Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Reflektory przednie A4 B7 Cabrio jak wrócic do orginału


Wojt@s

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 B7 Cabrio i mam pewien problem z reflektorami...
W samochodzie zamontowane są reflektory typu angel eyes z ledami, które słabo wyglądają, mają poprzepalane ledy i połamane dwa uchwyty...
Chcę je wymienić na oryginalne, bo jestem zwolennikiem oryginału.
Audi posiada spryskiwacze i czujnik poziomowania na wahaczu, więc zapewne w oryginale był tam xenon o czym może świadczyć jeszcze znalezione luźno zamknięte w lampach na przewodzie silniczki poziomowania pochodzące z lamp xenonowych o numerze 8M0941293
Z racji tego że nie chciałbym zrobić niepotrzebnego zakupu, czy jest ktoś wstanie powiedzieć mi jakie lampy powinienem tam zamontować patrząc na kostki?
Załączam zdjęcia w linkach bo nie wiem jak bezpośrednio je tutaj wstawić...


http://www.directupload.net/file/d/4060/p43i5oi3_jpg.htm
http://www.directupload.net/file/d/4060/wocrbpxj_jpg.htm
http://www.directupload.net/file/d/4060/amwbd25e_jpg.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest czasem B6 po przeróbce na B7?

Bo kostka jak i nr OE silniczka wskazują na B6 :hi:


Jakie masz lampy z tyłu?

Jaki jest kształt jaśka w kierownicy?

Możesz wrzucić zdjęcia?

Podaj też nr VIN, 5 ostatnich cyfr możesz sobie odpuścić, interesuje mnie tylko rok modelowy, 10-ty znak (cyfra) :wink:


Jakby co śmiało możesz zamontować tam ori bixy z B7, poza DRL-em wszystko będzie działać, łącznie z poziomowaniem :hi:

Wtyczki musiałbyś jednak wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli autko z 2006 roku tak jak w opisie to nie ma opcji żeby było B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, w 2006r. były jeszcze w ofercie B6 cabrio.

Na rynek US na pewno w tym roczniku były pchane B6, w EU B7-ki pojawiły się już bodaj w drugiej połowie 2006r. :hi:

A ETKA mówi jasno:

B6: 2003-2006

B7: 2007-2009

mowa oczywiście o MY dla wersji cabrio.

Jak na razie wygląda mi to na to, że sprzedawca ostro w "CH" poleciał z tym B7... :whistling:


Prawdę nam powiedzą zdjęcia lamp z tyłu, dolnego dyfuzora w tylnym zderzaku no i kierownicy.

To trzy rzeczy, które od razu rzucają się w oczy.

No chyba, że ktoś był pedantycznym rezaczem i wszystko ogarnął na tip-top :D

A VIN da ostateczne rozstrzygnięcie tej zagadki.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Vin-u 10-ty znak wychodzi "5" więc modelowo powinien być B6 ale to jest mniej ważne, gdyż ja potrzebuje się zająć lampami przednimi, które są moim zdaniem rażące...
co do xenonu czy bi to mam pytanie... U mnie w kostce jest 6 pinów, a jak oglądałem lampę xenonową to jest tam więcej pinów i dodatkowo jeszcze w mniejszym rozmiarze chyba ze cztery... Co od A do Z musiał bym poczynić by założyć tam oryginalny xenon lub bi?
Nie mam żadnego zdjęcia tego Audi od tyłu ale mam kierownicę więc wrzucam:

http://www.directupload.net/file/d/4061/r6x4s7ib_jpg.htm

Ps. W czym będzie różnica porównując tylne lampy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MY2005 dla cabrio to na 1000000% B6, bo ja mam też auto z tego rocznika ogarniane na B7 :)

Szacunek dla osoby przerabiającej, bo nawet licznik wymienił na B7-kowy, a przynajmniej wskazówki na zdjęciu widzę, że są od nowszego modelu :hi:

Chyba, że to tylko foto przykładowe...

W B6 lampy i dyfuzor w zderzaku wygląda tak:

audi-a4-1024x768.jpg

W B7 z kolei tak:

2006-2009_Audi_A4_%288HE%29_3.2_FSI_cabr


Elektryka lamp ori xenon B6 i ori bixenon B7 jest niemal dokładnie ta sama, osprzęt od poziomowania na 100% będzie działać, jedynie czego nie będzie to obsługi świateł do jazdy w dzień (DRL) chyba, że dociągniesz po jednym przewodzie do każdej z lamp i wymienisz moduł MCE na nowszy (jest obszerny temat o tym w dziale elektryka).

No i wtyczki musiałbyś wymienić. Pinologia jest rozpisana we wspomnianym dziale :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to przykładowe zdjęcie tylko moje... Lampy tylne prawdopodobnie wtedy też mam od B7

ok to dzięki ): ogarnę ten temat i odszukam tych pinów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mało masz tych przewodów we wtyczce... jesteś pewien, że masz układ samopoziomowania? Mógłbyś rozpisać jaki kolor przewodu wchodzi u Ciebie w określony pin w kostce? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym ale za ok 2 dni bo nie mam Audi'ka w zasięgu...

W kostce mam 6 przewodów i dodatkowo mam tą małą kostkę do której podłączony był silniczek poziomowania na czterech cienkich przewodach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wszystko w porządku, 10 przewodów jak masz to jest OK :)

Bix od zwykłego ksenonu różni się tym, że w tym pierwszym przesłona odpowiada za tryb świateł mijania/drogowe a w drugim jest włączana osobna żarówka H7, robiąca za światła "długie" :)

Więc de facto przewód włączający światła drogowe należy podpiąć pod zasilanie przesłony - i to jest cała filozofia przy przeróbce.

Nie licząc wymiany wtyczki i innego rozmieszczenia w niej poszczególnych przewodów, ale to jest akurat bardzo proste jeśli się dysponuje schematem :hi:

Modułów MCE i od samopoziomu nie trzeba wymieniać, no chyba, że zapragniesz mieć światełka DRL zrobione jak w oryginale, to wtedy MCE do wymiany. Ale to się wiąże z grubszą przeróbką, co jest opisane w wątku o wymianie modułu świateł :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc :)

Więc wiem już co mam robić... kupie lampy z kostkami i zabieram się za to... W DRL nie będę się bawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby Ci brakowało czasem przewodu masowego, to zamiast mostkować go we wtyczce zrób to w lampie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BeyerBrown mógłbyś mi jeszcze raz podpowiedzieć dokładniej o tym rozmieszczeniu pinów? Przejrzałem kilka tych tematów o module MCE i szczerze mówiąc nie natrafiłem na schemat tej kostki lampy, jak ją przerobić... A jedynie zrobiłem się bardziej zielony od tego :/ potrzebuję to przyswoić "na chłopski rozum" ;)
Mam lampę bix oraz kostkę do niej z kawałkiem wiązki z 11 przewodami i swoją oryginalną wiązkę z kostką i 10 przewodami...
Podstawowych 6 przewodów połączyłem bo mają podobne lub te same oznaczenia zostało mi 5 po stronie kostki od bixa (biały z siwym paskiem i zielony z siwym paskiem - skręcone razem oraz brązowy, fioletowy z niebieskim paskiem i chyba czarny z niebieskim paskiem) załączam link do foto
oraz zostały mi 4 przewody w mojej wiązce, wszystkie są zielone z paskami typu zółty, niebieski chyba etc...
Pomógłbyś mi je połączyć?
Wyczytałem też ze po podłączeniu tego trzeba jeszcze zaadoptować lampy typu bix tak?


http://www.directupload.net/file/d/4070/w4scx2b5_jpg.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8WFJNNldPb2VEZDA/view?usp=sharing

Mam nadzieję, że powyższa rozpiska na przykładzie prawej strony pomoże Ci zamontować ori bixa z B7 w kabriolecie z generacji B6.

Dla lewej lampy rozkład pinów jest dokładnie taki sam, tylko kolory przewodów są nieco inne, poradzisz sobie :)

Jedynie kolory przewodów do sterowania silniczkami samopoziomu rozpisałem dla obu lamp.

Adaptacją zajmiesz się jak już ogarniesz kabelkologię :)

PS. Zapisz plik na dysk bo przeglądarka Google'a robi z rysunku miniaturkę :wink:

---------------------------------------

Te przewody w wiązce która wychodzi z wtyczki lampy B7 nie pochodzą czasem od wersji bixa z dynamicznym doświetlaniem zakrętów (AFS)? Ile tam jest przewodów? 10 czy 11?

Skręcone przewody mają właśnie AFS-y... bo pomiędzy modułem regulacji AFS a lampą AFS informacje idą lokalną magistralą CAN.

Hmmm, jesteś na 100% pewien, że nabyłeś lampy bez tego bajeru? Mógłbyś zapodać numerami OE?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... pewien nie jestem... zapodam ale dopiero w niedzielę bo nie mam teraz dostępu do tych lamp

aaa i chyba jest tam 11 przewodów w kostce... ale kostki są od innego auta i lampy też od innego

Edytowane przez Wojt@s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz przypadkiem AFS-y to ich okablowanie jest inne, inny jest też moduł sterujący samopoziomowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...