Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd silnika 2.0 tdi BRE - p3373


malySzymon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wybija mi taki błąd P3373 tj. REGULOWANY KOLEKTOR WYDECHOWY , ZAWÓR PRZEŁĄCZAJĄCY . zwarcie do uziemienia lub przerwa w obwodzie. O jaki tutaj zawór chodzi . Spotkał sie ktoś juz z takim problemem. Dzięki i pozdrawiam Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przerabialem tematu ,ale pochylił bym sie nad zasilaniem regulatora podcisnieniowego chlodniczki spalin egru - jej zasilaniu/sterowaniu
Sprawdź podciśnienie od elektrozaworka (na dole po prawej str.silnika są 2 takie same- 1 steruje chłodniczką a drugi klapkami w kolektorze ssacym- po przewodzie podciśnienia trzeba by było isc paluchem i trafisz który dokładnie nim steruje) do regulatora a takze sam elektrozaworek sterujący.

wyjmij ten elektrozaworek i go przemyj - przez te krócce wlej WD40 np - poprostu go przemyj... jak masz sprezone powietrze to na koniez ewent.go bardzo delikatnie przedmuchac i podłącz-zobacz czy błąd zniknie. ewent mozesz go zamienic z tym drugim i zobaczysz czy bład ci zniknnie a pojawi sie nowy od klap kolektora ssacego - wtedy swiadczy ze elektrozaworek jest padniety...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przerabialem tematu ,ale pochylił bym sie nad zasilaniem regulatora podcisnieniowego chlodniczki spalin egru - jej zasilaniu/sterowaniu

Sprawdź podciśnienie od elektrozaworka (na dole po prawej str.silnika są 2 takie same- 1 steruje chłodniczką a drugi klapkami w kolektorze ssacym- po przewodzie podciśnienia trzeba by było isc paluchem i trafisz który dokładnie nim steruje) do regulatora a takze sam elektrozaworek sterujący.

wyjmij ten elektrozaworek i go przemyj - przez te krócce wlej WD40 np - poprostu go przemyj... jak masz sprezone powietrze to na koniez ewent.go bardzo delikatnie przedmuchac i podłącz-zobacz czy błąd zniknie. ewent mozesz go zamienic z tym drugim i zobaczysz czy bład ci zniknnie a pojawi sie nowy od klap kolektora ssacego - wtedy swiadczy ze elektrozaworek jest padniety...

Nie przerabialem tematu ,ale pochylił bym sie nad zasilaniem regulatora podcisnieniowego chlodniczki spalin egru - jej zasilaniu/sterowaniu

Sprawdź podciśnienie od elektrozaworka (na dole po prawej str.silnika są 2 takie same- 1 steruje chłodniczką a drugi klapkami w kolektorze ssacym- po przewodzie podciśnienia trzeba by było isc paluchem i trafisz który dokładnie nim steruje) do regulatora a takze sam elektrozaworek sterujący.

wyjmij ten elektrozaworek i go przemyj - przez te krócce wlej WD40 np - poprostu go przemyj... jak masz sprezone powietrze to na koniez ewent.go bardzo delikatnie przedmuchac i podłącz-zobacz czy błąd zniknie. ewent mozesz go zamienic z tym drugim i zobaczysz czy bład ci zniknnie a pojawi sie nowy od klap kolektora ssacego - wtedy swiadczy ze elektrozaworek jest padniety...

Witam, ponownie dziś postanowiłem się za to zabrać i powiem tak nic do przodu. Sprawdziłem 2 zaworki jest ok, poprzekładałem kostki, błąd się nie zmienił tylko po zmianie kostek doszedł błąd od klap kolektora ssącego. Sprawdzałem napięcie na kostkach jest, na jednej jest stale, drugie przy odpaleniu silnika znika, pojawia się ponownie jak zgaszę silnik. Ciśnienie na wężykach jest, gruszka turbiny zaciąga, gruszka chodniczki tez pracuje klapy w k.ssącym również. Dodam tylko ze audi miało wymienioną skrzynie biegów na manualna, wymieniona tez wiązka silnika. Czy możliwe ze wiązka jest nie taka. Muszę tez zaprogramować sterownik na manualna, a wymazać AUTOMAT. Czy możne to mieć związek z tym błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie wiązki miałeś od razu ten błąd?

Jeśli po czasie to wiązka nie ma z tym nic wspólnego.

Zawór jest kontrolowany cały czas i od razu wchodzi błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że jest różnica w instalacji - Rozmieszczenie pinów we wtyczce do ECU?

przerwa w instalacji, Wyciągales sterownik i sprawdzałes instalacje na przejście od elektrozawory do ECU silnika

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przejścia nie sprawdzałem, sprawdzałem tylko napięcie na kostkach zaworków, na obydwu jest.

Mam takie pytanie, jeżeli piny są inaczej rozmieszczone to czy przewody idą bezpośrednio do kostki ECU czy jeszcze pod drodze są gdzieś się łączą?

Nie jestem w stanie powiedzieć od jakiego silnika mam wiązkę, ale na 100% jest to od 2.0 tdi, akurat na te 2 zaworki i na n75 jest delikatnie za krotka, wszystkie kostki pasują

w swoje miejsca , ilość pinów w wtyczce do silnika jest ile co w starej wiązce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...