Jump to content

BeyerBrown

Pasjonat
  • Content Count

    2,347
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

28

About BeyerBrown

Informacje

  • First name
    BB
  • Location
    PZ

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Cabriolet
  • Year of production
    2005
  • Engine
    3.0 V6
  • Engine code
    BGN
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Tiptronic
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Soft jest fabryczny, amerykański 😉 Zmienione jest jedynie kodowanie, na tzw.sportowe (przedostania cyfra w kodzie to 3, czyli xxxx3x), acz jeszcze musiałbym powrócić do standardowego kodowania by sprawdzić czy to coś faktycznie daje, bo może amerykańce już same w sobie są szybsze 🤔😎 W skrzyni jest też zalany świeży olej, wymieniony zostal metodą dynamiczną. Tak, często dawałem...nigdy nie miałem przy tym myśli z tyłu głowy, że coś się złego może przez to wydarzyć, że kręcę go pod czerwone pole. Uważam, że w miarę możliwości od czasu do czasu, wszystkie konie pod maską muszą dostać wycisk by były zdrowe 😉 Mój samochód po ponad 5 latach/60tys.km użytkowania wykończył świeżo upieczony kierowca (wymuszenie pierwszeństwa przejazdu) a nie moja ciężka noga 😉 Stan licznika przed śmiercią auta to ok.150tys.km. Pomyśl o oleju Liqui Moly Molygen 5W50, który chyba jako jedyny olej na rynku, o tej lepkości, oficjalnie spełnia normę VW502 00 W tym roku po raz pierwszy go wlałem do 2.7T, pierwsze 1000km już za mną, oczywiście z kręceniem pod czerwone pole. Rzecz jasna gdy piec jest dobrze rozgrzany i jest okazja. Ten olej podobno świeci w ultrafiolecie, co ma niby ułatwiać lokalizowanie wycieków 🤔
  2. Dzięki, jednak wiem, że wciąż mało wiem Nie ma okazji/miejsca do pogadania z ludźmi z praktyką, więc stwierdziłem, że pogadam o tym tutaj a nie z gdybaczami na forum ogólnym Nie, to nie moje charakterystyki Te wykresy można znaleźć tutaj: https://www.automobile-catalog.com/model/audi/a4_b6.html Twój konkretnie to: https://www.automobile-catalog.com/car/2004/246860/audi_a4_3_0_quattro_tiptronic.html Strona jest niestety mało intuicyjna i chaotyczna w odnajdywaniu informacji. Ale dzięki niej po raz pierwszy spotkałem się z rozgraniczeniem danych tech. modeli z rynku US i EU, np. z wykresem mocy i momentu dla silnika 2.7BiT montowanego w A6 (jest wyraźnie inny soft dla samochodów z rynku US). Hmmm, a jak ocenisz szybkość tej skrzyni? 🤔 VID_20200323_192021958.mp4 - Google Диск DRIVE.GOOGLE.COM
  3. Zdejmij plecy fotela i wciśnij długim płaskim śrubokrętem dynksy zabezpieczające prowadnice zagłówka, jednocześnie ciągnij je ku górze wraz z zagłówkiem.
  4. Podane dane opieram na oficjalnych danych Audi, nie z katalogów firm 3-cich (autocentrum, wikipedia itp.), które zresztą podlinkowałem. Tak wyglądają charakterystyki skrzyń 5HP19: na rynek EU: 5HP19 EU.png - Google Диск DRIVE.GOOGLE.COM na rynek US: 5HP19 US.png - Google Диск DRIVE.GOOGLE.COM S4 ma inną skrzynię (6-bieg 6HP24) i dostosowaną do wyższych max. obrotów silnika 4.2 (7500rpm), jej wsadzenie do 3.0 ASN niewiele by poprawiło w kwestii osiągów czy ekonomiki jazdy, bo 3.0 kończy się na 6800rpm. 6HP24 EU-US.png - Google Диск DRIVE.GOOGLE.COM Najwyższy bieg w S4 jest zbliżony charakterystyką do najwyższego biegu w 3.0ASN w odmianie EU Skrzynia z A8 D3 4.2 przedlift rzeczywiście byłaby w sam raz dla 3.0 ASN w roli krążownika szos: 6HP26 A8 4.2.png - Google Диск DRIVE.GOOGLE.COM Przy 140km/h jest 2500rpm na silniku na najwyższym biegu, a w razie potrzeby można zredukować do 4 biegu/4100rpm i dać w palnik aż do Vmax Co do wyprzedzania to z Golfem 7 GTI Clubsport 2.0TFSI 265KM z softem [email protected] (chwilowa moc na ok. 10s.) nie daje sobie rady moje A6 2.7T 254KM USA (na krótkiej skrzyni - 6,5s 0-60 MPH)... zarówno w sprincie jak i z rolki... także są różne Golfy na drodze
  5. Zatem wszystko się zgadza, potwierdza to, że wersje na USA mają krótsze skrzynie automatyczne 5HP19, bo w moim poprzednim A4 cabrio 3.0 jak i obecnym A6 C5 2.7T (oba z USA) na 2-gim biegu mają Vmax. ok. 105km/h a na trzecim ok. 150km/h. Zawsze mnie zastanawiało dlaczego amerykańce mają lepsze czasy przyspieszeń w por. do odmian europejskich w oficjalnych danych technicznych. I to po uwzględnieniu poprawki na amerykański pomiar 0-60mil/h (0-96km/h), tj. że, trzeba dodać ok. 0,4s do europejskiego 0-100km/h (0-62mil/h). Kiedyś byłem przekonany, że to jakiś błąd. Konkretnie wygląda to tak (A4 quattro sedan 3.0 tip) EU: 0-100 KMH: 8,7s US: 0-60 MPH: 7,7s (~8,1s 0-62 MPH) https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a4/pdf/a4b6/2001_06_a4_b6_30_162.pdf https://www.audiworld.com/model/a4/03/03a4sedan.pdf Nadal jest to wyraźna różnica w por. do wersji manualnej (6,9s 5-bieg./7,1s 6-bieg.), ale nie jest już przepaścią. Jakby komuś padła skrzynia to niech pomyśli o wymianie na krótszą, taki tip na zwiększenie osiągów, tuning całkowicie bezpieczny Komputer nie pozwoli na redukcję jeśli prędkość na wale wyskoczyłaby poza 6800rpm. Sens takiej opcji widzę przy robieniu logów dynamicznych do odciny lub w jeździe wyścigowej, gdy kierowca nie życzy sobie przypadkowej zmiany biegu na wyższy, bo tylko przez krótką chwilę silnik wszedł w obszar czerwonego pola. A próbowałeś może tzw. sportowego kodowania?
  6. Kalińskich polecam, zawsze od nich wyjeżdżałem zadowolony.
  7. Z tego co mi się wydaje to wszystkie środkowe tłumiki dla V-ek (benz/diesel) w odmianie quattro są takie same w środku, różnią się tylko orurowaniem zewnętrznym... acz pewny na 100% nie jestem. Możesz zapytać o zamiennik, 400zł kosztuje jeśli mnie pamięć nie myli: Audi - Przedmioty użytkownika FHP-PESLA - Allegro.pl ALLEGRO.PL Audi w ofertach użytkownika FHP-PESLA na Allegro. Odkryj radość zakupów i 100% bezpieczeństwa transakcji. Markowy zamiennik (=dostawcy na pierwszy monataż) dostaniesz z kolei tutaj, ale jego cena z tego co pamiętam to coś koło 900zł: Kaliński | Układy wydechowe KALINSKI.PL
  8. Będę wdzięczny, jestem ciekaw też jaką prędkość max. osiągniesz na 2 przy 6800rpm. A na 2 biegu? BTW. Można wykodować opcję automatycznej zmiany biegu na wyższy w trybie TIP
  9. Wpierw zapytaj w ASO o akcję serwisową z cewkami Przyczyna może też być w zbyt małym ciśnieniu paliwa. Wtryski, regulator, filtr, pompa - potencjalne źródła problemów.
  10. B2 S1... czyli przed katalizatorem od strony kierowcy. Mam taką na zbyciu ori używkę jakby co
  11. Do kompletu brakuje większej chłodnicy i dodatkowej, elektrycznej pompy wody (+ aktywowania jej w ECU) Oraz mocniejszego kompresora klimy. A tak z ciekawości zapytam - do jakiej prędkości A4-ki z europejskimi ASN-ami są w stanie rozpędzić się na 2 lub 3 biegu, kręcąc silnik do odciny, do 6800rpm (tryb skrzyni TIP +/-)? Albo inaczej (bezpieczniej ) - ile jest obrotów na silniku na drugim biegu jadąc 100km/h? Albo na 3 biegu jadąc 120km/h? Pytam, bo wg. danych które znalazłem skrzynie automatyczne w europejskich ASN-ach są dłuższe niż w amerykańskich AVK/BGN-ach, chciałbym to zweryfikować.
  12. Masz skrzynię automatyczną, wtedy są dwa wiatraki i 600W sterownik. Nie zauważyłem wcześniej.
  13. Pisałem już wcześniej jaki nr sterownika wentylatorów musi być zamontowany oraz jaki dodatkowy wentylator. Jednakże dwa-trzy posty wyżej błędnie podałem, że wystarczy dołożyć 400W śmigło... ten wentylator już w każdym 3.0 siedzi, mój błąd. Trzeba domontować 200W/30cm oraz wymienić mocowanie wentylatorów na te o numerze: 8E0121207D, dwa wentylatory miały samochody z przeznaczeniem na gorący klimat (PR: 8Z6/8Z9), z fabrycznym hakiem (PR: 1D2) lub z automatem multi/tip (PR: 0G7).
  14. Wydaje mi się, że pasa przedniego nie trzeba zmieniać... zobaczę w ETCE
  15. Temperatura w normie... jak się martwisz o ew. przegrzanie to dołóż drugi wentylator 400W i wymień ich sterownik.
×
×
  • Create New...