Pawelkiwi

Pasjonat
  • Zawartość

    781
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Pawelkiwi

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Paweł
    • Lokalizacja
      Kraków

    Auto

    • Model
      A4 B7
    • Nadwozie
      Sedan
    • Rocznik
      2007
    • Silnik
      2.0 TDI
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON
    1. Ok profilaktyczne czyszczenie - rozumiem. Polecam Liqui Moly 5111. Nagar spływa jak masło. Ale muszę zapytać jakie są negatywne skutki zaślepienia zaworu egr? Plusy zaślepienia EGR-a znam. Minusów oprócz wydania kasy na program - nie. Kwota zrobienia programu to nie 800,00 zł tylko ok. 300,00 zł (a słyszałem że ktoś tam robi nawet za 150,00 zł).
    2. Drgania silnika, nierównomierna praca przed osiągnięciem 80C, gryzące spaliny to synchronizacja rozrządu. Biały lub niebieski dym z rury po rozgrzaniu to zupełnie inna usterka. Przeważnie niebieski dym zaraz po odpaleniu to uszczelniacze zaworowe. Niebieski dym po rozgrzaniu silnika to efekt spalania oleju "puszczanego" przez turbo lub zapchaną odmę. Nie wspomnę o pierścieniach ale to byłby już całkowity zonk.
    3. Pytanie podstawowe. Zadałeś konkretne pytanie "jak zdemontować EGR do wyczyszczenia". Koledzy Ci powiedzieli jak. Moje pytanie tak z czystej ciekawości dlaczego lub po co? W tych motorach raczej zawór się ewidentnie uszkadza a nie zabrudza. Czyszczenie pomoże Ci albo na chwilę albo wcale. Może się mylę
    4. Odkręcasz a właściwie luzujesz dwie śruby. Wkładasz kawałek cienkiej blachy może być nawet szpachelka budowlana. Dokręcasz śruby. Robisz jazdę próbną. Jak nie szarpie to EGR do zaślepienia. Błędami w trakcie tych prób nie przejmuj się. Mogą pokazać się zaraz lub po jakimś czasie. Nie mają wpływu na wynik testu. Kryza Piotrka robi robotę bo nie trzeba wywalić kasy na program ale nadal kolektor dolotowy dostaje w du.ę nagarem, a każde ograniczenie przepływu "świeżego" powietrza to mniej "kuniów".
    5. Nie wiem czym on będzie Ci to robił. Interfejsów które robią sterowniki jest jak grzyby po deszczu. Ważne jest to by dał Ci na to wszystko gwarancję poprawności działania sterownika wraz z tym że będziesz miał pełną tabelę DTC czyli że każdy błąd w sterowniku będzie do odczytania. W A4B7 wywalasz całą ceramikę, nie wstawiasz żadnej rury bo gazy pomijały by sondę lambdę która ma nadal działać wraz czujnikiem temperatury spalin EGT. Można założyć kryzę w środku lub w 3/4 wyciętego DPF-a ale roboty dużo a efekty są mizerne. Ważne aby puszka po rozcięciu była porządnie pospawana. pozdrawiam Paweł
    6. Po pierwsze podaruj sobie mpps i nawet nie próbuj tym czymś grzebać w sofcie. Po drugie zostaw gotowce z alle.. . Nawet o nich nie myśl. Jedź do kogoś kto to ogarnia. Dlaczego? Jak kupisz mapę z allegro "gotowca" to będziesz miał wiele problemów. Czy to na pewno soft do mojego samochodu, czy przed czy po jakiejś aktualizacji, czy mpps wgra całość czy tylko część mapy, czy dobrze będą wyliczone sumy kontrolne czy auto po tej operacji nie włączy wentylatora chłodnicy na max i to będzie jedyne co zrobi bo potem już się nie uruchomi. Piszę tak bo już parę takich sterowników po mpps-ie robiłem.
    7. Dziwne pytanie. Ustawiasz płaską przeszkodę np. pudło, kosz na śmieci i cofasz. Jak cofasz patrzysz w wartości rzeczywiste i sprawdzasz czy są adekwatne do rzeczywistych.
    8. Tak. Odczytuje z tzw. ramki zamrożonej gdzie jest podane km, czas, data.
    9. Tak na prawdę w obu filmikach słyszę klekot diesla. Może ja jestem inny?? Czasami telefon tego nie uchwyci co ucho. Podjedź to posłuchamy.
    10. Po co Ci fotka. Na obrzeżu całej miski olejowej masz śruby na klucz 10 lub imbus. Tam gdzie łączy się miska olejowa silnik - skrzynia masz dwa otwory. Tam patrzysz z latarką i w czeluściach tych otworów okazują Ci się miejsca w które możesz włożyć imbus. Zawsze możesz pokręcić wałem by sobie pomóc w ustawieniu dogodnego dojścia. Ot i fotki niepotrzebne.
    11. W mojej testowej A4 B7 TDI BRD 170KM mod 240KM DPF OFF, EGR OFF norma spalania ma być 0.5 dane z wklejki pod reflektorem. Na stacji diagnostycznej wyszło 0,4. Jest to poniżej normy. Więc jak silnik jest bez wad to bez "tych" cudów" powinien przejść wszelkie testy. Oczywiście testy robiłem na zaprzyjaźnionej stacji. Mała dygresja. Testowany silnik wydaje się "zdrowy". Ok. Z opowieści diagnosty większość silników po usunięciu DPF-a nie mieści się w skali dopuszczalnej do rejestracji. Dlaczego? Nie dlatego że DPF jest wycięty tylko że silnik lub osprzęt już niedomaga i to jest główny powód. Co potwierdza wcześniejsze zapchanie DPF-a. Większość uszkodzeń DPF-a u mnie to np. uszkodzony przewód ciśnienia czujnika różnicy ciśnień. Czasami wystarczyło by to wymienić za 5,00 zł i po kłopocie. Ot takie życie.
    12. Zaślep EGR, wyprogramuj jak SotoM Ci pisze i oprócz tego że na zawsze będziesz miał go z głowy to kolektor dolotowy nie obrośnie Ci "syfem". Trzęsienie silnikiem na wolnych w BRD to przeważnie synchronizacja rozrządu. Ja ustawiam przeważnie na -1.0 do -1,5 i jest ok. Na forum jest cały wątek.
    13. Ja piszę o normalnych seryjnych samochodach.
    14. Ulepszone paliwa szkodzą układom CommonRail. W pompo wtryskach jest to bez znaczenia ale i tak warto dolać 100-200 ml oleju do 2T na pełny bak. Nie zaszkodzi. Olej napędowy na naszych stacjach jest suchy, brak efektu smarowania. W paliwach "ulepszonych" ten efekt jest jeszcze wyraźniej widoczny - zacierające się pompy wysokiego ciśnienia. Piotrek a widziałeś ty kiedykolwiek blaszany katalizator. Toż to już Niemcy dawno wymyślili by wjeżdżać do Berlina. Montowali blaszany DPF i dostawali naklejkę na szybę. To samo zrobił Mitsubischi Outlander 2 swoim 2.0TDI - blaszany DPF. Działa = tak. Poczekajcie z tymi DPF-ami tyle ile pojeździły Wasze samochody może 100kkm i wtedy wyniki będą adekwatne a nie że przejechałem 1kkm i nie było wypalania. No i nie będzie bo po co ma być. Różnica ciśnień na czujniku jest OK. To po co ma dopalać? Dlatego nazwałem to emulatorem i zdania nie zmienię. Ostatnio DPF usunąłem 3 tygodnie temu. Jak uważasz że z tego żyję to muszę żyć w biedzie.
    15. Poza godzinami, na fuchę - tyle znam mechaników od Bełtowskiego. Jakiś desperat dorabia do 500+. Wkładamy w rozwalone gniazdo "żyletkę" wbijamy młotkiem imbus i już nie ma luzu. "Regeneracja" ? Nie mówię że tak było w tym przypadku ale jestem pewien na 99% że tak.