego (ewentualny...) remont ~10-15tys.zł. Tylko grunt by buda była prosta... W obu będzie ten sam powiew nowoczesności w stosunku do B5
  9. Pakiet startowy będzie taki sam czy to w dieslu czy w benzynie... różnica taka, że w pierwszym czeka na wymianę rozrząd a w drugim usunięcie problemu olejowego... tu i tu do wydania 1/5 wartości auta... Ostatecznie z przepałem oleju da się jeździć (przeciągnąć naprawę), z hałasującym rozrządem to jak jazda na tykającej bombie... W takim podejściu do kwestii potencjalnych wydatków 2.0TDI wydaje się być chyba najbezpieczniejszym wariantem. Uwielbiam takie wypowiedzi... że albo ktoś nadgorliwy albo trafił na sztrucla. Nie, po prostu samochody i części w nich też się starzeją. Wszelkie gumy w szczególności. Tyle w temacie
  10. No właśnie z tego co czytam na forum to mieści się to w kosztach wymiany rozrządu 3.0TDI... czy dobrze czy źle to będzie zrobione to jak gdybanie czy się coś zepsuje czy nie, o czym już wyżej dyskutowałem z kol. grzes283... dlatego należy wtedy uderzać do obcykanych w temacie fachowców a nie do byle mietka co ma tokarkę w warsztacie Mając do wyboru w B8 (turbo) benzynę R4 lub (turbo) diesla V6 wybrałbym to pierwsze, pomimo, że V-ki są bliższe memu sercu...
  11. Cóż, przerabiałem już, że niby nic w zawieszeniu nie stuka-nie puka więc się tłukło kilometry z przekonaniem, że wszystko jest OK ale jak przyszło ustawić geometrię, bo wleciały nowe opony, to żeby mieć wydruk "na zielono" trzeba było remontować cały tylny zawias (dużo rozbierania jest przy quattro więc bez sensu wymieniać tylko te tuleje co bezpośrednio wpływają na geo), który jak wiadomo z zasady się nie zużywa... Mi akurat nie zależy na tym by auto było młode rocznikowo... ma być sprawne, choćby było nawet i 30-to letnie A co do wyboru silnika w B8... proponuję 2.0TFSI Problem olejowy tej jednostki można ogarnąć już za relatywnie niewielkie pieniądze. A 211KM w tej budzie potrafi być wystarczająco żwawe.
  12. Zsumowałem koszty na przestrzeni kilku lat eksploatacji... acz ja jestem trochę zboczony i np. wymieniam wszystko w zawieszeniu dla świętego spokoju, choć oczywiście można się bawić w wymianę pojedynczych wahaczy/tuleji
  13. To już lepiej kolega pytający co kupić niech się skupi na jakieś nieco zajechanej, za to bogato wyposażonej C6 3.2q tiptronic z 2004-2006r. za ok. 18-20kzł a nadmiar gotówki niech przeznaczy na niezbędny serwis: olej w skrzyni 1000zł (wym. dynamiczna), rozrząd 5000zł, opony lato+zima 4000zł, zawieszenie 3000-5000zł (przy okazji bym utwardził jeśli siedzi standardowe 1BA...), hamulce 1000zł Przynajmniej będzie wiedział co ma i spokój na wiele lat a nie, że wyrzyga ostatnie pieniądze na polifta i przy byle remoncie będzie płacz. Ta jest/była na sprzedaż: Używane Audi A6 - 51 000 PLN, 260 000 km, 2010 - otomoto.pl WWW.OTOMOTO.PL Nie Uszkodzony Audi A6 - Pierwszy właściciel, Czarny, Nie Metalik, Nie Perłowy, Diesel, 280 KM, 2 967 cm3. ABS, CD, ABS, Centralny zamek, ABS... Cena? Adekwatna do stanu i wyposażenia...
  14. Te bzdury m.in. ja powiedziałem... i dalej tak uważam. Pewnie, że można trafić na perełeczki bogato wyposażone (np. w firmie gdzie pracuję sprzedano niedawno kilkuletniego Mietka E350d cabrio w AMG pakiecie z przebiegiem 16tys.km za ~120kzł !!!), ale duża część ofert na rynku używek to samochody potrzebujące doinwestowania. W razie wtopy remont 1.8T czy 2.0T na pewno nie zaboli tak mocno portfela jak remont 2.4, 3.2 czy 3.0TDI, szczególnie jeśli ktoś skusi się na silnik z wadliwymi wtryskami. Można oczywiście kupić A6 z 2.0T lub 2.0TDI, jednak moim zdaniem do takiej limuzyny pasują bardziej V-ki. O quattro to już Ci ktoś napisał, że gdybyś nie miał 4x4 w swoim A6 to byś gubił często trakcję a opony z przodu szybko by wyłysiały
  15. No OK, jak ktoś chce tylko jakości Audi, to faktycznie nie trzeba koniecznie pchać się w napęd 4x4, tym bardziej, że już przy FWD ma się wielowahacz na tylnej osi (co nie było możliwe przy B5 i C5 z napędem na jedną ośkę) więc właściwości jezdne już będą dobre. Po prostu jestem ortodoksem i dla mnie Audi=quattro
×
×
  • Create New...