Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zerwane gwinty na turbinie


--Rafcio--

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu zaczęło mi coś pierdzieć z pod maski i okazało się że wydmuchało uszczelkę pomiędzy kolektorem wydechowym a turbo. Postanowiłem odkręcić wszystko co mi przeszkadza i wziąść się za 3 śruby łączące kolektor z turbem. Okazało się że poprzedni właściciel dobrał chyba złe śruby (chociaż w etce się zgadzają) i po odkręceniu (bardzo ciężko szło) okazało się że końcówki śrub są zjechane do zera a gwinty w turbo prawdopodobnie uszkodzone. Co powinienem teraz zrobić? Gwintować to nie pęknie? I czy kupować śruby takie jak były oryginalne czy może przegwintować na swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegwituj i ori śruby chyba m22 tam jest

OK spróbuję, w etce podają że jest to M10x45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwintuje się nowy otwór, nową śrubę.

Jeśli gwint jest w złej kondycji to na początek można go przekalibrować czyli użyć gwintownika w przypadku otworu lub narzynki w przypadku śrub.

Gdy gwint będzie za płytki to należy przegwintować otwór na większy rozmiar, oraz użyć śruby odpowiadającej średnicy otworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za poradę. Przegwintowałem na ten sam rozmiar i wyciągnołem resztki starego gwintu ze śruby teraz jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...