Pawelkiwi

Pasjonat
  • Zawartość

    880
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

6

1 obserwujący

O Pawelkiwi

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Paweł
    • Lokalizacja
      Kraków

    Auto

    • Model
      A4 B7
    • Nadwozie
      Sedan
    • Rocznik
      2007
    • Silnik
      2.0 TDI
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON
    1. Podstawa to minimum 340 obr/min przy kręceniu. Jak tyle nie ma to akumulator lub rozrusznik. Jak masz więcej to Bartosz Ci dobrze podpowiada szczególnie z dziobem w dół.
    2. Myślę że będzie już delikatnie podebrany.
    3. Włącz procedurę wymiany DPF-a.
    4. Hamownia jest wskaźnikiem dla tunera. Pokazuje też na wykresie niedoskonałości które mogą być wynikiem usterek. Nie przejmuj się wynikiem mniejszy niż fabryka. Dokładność hamowni sięga nawet 10% (oczywiście że są różne, dokładniejsze i mniej dokładne, dopiero co skalibrowane itd) więc jesteś w widełkach. Ważny jest przyrost i równomierność przebiegu mocy i momentu.
    5. Dopuszczalne wartości emisji spalin w poszczególnych normach EURO dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym emisja [g/km] EURO 1 EURO 2 EURO 3 EURO 4 EURO 5 EURO 6 CO 3,16 1 0,64 0,5 0,5 0,5 HC - 0,15 0,06 0,05 0,05 0,05 NOx - 0,55 0,5 0,25 0,18 0,08 HC+NOx 1,13 0,7 0,56 0,3 0,23 0,17 PM 0,14 0,08 0,05 0,009 0,005 0,005 BRD ma oczywiście Euro4.
    6. Napisz ważną rzecz. Czy auto nadal spełnia normy emisji spalin ? Bo to jest meritum naszych rozważań.
    7. Czasami ząb czasu tak robi albo hamownia ma tzw. korektę ujemną. Tylko właściciel hamowni wie że np. na 100 aut 90 nie trzyma normy, ale się tym nie pochwali.
    8. Najważniejszy imbus. To musisz zrobić bezwarunkowo. Reszta to eksploatacja. Życie pokaże co trzeba zrobić.
    9. Nie wchodzą żadne nowe normy ! Wchodzi tylko pedantyczność badań - czytaj wreszcie będą je wykonywać i egzekwować. Normę emisji spalin auto dostaje jak jest wyprodukowane. Np. 2.0 TDI 170KM spełnia normę Euro 5 mimo że obowiązuje od 2009 i wartość PM czyli zadymienia na poziomie max 0.5. Przy sprawnym silniku, wyciętym DPF-ie, usuniętym EGR, zaślepionej chłodnicy spalin, chip 220KM lub 240KM - wynik na stacji nie przekracza 0.4 - test na 6 samochodach = auto przechodzi badania nawet w 2020 roku bo takie normy go obowiązują. Jedyna zmiana z badaniami jest taka że bardziej restrykcyjnie są przeprowadzane czyli wreszcie będą to badać.
    10. A4-Tomek. Jak masz łańcuch i wałki = zmień na zębatkę i powiększony imbus TMA, Futurum. Jak masz zębatki = zmień na powiększony imbus TMA, Futurum.
    11. Większy jest lepszy. Mały choćby miał 70-kąt ma mniejszą powierzchnię natarcia. Zastosowanie większej ilości wielokątów jest trudniejsze w wykonaniu. Wykonanie stałego powiększonego imbusa stosuję od 5 lat i nie ma z nim żadnych problemów.
    12. Co się wydostaje? Na pewno nie samo CO2 i CO. Podczas dopalania serwisowego bez podłączonej rury odciągającej spaliny ciężko by było przeżyć na hali. Kupa białego gryzącego dymu, syf na potęgę. Nawet w zaleceniach programu pisze jak byk - auto na zewnątrz, stojący na niepalnym gruncie. Jak mi jeszcze ktoś napisze że przy wypalaniu nic nie widać to zapraszam tego kogoś na dopalanie serwisowe. Podłączę go osobiście do rury. Wiem wiem. Zaraz ktoś napisze że to dopalanie serwisowe. Tak bo ono jest (nie zawsze) wykonywane statycznie ale to normalne wypalanie jest takie samo ale w ruchu. A w ruchu guzik widzisz co Ci z rury się wydostaje. Karbonizacja węgla nawet w/g wiki nie jest za darmo i nie jest w czysta. Efekty na poziomie 50 - 70 % reszta to straty i produkty uboczne czyli np. dym.
    13. Tylko że po zapchaniu zamiennika już tak kolorowo nie będzie. Nie dostanie za cegłę złamanego grosza
    14. No to Ci odpowiem tak jak na tym filmie pytaniem. Dlaczego na wiosnę i w lecie smogu nie ma, a w zimie jest? W Shanghai-u smog jest w sezonie letnim co jest spowodowane samochodami. Powiem Ci oprócz tego że z racji tego że jestem elektronikiem mam własną przez siebie zrobioną stację monitoringu pyłków PM1.0, PM2.5, PM10. Mogę Ci nawet udostępnić linka do strony gdzie są logi od 2 miesięcy. Na tym wykresie widać, po prostu widać kiedy ludzie wracają do domu i uruchamiają swoje piece. Stan na teraz czyli godz. 21:34 PM1.0 235ppm (tragedia). Stan na dzisiaj rano godz. 4:00 PM1.0 17ppm (rewelacja jak na ten teren). Dla przykładu miesiąc wstecz wartość całodobowa nigdy nie przekroczyła 50ppm.
    15. Ok Piotr myślę że skończmy wzajemne podteksty. I Ty i ja chcę pomagać ludziom na forum nieodpłatnie bo do tego służy forum.