Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI 90 KM AHU - prawidłowe podłączenie zaworu n75


MurzynDDZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie odnośnie prawidłowego podłączenia zaworu n75 w silniku AHU 90 KM zarówno w Audi A4 B5 jak i Passacie B5.

Dużo przeglądałem tematów na ten temat, lecz każdy pisze inaczej, sprostuje ktoś?

Dużo osób sugeruje się tym schematem:

n75.jpg

A drudzy piszą, że prawidłowe podłączenie jest takie:

b7ea394a29c570f4med.jpg

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Edytowane przez MurzynDDZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak może będzie prościej, opisz mi który do czego po numerach jak na zdjęciu:

n75jpg_shnewar.jpg

Gruszka i zasilanie to rozumiem ta część?

n752jpg_shnewqn.jpg

Dziwne jest to dla mnie, że na każdym forum inaczej piszą, niby to połączenie na schemacie i na zdjęciu komory silnika jest dobre...

Edytowane przez MurzynDDZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1Z i AHU

9576255900_1361225112.png

Wiem ze jest strasznie zamotanie z podłączeniem tego zaworu ale kiedys robiłem jakiegos starego golfa 1Z i tak było ok.

Aby ogarnąć całe sterowanie trzeba zrozumieć zasade działania zwykłej turbiny z zaworem upustowym która jest nieco inna niz zmienna geometria, sterowanie tych turbin jest niby bardzo podobne a jednak zupełnie inne ponieważ w zmiennej geometrii sterowanie wykonywane jest za pomocą podciśnienie a w turbie z zaworem upustowym to cisnienie w kolektorze dolotowym porusza sztangę a zawór N75 dba o to aby doładowanie było na stałym poziomie.

Film ponizej pokazuje zasade działania zwyklej turbiny z zaworem upustowym.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1Z i AHU

9576255900_1361225112.png

Wiem ze jest strasznie zamotanie z podłączeniem tego zaworu ale kiedys robiłem jakiegos starego golfa 1Z i tak było ok.

Aby ogarnąć całe sterowanie trzeba zrozumieć zasade działania zwykłej turbiny z zaworem upustowym która jest nieco inna niz zmienna geometria, sterowanie tych turbin jest niby bardzo podobne a jednak zupełnie inne ponieważ w zmiennej geometrii sterowanie wykonywane jest za pomocą podciśnienie a w turbie z zaworem upustowym to cisnienie w kolektorze dolotowym porusza sztangę a zawór N75 dba o to aby doładowanie było na stałym poziomie.

Film ponizej pokazuje zasade działania zwyklej turbiny z zaworem upustowym.

Dzięki wielkie za schemat, podłącze zobaczymy jak to będzie się sprawowało :)

Silnik 1Z i AHU

9576255900_1361225112.png

Wiem ze jest strasznie zamotanie z podłączeniem tego zaworu ale kiedys robiłem jakiegos starego golfa 1Z i tak było ok.

Aby ogarnąć całe sterowanie trzeba zrozumieć zasade działania zwykłej turbiny z zaworem upustowym która jest nieco inna niz zmienna geometria, sterowanie tych turbin jest niby bardzo podobne a jednak zupełnie inne ponieważ w zmiennej geometrii sterowanie wykonywane jest za pomocą podciśnienie a w turbie z zaworem upustowym to cisnienie w kolektorze dolotowym porusza sztangę a zawór N75 dba o to aby doładowanie było na stałym poziomie.

Film ponizej pokazuje zasade działania zwyklej turbiny z zaworem upustowym.

Wyczytałem, że podobno ten schemat jest z ETKI i nie jest prawidłowy: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1876936.html

Kurczę sam już nie wiem, jak to prawidłowo ma być podłączone. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Internet ogłupia i to bardzo ..... Gdyby pod kolorem czarnym było napisane BIAŁE to bys myslał ze to białe ????? Popatrz na oba schematy i powiedz czym sie róznia.

Radze wziąć sie do roboty a nie dwa dni siedzieć przed kompem zanim spróbujesz zamienić 3 węzyki ......

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Internet ogłupia i to bardzo ..... Gdyby pod kolorem czarnym było napisane BIAŁE to bys myslał ze to białe ????? Popatrz na oba schematy i powiedz czym sie róznia.

Radze wziąć sie do roboty a nie dwa dni siedzieć przed kompem zanim spróbujesz zamienić 3 węzyki ......

W sumie masz racje, podłącze tak jak mówisz, zobaczymy co z tego wyniknie :) Oba schematy różnią się jedynie podłączeniem wężyka od dolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

schemat niczym sie nie rózni ........

Ale na który patrzysz? Twój i ten ze zdjęcia komory silnika są takie same, ale ten drugi szkic wydaje mi się, że się troszkę różni

1:

n75.jpg

2:

9576255900_1361225112.png

Edytowane przez MurzynDDZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie jest takie podłączenie jak na tym załączonym schemacie i autko śmiga aż miło :-)

n75.jpg

 

Gdy podłącze według tego drugiego schematu auto przy 120 km/h wchodzi w tryb awaryjny.

Pozdrawiam

 

Edytowane przez radixl78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, radixl78 napisał:

Witam. U mnie jest takie podłączenie jak na tym załączonym schemacie i autko śmiga aż miło :-)

n75.jpg

 

Gdy podłącze według tego drugiego schematu auto przy 120 km/h wchodzi w tryb awaryjny.

Pozdrawiam

 

Witam. Panie i Panowie proszę o odpowiedz. który wreszcie schemat jest prawidłowy????

9576255900_1361225112.png

n75.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam na 100% ale z tego co mi świta to od dołu dajesz turbo, na bok gruszke a do góry dolot. Jak nie bedzie działać to zamień turbo z dolotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...