Jump to content
IGNORED

Płukanka - stosować przed wymianą oleju w BBK?


Recommended Posts

Posted

Witam, przeczytałem większość wątków tutaj, czasami ktoś wrzucał na wokandę ten temat ale nie znalazłem konstruktywnej dyskusji. Są zdania żeby to zrobić, słyszę głosy żeby jednak nie. Wypowiedzcie się, odpiszcie doświadczenia po zastosowaniu. Jeśli tak, jaka plukanka? Jakim olejem później najlepiej zalać? Mam swoje wnioski ale chciałbym jakiegos szerszego omówienia tego z posiadaczami bbk. :thumbup1:

Posted

Jak motor nie jest trup to płukanki krzywdy mu nie zrobią.

Zobacz produkty archoila.

Dodatek do oleju AR9100

Płukankę długoterminową AR2300

Płukanka przed zmianą oleju AR2820.

Ja co prawda stosuje to u siebie w innym motorze, ale poczytaj o tych specyfikach to może się też zdecydujesz.

 

Posted
Godzinę temu, MaTeo85 napisał:

 

Dodatek do oleju AR9100

Płukankę długoterminową AR2300

Płukanka przed zmianą oleju AR2820.

Wyjaśnij mi o co chodzi z tym dodatkiem do oleju, słyszałem kiedyś o tym ale ostatnio już kilka razy trafiłem tu na forum ze ludzie stosują 

Posted (edited)

Archoil AR9100 to jest rodzaj dodatku antytarciowego, fajnie to działa w silnikach PD, ale w każdym innym też jest zauważalny efekt. Mam u siebie w ALT i też w drugim 2.0 TDI BMM i w obu temp oleju jest kilka stopni niższa niż bez tego, więc już to daje duży plus. Do tego ma właściwości zmiękczające istniejące osady, więc z czasem po 2 czy 3 zmianach oleju, stosowaniu ar9100 w komplecie z ar2300 i dodatkowym płukaniem przy zmianie oleju, ładnie wymyje nam silnik w środku, jak dla mnie same plusy. Ok nie są super tanie te dodatki ale moim zdaniem się sprawdzają. Jak znajdę to podeślę link do innego forum gdzie jest szerzej opisany ar9100 i inne dodatki do olei.

 

Tu link do forum o olejach, płukankach itp.

Warto poświęcić chwilę i poczytać trochę.

Edited by MaTeo85
Posted

Ok, to rozumiem zaraz sobie przestudiuje. Teraz bardziej interesuje mnie płukanka w BBK, bo jeśli chodzi o konkretnie ten silnik, jako ze lubi się pocić tu i ówdzie, są różne opinie nt stosowania i ryzyka jakie istnieje. 

Posted (edited)

A ja do 2.7BiT wlałem na wiosnę Liqui Moly Molygen 5W50 - to chyba jedyny olej 5W50 co spełnia oficjalnie normę VW 502 00
W każdym razie ostrego pałowania się z nim nie boję :guma:
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/file/76062a6db721d32f627b51a57bc1978a/2542-Molygen5W-50-17.0-en.pdf 

 

"Substancja czynna tego dodatku jest oparta o związki wolframu. Molygen dodany do oleju silnikowego zmniejsza tarcie, dzięki czemu poprawia osiągi i znacząco obniża temperaturę roboczą oleju. Związki wolframu uaktywniają się w wysokiej temperaturze dzięki czemu chronią nawet podczas chwilowego zerwania filmu olejowego.  Oleje Molygen idealnie sprawdzają się w samochodach sportowych. Dodatkowo olej 5W50
oparty jest o w pełni syntetyczną bazę P.A.O., dzięki której bardzo długo zachowuje dobre właściwości."


Zostanę przy tym oleju na dłużej. Wspominam o nim dlatego, że ten olej nie wymaga już wlewania dodatkowych mikstur do silnika, no może poza Ceratec'iem raz na 50tys.km :wink: 
Co do płukanki to od lat stosuję w różnych silnikach LM Pro-Line Engine Flush (x2 w przypadku V6/V8):

 https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/file/97ececa30579ac058e8d3ffbd380af95/2427-Pro-LineEngineFlush-23.0-en.pdf 
Produkty Archoila pewnie są lepsze, ale ta cena...
Wychodzę jednak z założenia, że lepsza jakakolwiek płukanka, nawet ta najtańsza od STP czy K2, niż żadna.

Edited by BeyerBrown
Posted

@BeyerBrown dziękuje za wypowiedz. 
 

A co z głosami, ze płukanka może bbk rozszczelnić? Wypłukać nagar przy uszczelkach i skomplikować życie? Mi się s tej chwili pocą pokrywy zaworowe i będę w przyszłym tyg wymieniał uszczelki, pytanie czy płukanka może nabroić w innych miejscach?

Druga sprawa - czy to prawda / czy ktoś się z tym spotkał, ze po płukance maleje pobór oleju? Podobno zdarza się, ze puszczają zapieczone pierścionki i wzrasta kompresja? 

Posted
32 minuty temu, HOLMATRO napisał:

@BeyerBrown dziękuje za wypowiedz. 
 

A co z głosami, ze płukanka może bbk rozszczelnić? Wypłukać nagar przy uszczelkach i skomplikować życie? Mi się s tej chwili pocą pokrywy zaworowe i będę w przyszłym tyg wymieniał uszczelki, pytanie czy płukanka może nabroić w innych miejscach?

Druga sprawa - czy to prawda / czy ktoś się z tym spotkał, ze po płukance maleje pobór oleju? Podobno zdarza się, ze puszczają zapieczone pierścionki i wzrasta kompresja? 

Opiszę Ci jak u mnie było z 2.4 v6. Ogólnie to silniki V z literkami A i B na początku mają problemy ze szczelnością głowic(nie wiem jak te z literką C). 

Po zakupie i przejechaniu 1200km po zakupie auta nieźle się lało z lewej głowicy,świece dosłownie utoneły w oleju. Olej był świeżo zalany więc przejechałem jeszcze na tym Castrolu 5w30 jeszcze 10tkm. Pobór wynosił 0,7L/1000km. Zrobiłem rozrząd,uszczelnienie całej góry silnika (uszczelki pod deklami,świecami, pod napinaczami+półksiężyce,simmeringi wałków rozrządu,broki wałków wydechowych...i chyba tyle),nowe odmy,zawór odmy. Po tym zabiegu spadł pobór do 0,5L/1000km. Po wymianie oleju na synpower 5w40 + płukanka pobór spadł do 0,4L/1000km,kolejna wymiana z płukanką spadek do 0,3L. Następna wymiana oleju + płukanka+antykoks dało spadek poboru do 0,25L/1000KM oraz lepszą reakcje na gaz i nieco mniejsze spalanie. Więc ruszyło pierścienie i kompresja musiała wzrosnąć.

  • Upvote 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...