Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa paliwa nie załącza, ciężko odpala.


Kraker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam A4 B5 1.8T z 1996 roku ze sterownikiem silnika na 5 wtyczek.

Objaw jest taki, że silnik dłużej kręci niż kiedyś. Zdiagnozowałem, że pompa nie jest załączana na ok 1s. przed rozruchem.

Bezpieczniki ok, połączenia też, z VAG'a mogę ją załączyć. Gdy już zaczyna kręcić rozrusznik, pompa dostaje zasilanie, zaczyna pompować i silnik odpala.

Czy w ogóle ten model miał załączenie pompy przed rozruchem?

Przekaźnik sprawdzony ok, połączenia ok, z VAG'a mogę ją wysterować, więc wkład stacyjki ok i żadne zabezpieczenie typu alarm w tym nie przeszkadza.

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam.


UP.


Pomierzyłem i wiem jedno...

Przejście między kompem a załączeniem jest, stały plus jest.

Wychodzi z tego, że z mój komp nie wystawia sterowania przed kręceniem rozrusznika.

Czy miał wcześniej, nie wiem. Teraz nie ma. Wystawia dopiero po otrzymaniu sygnałów z czujnika prędkości obrotów silnika.

Wniosek mam taki, że problem który mam od ok. 6 miesięcy, czyli ciężkie zapalanie (ok. 4sek.) powstało przez wyeksploatowanie zaworu zwrotnego w pompie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo - pompa włącza się dopiero jak ECU dostanie sygnał z czujnika obrotów na wale korbowym. Z tego co wiem, to modele z 1996 nie włączały pompy przed kręceniem (chyba w 1997 to zmienili, gdzieś czytałem, ale nie dam sobie ręki uciąć:) ). Jako że mam ten sam problem, 'chwilowo' wyprowadziłem sobie kabelek od sterowania przekaźnika pompy i zwieram go ręcznie, na chwilę, do masy przed odpalaniem. Działa, ale ECU potem zgłasza błąd że sterowanie zwarte do masy (w niczym to nie przeszkadza). Miałem dorzucony dodatkowy zaworek zwrotny, ale padł dość szybko (może z miesiąc podziałał, potem się zaciął w pozycji częściowo zamkniętej). W planach mam dorzucić jakiś układ czasowy lub/i wymienić pompę (ew. obejrzeć przewody w baku, może któryś padł?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Mam podobne pomysły. Z pompą chyba coraz gorzej, bo coraz dłużej muszę kręcić. Chyba rozejrzę się za nową.

Ja myślałem, aby podłączyć się pod kontrolkę ABS i sterować przekaźnikiem przez tranzystor.


Hmm... A nasze B5-ki mają zawór zwrotny w filtrze, pompie czy podstawce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Z tego co wiem w tym modelu pompa nie jest załączana przed rozruchem, dopiero w trakcie rozruchu. Ja mam model z 1997r. i u mnie też nigdy się nie załączała. Co więcej, jeśli układ paliwowy jest szczelny, w ogóle nie ma potrzeby dobijania ciśnienia przez pompę przed rozruchem, już piszę dlaczego. W swojej 1.8t AEB sprawdzałem ciśnienie paliwa wielokrotnie bo kiedyś miałem taki sam problem z rozruchem silnika i trochę czasu zajęło mi dojście do tego co jest nie tak. Zanim do tego doszedłem, elektryk zrobił mi połączenie żeby pompa zaczęła pompować na stałe po przekręceniu kluczyka jeszcze przed rozruchem. Dopiero po pół roku okazało się że przewód który wychodzi bezpośrednio z pompy paliwa do tego dekielka który jest na górze baku, był dziurawy (jakiś "mechanik" być może przypadkiem przedziurawił go przy wymianie pompy paliwa), w efekcie po nawet krótkim postoju ciśnienie w układzie paliwowym spadało do zera. Po wymianie tego przewodu, nawet po nocy ciśnienie w układzie wynosi około 3,5 bara, czyli tyle samo ile na biegu jałowym gdy silnik oraz pompa pracuje. Aczkolwiek nie wiem czy w Twoim przypadku przyczyna może być ta sama, może to pompa się kończy albo nie trzyma ciśnienia.

PS. Zaworek zwrotny znajduje się właśnie w pompie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. U mnie raczej ten wężyk jest ok a to z tego względu, że jak odkręciłem wyjście filtra paliwa to cały czas delikatnie sączy się paliwo.

Teraz mam loterię: raz odpali od strzała, a raz trzeba pokręcić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprawdzenie ciśnienia paliwa. W każdym warsztacie zrobią to na poczekaniu, podłączenie manometru przed listwę wtryskową to 2 minuty. Można też kupić miernik ciśnienia i zrobić to samemu, koszt niewiele większy a przyda się na przyszłość. Sam tak zrobiłem po tym jak w jednym warsztacie skasowali mnie 50 zł za sprawdzenie ciśnienia. Mam coś takiego http://allegro.pl/tester-miernik-cisnienia-benzyna-paliwa-wtryski-i5376861239.html, przydało się już wiele razy i nadal działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...