Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AHU] Migająca kontrolka świec żarowych , błąd 01268


faos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z migającą kontrolką walczę od ponad tygodnia niestety bez skutków :(

trzy lata temu też migał ale poczytałem na forum padnięty nastawnik , rozebrany wyczyszczony nastawy jak przed rozebraniem, trzy lata spokoju :)

jakieś dwa miesiące temu zaczęła znowu migać ,więc jeszcze raz go wyczyściłem ( był zabrudzony). Pomogło na miesiąc :)

i od miesiąca walczę z tym problemem . Rozebrałem go już dwa razy sprawdziłem instalację nic nie pomaga jedyny błąd który wyskakuję tylko 01268

moje pytanie co jeszcze sprawdzić i co może powodować ten błąd ?

silnik chodzi normalnie , pali bez problemów nie szarpie ideał , tylko ta cholerna kontrolka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji.

Przyczyny:

- uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik)

- przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy

Objawy:

- świeci się lampka sygnalizacyjna

- nieprawidłowa praca silnika

- problemy z uruchomieniem silnika

- nie można uruchomić silnika

Sposób naprawy:

- sprawdzić nastawnik dawki paliwa N146

- sprawdzić przewody i instalację do pompy wtryskowej

Sprawdzanie czujnika drogi przesuwki regulacyjnej i nastawnika dawki

Nastawnik dawki jest elektromagnetycznym nastawnikiem obrotowym, który sterowany jest przez komputer sterujący na podstawie określonego współczynnika trwania impulsu. Wałek mimośrodowy nastawnika dawki porusza przesuwkę regulacyjną na tłoczkach wysokiego ciśnienia i przez to zostaje ustalona dawka wtrysku paliwa.

Czujnik przesuwki regulacyjnej zwraca komputerowi sterującemu informację o położeniu nastawnika dawki N146 i ustala wielkość dawki paliwa.

Diagnostyka VAG: [01] > [08] > [001]

– sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego w polu wskazań 4. Wymagana minimum 85oC

Przeprowadzić sprawdzanie dopiero, gdy jest osiągnięta temperatura płynu chłodzącego.

– sprawdzić wskazanie w polu wskazań 3 (napięcie czujnika przesuwki regulacyjnej).

Wymagane wartości:

silnik AHU 1,250 do 1,700 V

silnik AFN 1,450 do 1,900 V

– jeżeli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość, sprawdzić według poniższej kolejności czujnik przesuwki regulacyjnej i nastawnik dawki.

Skopiowany post użytkownika "Marek" z forum vw-passat.

Podłącz vaga i sprawdź napięcie palca przesuwu nastawnika.

Jeśli jest w normie to sprawdź instalacje do pompy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...