Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Wysokie napięcie ładowania 18V - czy mogło coś uszkodzić


henrykiii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po naprawie alternatora mam napięcie ładowania ponad 18 V. Alternator naprawiałem ponad miesiąc temu, od tego czasu niczego nieświadomy jeździłem samochodem. Co jakiś czas zapalały się kontrolki ABS i ASR oraz wyłączały się zegary i klimatronik. Objawy były na początku sporadyczne, ale nasilały się. Dzień po naprawie byłem w serwisie który wykonał naprawy, ale niczego nie stwierdzili (wcześniej kontrolki zapaliły się raz, ale po wyłączeniu silnika sprawa się unormowała).

Potem zaczęły mi się palić żarówki - w ciągu miesiąca spaliło się około 6-ciu - w niektórych nawet pękły bańki. Odstawiłem go do do serwisu z sugestią, że może trzeba sprawdzić napięcie ładowania - pan podpiął się VAG'iem i odczytał ponad 18 V. Mają mi naprawić alternator w ramach gwarancji.

W związku z tym mam pytanie - czy takie napięcie mogło mi uszkodzić jakieś sterowniki lub instalacje. Pan w serwisie zapewnił mnie, że nie ma żadnych kodów błędów, ale jakoś mnie to nie uspokaja.

Proszę o wasze opinie i rady.

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko działa to nie masz zmartwienia.

Za wysokie napięcie z reguły coś upala. A wtedy od razu mógłbyś zauważyć, że coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pewnie regulator napięcia a nie sam alternator. kiedyś w dostawczaku taka awaria spaliła mi komórkę która akurat się ładowała w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...