Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prosze o analizę logów 1.9tdi AVB


gacekx1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Prosiłbym o wstępną analizę logów silnika 1.9tdi AVB (A4b6 2001r). Dzisiaj zdążyłem zrobić jedynie logi dynamiczne grupy 003, reszt nie wiem czemu mi nie zapisało. Auto mam od tygodnia, na początku wpadało w tryb awaryjny już przy 2500 obrotów, przegoniłem go dobrze przez tydzień i teraz wpada dopiero przy ok 4 tyś na 3 biegu. Czy to wina zapieczonych kierownic turbiny? Obserwując gruszkę widzę że gdy ciągnie sztangę do góry to robi to pod koniec powoli jakby był jakiś opór. resztę logów posataram się dać jutro.

Dodam że korekcję wynoszą na dwóch cylindrach max +-1,2, dwa kolejne +-0,3

Bipy mieszczą się w +-30, wszystkie są na plus.

Synchronizacja wałka 0,0

Ładnie pali, nie ma żadnych innych problemów

Posiada zaślepiony wężyk od EGR.

Oczywiście po wpadnieciu w tryb awaryjny błąd przeładowania 17965 P1557 - Sterowanie ciśnieniem doładowania, przekroczona granica regulacyjna

pozatym ma błąd 17994 P1586 - Elektromagnesy dla zawieszenia silnika -N144/N145 Zwarcie do plusa

Dynamiczne 003.

http://vaglog.pl/log_229487.html

Podczas testu odcieło mi moc przy 4tyś obrotów i dalej nie chciał się rozkręcić.

Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam;)


Dodaję komplet logów dynamicznych, dzisiaj mi mocy nie odcinało jak poprzednio. Proszę o jakis komentarz;)

http://vaglog.pl/log_229721.html

http://vaglog.pl/log_229722.html

http://vaglog.pl/log_229723.html

http://vaglog.pl/log_229724.html

http://vaglog.pl/log_229725.html

http://vaglog.pl/log_229726.html

http://vaglog.pl/log_229727.html


Witam ponownie, niestety nikt nie chciał mi pomóc jednak z tego co sie dowiedziałem to logi mam w miare ok, jedynie turbo lekko przeładowuje, pewnie jest zapieczone. Doszedł ostatnio nowy objaw, mianowicie jezdząc cały czas z klimą nie otwierałem okien podczas jazdy a po odgrzybieniu jej postanowiłem troche powietrzyć przez pare kilometrów. Wtedy właśnie usłyszałem mocny gwizd podczas przyspieszania, jest bardzo mocno słyszalny na zimnym silniku, na ciepłym mniej. Na zimnym nie chciałem pałować auta a na ciepłym podczas przyspieszania gwizda poźniej cichnie następnie dalej gwizda, tak jakby w rytm działania kierownic turbo - tak mi sie wydaje. Co o tym spece forumowi myślą?


Witam. Prosiłbym o wstępną analizę logów silnika 1.9tdi AVB (A4b6 2001r). Dzisiaj zdążyłem zrobić jedynie logi dynamiczne grupy 003, reszt nie wiem czemu mi nie zapisało. Auto mam od tygodnia, na początku wpadało w tryb awaryjny już przy 2500 obrotów, przegoniłem go dobrze przez tydzień i teraz wpada dopiero przy ok 4 tyś na 3 biegu. Czy to wina zapieczonych kierownic turbiny? Obserwując gruszkę widzę że gdy ciągnie sztangę do góry to robi to pod koniec powoli jakby był jakiś opór. resztę logów posataram się dać jutro.

Dodam że korekcję wynoszą na dwóch cylindrach max +-1,2, dwa kolejne +-0,3

Bipy mieszczą się w +-30, wszystkie są na plus.

Synchronizacja wałka 0,0

Ładnie pali, nie ma żadnych innych problemów

Posiada zaślepiony wężyk od EGR.

Oczywiście po wpadnieciu w tryb awaryjny błąd przeładowania 17965 P1557 - Sterowanie ciśnieniem doładowania, przekroczona granica regulacyjna

pozatym ma błąd 17994 P1586 - Elektromagnesy dla zawieszenia silnika -N144/N145 Zwarcie do plusa

Dynamiczne 003.

http://vaglog.pl/log_229487.html

Podczas testu odcieło mi moc przy 4tyś obrotów i dalej nie chciał się rozkręcić.

Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam;)

Dodaję komplet logów dynamicznych, dzisiaj mi mocy nie odcinało jak poprzednio. Proszę o jakis komentarz;)

http://vaglog.pl/log_229721.html

http://vaglog.pl/log_229722.html

http://vaglog.pl/log_229723.html

http://vaglog.pl/log_229724.html

http://vaglog.pl/log_229725.html

http://vaglog.pl/log_229726.html

http://vaglog.pl/log_229727.html

Witam ponownie, niestety nikt nie chciał mi pomóc jednak z tego co sie dowiedziałem to logi mam w miare ok, jedynie turbo lekko przeładowuje, pewnie jest zapieczone. Doszedł ostatnio nowy objaw, mianowicie jezdząc cały czas z klimą nie otwierałem okien podczas jazdy a po odgrzybieniu jej postanowiłem troche powietrzyć przez pare kilometrów. Wtedy właśnie usłyszałem mocny gwizd podczas przyspieszania, jest bardzo mocno słyszalny na zimnym silniku, na ciepłym mniej. Na zimnym nie chciałem pałować auta a na ciepłym podczas przyspieszania gwizda poźniej cichnie następnie dalej gwizda, tak jakby w rytm działania kierownic turbo - tak mi sie wydaje. Co o tym spece forumowi myślą?

Witam, rozwiązałem już problem z autem, może przyda się innym. Wytargałem turbo, dokładnie wyczyściłem - przycinało się tylko lekko i nie było dużo nagaru. Wirniki turbo ideał, lekki luz promieniowy, minimalnie większy niż w nowym wkładzie turbo ( miałem okazję mieć taki w rękach). Postanowiłem także wymontować intercooler gdyż był zapocony i ujżałem pęknięcie i to stąd pewnie to wycie turbiny. Po wymianie na nowy nrf problem wycia ustał, nawet na zimnym silniki nie słychać turba, ciągnie dobrze do max obrotów, logów nie robiłem jeszcze gdyż nie mam za bardzo nikogo aktualnie do pomocy. Całkowity koszt to 400zł, w tym 360 intercooler a 40 uszczelki turbo. Planuję także wymienić egr gdyż poci się na klapie gaszącej oraz go zaślepić blaszkami. Mam jeszcze jedno zapocone miejsce, mianowiscie to na zdjęciu poniżej. Mogłby ktoś mi przybliżyć co to za rurka?

jqvbpk5t.jpg

zv9loxt3.jpg

Edytowane przez gacekx1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po dwóch latach użytkowania turbinki znowu zaczęła przeładowywać, tym razem bez wymiany się już nie obejdzie. Po postoju gdy odpalę auto to podczas ruszania puszcza niebieskie bąki, gdy złapie tak z 60 stopni to przestaje. Luz na turbo również się powiększył. Zamówiłem już nowe CHRA Melett - po montażu i regulacji VNT wszystko powinno być ok.

Wrzucam komplet logów do oceny. To co ja widzę to turbo przeładowuje tak jak pisałem oraz 4 pd do wymiany. Mógłby mi ktoś to potwierdzić? Logi robione na 2 biegu gdyż nie miałem gdzie na 3 lub 4.

Statyczny:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_V0nZv.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_Z5WYV.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_bgT42mj.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_3qLI1.html

Dynamiczny:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_YWuB17S.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_fSSPf.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_t01105v.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_5R51h89.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_F3nF3.html


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się tubo góra przeładowuje.

4 pompka jest najsłabsza. Spróbuj ja najpierw zamienić z pierwszą.

Sprawdź tez połączenie na 2 pompce bo ma ujemne Bipy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...