Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analize logów,czy wszystko gra 1.9tdi AVG


tkamicki5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.niedawno zakupiłem owe auto,mój pierwszy tdi i zbytnio jeszcze sie nie znam i prosiłbym o pomoc,sprawdzenie czy w miare jest wszystko ok.wiem napewno ze kierownice w turbo zapieczone,pewnie to widać bedzie w logach.troche:

BASIC SETTINGS:
DYNAMICZNE:
STATYCZNE:
Grupa 001, 004, 013: http://vaglog.pl/log_234149.html
Z góry dzięki i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że kierownice się przycinają. Jeżeli tego nie ogarniesz w miarę szybko to turbo może się sypnąć.

001 statyczne robiłeś przy światłach, nawiewach, radiu off ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio i światła wyłączone,ewentualnie nawiew właczony,i to napewno był włączony. A czemu pytasz?coś nie tak?

No za turbo chce w następnym tygodniu sie wziąść,wiem że to nie zdrowo tak jezdzić a już troche km tak przejechałem kurde,mam nadzieje ze nic nie sypło sie już

Edytowane przez tkamicki5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyść turbo usuń katalizator ze środka ustaw kąt wtrysku i ponownie zloguj gr 3.8 .11 dynamiczne dawkę paliwa można zwiększyć na 3 mg bote auto nie jedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zwieksza sie dawke wogole? A ma za małą? Jak sie zwiekszy nie bedzie kopcić albo cos podobnego?

i znacie kogoś kto by mi to ogarnął w miare w okolicach torunia...bydgoszczy? ztym kątem wtrysku,dawką paliwa i katem?

Ustawialem dawke paliwa dzisiaj,ustawilem na 3,2-3,0mg. Czy taką dawke juz zostawić? Ustawia sie ma wszystkich odbiorbikach wyłączonych? I czy to nie wplywa na spalanie taka dawka? Wczesniej mialem 4,6. Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka również wpływa na przebieg nm. Spalanie - nie zauważysz różnicy. Tak światła, odbiorniki, klimatyzacja, nawiewy off.

Kąt wtrysku i turbo jeszcze do ogarnięcia z tym, że turbo jest znaczenie pilniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj tak jakby rozruszałem troche tą sztange,powiedzccie mi,czy stange powinnem lekko palcami poruszać?bo palcami troche ciężko jest ale jak juz teraz podłącze vaga i zrobie 011 BS to widac ze sztanga porusza sie,przed tem nie było tego. ale i tak w tryb awaryjny mi przechodzi.zrobiłem loga 011 z BS,nie wiem czy coś sie zmieniło,może wyregulować musze sztange?albo coś z n75 jest albo sztanga rusza sie ale za słabo.

BASIC SETTINGS:

jednak bez zmian jest patrząc na log,ale sztanga o dziwo chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepszym punktem odniesienia byłby log dynamiczny 011.

Swoją drogą tą sztangę ciężko przesunąć dłońmi. Zwykle do tego celu używam krótkiego śrubokręta płaskiego. Sztanga od najniższego do najwyższego punktu powinna przesuwać się płynnie. Jeżeli przesuwając ją będziesz czuł "przeskoki" lub "szarpnięcia" to tylko potwierdzi problem z turbo.

Powinno się wyczyścić te turbo, ale jeżeli chcesz dać mu ostatnią szanse to na mocno rozgrzanym silniku za pomocą vaga możesz rozruszać sztangę (BS 011). Należało by zrobić pomiar czy vag faktycznie potrafi ustawić w skrajnych położeniach sztangę. Najprościej mając krótki śrubokręt i robisz to jakbyś chciał "pomóc" podciśnieniu jeszcze wyżej lub jeszcze niżej ustawić sztangę. Jeżeli nie będziesz w stanie "pomóc" sztandze to dobry znak.

Oczywiście uważaj na to byś sie nie poparzył, jakiś tam pasek Cie nie wciągnął itp.

Nie nastawiaj się, że nagle problem minie ale ten sposób nie zaszkodzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje tak zrobić jak napisałeś,ale sam wolałbym najlepiej wyjąć te turbo i wyczyscic jak powinno sie,tyle że nie mam za bardzo gdzie u siebie dać tego a sam nie mam warunków żeby wyjąć turbo :( ciekaw jestem czy ktoś z forum jest z okolic torunia i mógłby mi pomóc w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie trzeba warunki żeby wyjąć turbo ja to robię z ziemi

Edytowane przez goldi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz wiesz co i jak to pewnie sprawnie Ci idzie,ja niestety nie robiłem jeszcze tego i nie widziałem jak sie to robi :( może jakbym juz widział to podjąłbym sie a tak lepiej nie ruszać wydaje mi sie,a przecież od dołu trzeba odkręcić olejowy przewód chyba i jeszcze coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od dołu odkręcasz jedną śrubę na klucz nasadowy 12 i spływ oleju na imbus oraz wspornik oczywiście problemy mogą wystąpić ja miałem problem z rozpołowieniem turbo częsci gorącej musiałem do pracy na palnik brać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile czasu mniej więcej zajmuje Ci wyjęcie turbo? a przy składaniu potrzeba jakieś nowe uszczelki lub silikon gdzieś dać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjęcie turbo jak śruby nie są pordzewiałe to max do 1 godziny z tyłu od strony wydechu są trzy śruby do nich używam specjalnych kluczy w kształcie C jedynie trzeba kupić nową uszczęlkę pod spływ oleju 8 zł w dziale warsztat zrób to sam jest opis ze zdjęciami jak i co robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic,sprobuje jeszcze rozruszac sztange jak kolega wczesniej napisał z pomocą vaga ,jak nie da to skutku to wyjmuje.

a silnika lekko uniesc nie trzeba?żeby wyjąć turbawke? Dzisiaj dopiero miałem chwile czasu i po podłączeniu vaga i włączeniu opcji żeby sztanga sie ruszała pomagałem jej i faktycznie kiedy unosi sie do góry to jak jej pomoge to pstryknie jakby tam coś w niej i jeszcze kawałek wyżej sie uniesie,czyli rozumiem że zacina sie jednak tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zacina się. Najlepiej oddaj mechanikowi do czyszczenia. Jeżeli chodzi o wyciągnięcie turbo to jest loteria. Czasami śruby ładnie puszczą, innym razem wystarczy środek penetrujący, a jeszcze innym trzeba grzać palnikiem. Taka operacja nie powinna przekroczyć 300 zł (wyciągnięcie, czyszczenie, włożenie). Jeżeli chodzi o sam proces czyszczenia turbosprężarki to zapytaj się jakiej mechanik metody używa. Skoro to Twoja turbosprężarka więc masz prawo wiedzieć. Jeżeli używa piaskowania to od razu podziękuj mu. Jeżeli ręcznie papierem napierdziela(co rzadko się zdarza) to zapytaj ile dokładnie będzie kosztowało. Szkiełkowanie też jest dobrą metodą, bo nie robi wżerów w metalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...