Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] Głośna praca silnika


Brdm

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu silnik zaczął głośniej pracować. Nawet moim koledzy zwrócili na to uwagę. Około 8miesięcy temu wymieniane były pompowtryskiwacze (4szt. w serwisie AUDI), pompa VACUM, po zakupie podejrzewałem że DPF jest wycięty i oczywiście nie myliłem się (ale głośna praca pojawiła się jakiś czas temu więc nie można tego łączyć z wycięciem DPF którego nie miałem okazji oglądać). Logi dynamiczne statyczne wrzucane były i są ok, brak błędów (jedyny błąd jaki się pojawia podczas włączenia tempomatu to błąd 05000). Robiłem próbę czy ze zbiorniczka wyrównawczego nie idzie dwutlenek węgla (jest ok). Gdzie mogę szukać problemów z głośną pracą silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno na odleglosc ocenic czy jest to halas mechaniczny czy spalinowy.

jakiej natury jest to halas?

w jakich warunkach wystepuje, podczas postoju na biegu jalowym, czy wysokich obrotow, czy jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak na odległość to ze wszytskim jest problem żeby coś konkretnego stwierdzić, ale liczę na jakieś wskazówki. Hmm jaki to jest dźwięk ... dźwięk silnika tylko ze 2 razy głośniejszy taki klekot słychać. A nie dodałem, że ten najgłośniejszy dobiega z okolic rozrządu i paska wieloklinowego.

Edytowane przez Brdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wtrysk tak stuka...tak coś podejrzewam... A że błędów nie masz to może przez to ze kolejny mądry tuner tak pociąl tabele błędów w ECU że nawet jak porozłaczasz cały osprzęt silnika to pewnie nie będziesz miał błędów...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tylko na stole jest w stanie to sprawdzic ? Korekcje sa ok. A co do bledow to jak cos jest, a wlasciwie bylo niesprawne to normalnie bledy wywala to raz, a dwa robila to osoba znana i ceniona na forach glownie VW. Korekcja na pompkach jest w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcje mogą być ok ale wtrysk może być Mechanicznie uszkodzony i bedzie stukał kilka razy się spotkałem z taką sytuacją.

Osłuchaj stetoskopem głowice skąd dochodzi hałas, potem zamień PD miejscami na 4ty gar, jeśli stukot jest z przodu silnika to przy uszkodzonym PD powinien być słyszalny z tyłu silnika.... Ja tak to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie, logi ksiazkowe.

przyczyna raczej mechaniczna. pozostaje tak jak SotoM napisał, stetoskop w reke, i osluchac.


a jezeli zwiekszysz obroty na postoju, nastepnie puscisz gaz, halas w trakcie schodzenia obrotow rowniez wystepuje czy zanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczego takiego nie zauważyłem... ale zdjąłem filtr powietrza i słychać hmmm jakieś odgłosy typu "pfuu pfuu pfuu" dosyć głośne. Jutro nagram bo nie miałem czym tego nagrać dzisiaj.

Edytowane przez Brdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Niczego takiego nie zauważyłem...

tzn. czego?

w filtrze powietrza musza byc slyszalne impulsowe odglosy przeplywu powietrza przez turbine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwieksze obroty to nie zauwazam cichszej pracy podczas schodzenia z obrotow. A co z rolkami/napinaczami ? Moze one halasuja

Edytowane przez Brdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...