Pawelkiwi

Pasjonat
  • Zawartość

    811
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Pawelkiwi

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Paweł
    • Lokalizacja
      Kraków

    Auto

    • Model
      A4 B7
    • Nadwozie
      Sedan
    • Rocznik
      2007
    • Silnik
      2.0 TDI
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON
    1. EGR możesz zaślepisz na próbę i jazda testowa by go wyeliminować. W większości przypadków diagnostyka komputerowa kanał 4 okno 4 powinno być na poziomie -1 do -2. Tzw. Synchronizacja wałków rozrządu.
    2. Ja bym to skwitował "umarł z zamarłych". Rewelacyjny efekt.
    3. Nowy program na pokładzie od 6 miesięcy 220KM, trasa spokojnie autostrada, tempomat 120km/h 5.5l/100km. Miasto bez korków 6.8 l/100km Miasto korki 10.0l/100km Dpf -off Egr-off Quattro, klima ON, gumy 225/18
    4. W VCDS jest procedura serwisowego wypalania DPF. Postępuj tak jak podpowiada. Wymagania = silnik nagrzany, paliwa >50% Wchodzisz w adaptacje pokazuje Ci się kod do wpisania który wklepujesz i zgodnie z tym postępujesz dalej.
    5. I myślę że nigdy się nie pokaże !
    6. Z logów wynika że synchronizację masz na 0.0. Cofnij na około -1.5 - - 2.0 powinno przestać telepać. (sprawdzone).
    7. Po kastracji wałków w 2.0 drgania są większe i tyle. Może nie zrobiłem dużo swapów na napęd pompy z 1.9 bo aż 3 ale po tych 3 wiem że nikomu tego nie doradzę i nie zrobię chyba że będzie chciał na siłę.
    8. Jak dobrze usunięty DPF w kompie to czujnik ciśnienia spalin nie ma żadnego znaczenia bo go soft olewa. 99% i 2 cm przed końcem = tak ma być.
    9. Piotrek Ty sobie chyba jaja jakieś robisz. W czasie wypalania DPF-a za samochodem czasami jest wielka, ogromna chmura białego dymu. I nadmieniam nie tylko w grupie VAG ale we wszystkich samochodach. Najlepiej to widać na wymuszonym serwisowym dopalaniu DPF-a. Po paru minutach pracy w tej procedurze za samochodem jest siwo i nie potrzeba do tego żadnej chemii. Tak to działa i już. Dlatego d*pa samochodu u nas w serwisie podczas tej procedury zawsze jest na zewnątrz.
    10. A te pierdoły to czy napęd pompy oleju zrobiony (czyli kwestia felernego imbusa), Egr czy wymieniony/zaślepiony, głowica pęka ale tylko jak ktoś mocno upala. Czy 170 czy 140? Wady te same nie licząc pompowtrysków. Jak zmienione na akcji na Contintala to myślę że dobry wybór.
    11. Lepszy zamiennik w rurze niż jego brak. Tyle tylko że jeszcze te zamienniki nie przejechały tyle co oryginały i do końca nie wiadomo ile przejadą. Inna sprawa to taka że oryginalne DPF-y nie zapychają się tak same od siebie. W większości przypadków ich szybki proces degradacji spowodowany jest jakąś usterką w silniku lub jego oprzyrządowaniu (EGR, wtryski, turbina, czujniki, pęknięty wężyk różnicy ciśnień). DPF w audi potrafi zrobić spokojnie 300kkm pod warunkiem sprawnego silnika ogólnie rzec biorąc. W 80% przypadków przyczyną zapchania DPF w audi są usterki o czym klienci dowiadują się przeważnie w momencie kiedy jest już za późno. Wtedy usuwa się przyczynę a stan DPF z zapełnieniem grubo powyżej 60% - i tu magiczne pytanie czy się "wypali" czy się zregeneruje? 50/50 tak.
    12. Zrób VAG-iem procedurę wymiany DPF-a na nowy. Wymuś tryb wypalania serwisowego i w drogę. Radzę te punkty wykonać na mocno nagrzanym silniku i od razu jechać na procedurę. Nie pomoże to chemia przez czujnik różnicy ciśnień np. Liqui Moly. Jak to nie pomoże to wymień lub usuń.
    13. Uważam że -1,5 będzie ok
    14. Rozumiem że nie w dpf-ie tylko w obudowie EGR-a. Jeśli tak to normalne ale w Twoim przypadku. Za wysokie ciśnienie spalin z powodu zapchanego DPF-a spowodowało rozszczelnienie na ośce EGR-a i wepchnięcie do niego wszystkiego co możliwe wraz z olejem z turbiny i nie tylko. Zmniejsz ciśnienie spalin. Być może to wystarczy a jak nie to EGR do wymiany lub zaślepienia.
    15. Nie napisałem nic o kręceniu sztangą ! Jeśli turbo w całym zakresie daje Ci żądane wartości ciśnienia doładowania to sztangi nie masz co ruszać bo popsujesz ustawienia. Ale regulacja śrubą ograniczającą zderzak turbiny owszem.