Pawelkiwi

Pasjonat
  • Zawartość

    833
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

1 obserwujący

O Pawelkiwi

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Paweł
    • Lokalizacja
      Kraków

    Auto

    • Model
      A4 B7
    • Nadwozie
      Sedan
    • Rocznik
      2007
    • Silnik
      2.0 TDI
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON
    1. Tylko że procedury diagnostyczne na stacji nic nie mówią o sprawdzaniu na biegu jałowym. Nie wiem skąd masz takie info? Ponadto sprzęt nie mierzy Euro4 Euro5 Euro10 itd tylko podaje wartość zadymienia. Ta wartość ma być mniejsza niż ta podana w homologacji samochodu i normie naklejonej w samochodzie. Audi 2.0TDI B7 = wartość 0.5 Jak w zaworku N75 pada gumowa membrana a to się zdarza najczęściej to czyszczenie filterka nic nie da. Wymień go na nowy. Często padają. Oczywiście tak jak Marcin podpowiedział podciśnienie na wejściu do N75 musi być OK.
    2. Kluczowe do potwierdzenia jest sprawdzenie obecności CO2 w płynie chłodniczym. Wyciekanie z przelewu zbiorniczka tylko potwierdzi tą diagnostykę. Dlaczego wycieka? Najczęściej powodem tego jest to że gazy wydechowe wypierają płyn chłodniczy z układu chłodzącego. Tworzy się pęcherz gazów który rośnie a płyn wzrasta w zbiorniczku wyrównawczym. Wzrastanie jego stanu kończy się wylewaniem z nadmiaru czego efektem jest mokro pod zbiorniczkiem.
    3. Dobrze usunięty programowo EGR i DPF + wywalona ceramika + sprawny silnik = przechodzi test na stacji diagnostycznej czyli z tego co pamiętam norma dla BRD 170K 0.5 zadymienia, reszta parametrów poniżej normy. Jeśli po usunięciu tych rzeczy dymi Ci silnik na różne kolory to usuń jego wady a nie maskuj dodawaniem pseudo katalizatorów. To nic nie da.
    4. Ten fragment świadczy o przedmuchu spalin do płynu chłodniczego. Należy sprawdzić testem na obecność CO2 w płynie chłodniczym. To potwierdzi usterkę uszczelki, głowicy.
    5. Każdy w miarę ogarnięty zakład potrafi zrobić taką diagnostykę. Ale... ogarnięty.
    6. Bo tam nie za wiele może się stać.
    7. Krzysiek K. Dopalanie serwisowe czyli włączenie tej procedury i jazda dopalająca to co innego jak sprawdzenie zapełnienia "cegły". Włączenie procedury dopalania wymaga jazdy serwisowej w celu dokończenia tej procedury. Sprawdzenie ile "cegła" jest zapełniona to wgląd w wartości rzeczywiste. Ok. Zrozumiałeś?
    8. Jako że mechaniką zajmuję się na co dzień i dopieszczam każde auto trafiło mi się to właśnie autko. Klient (kolega) nie chciał go naprawiać bo przerastało jego możliwości finansowe. Uszkodzeniu uległa szklanka w głowicy co spowodowało uszkodzeniem wałka rozrządu. Wymieniono, naprawiono: - głowicę używka + planowanie - nowe prowadnice zaworów - nowe uszczelniacze zaworowe - docieranie zaworów - nowe panewki wałka rozrządu - nowy wałek rozrządu Rouville - nowe szklanki - nowe panewki korbowodowe (stare były ok ale tak na wszelki wypadek) - uszczelka głowicy - komplet uszczelek i śrub pod wtryskiwacze Po odpaleniu okazało się że do wymiany: - sprzęgło + docisk + łożysko + dwumas Autko bez nakładów finansowych. Silnik teraz jest perfekcyjny. Można powiedzieć remont zrobiony. Na wszystko co było zrobione faktury + kolekcja zdjęć. https://www.olx.pl/oferta/seat-altea-xl-1-9tdi-105km-bogata-wersja-dofinansowane-100-pewne-CID5-IDoXrps.html#a5bb832dae;promoted
    9. Sprawdź tematy na forum a w szczególności synchronizacja rozrządu. Jeśli te drgania są występują przy temperaturze silnika do 70 C to pewnie ten problem. Jeśli temperatura nie ma znaczenia może to być EGR.
    10. Myślę że najlepiej jak podasz kody błędów bo to jest podstawa dalszej diagnostyki.
    11. Nie mylisz się. Usunięcie czyli zaślepienie EGR-a ma taki wpływ na nagrzewanie samochodu że wartości te są niemierzalne. Wyobraź sobie sytuację. -20 C na zewnątrz odpalasz auto. Jedziesz. Oczywiście zależnie od trasy jaką masz pokonać czyli miasto korki lub druga sytuacja wyjazd na trasę. Przez 99% jazdy na trasie sprawny EGR i tak jest zamknięty. Jeśli zamknięty to jak ma Ci dogrzać dodatkowo ciecz w układzie chłodzenia. Wyciągając jakąś tam średnią można by wnioskować że usunięcie EGR-a spowoduje osłabienie dogrzewania poprzez chłodnicę EGR. Ale wartości zysku energetycznego oscylują na poziomie 5%. Na pewno nie zobaczysz tego na wskaźniku temperatury silnika. Ja ma wywalonego EGR-a od 3 lat i po jego usunięciu nie zauważyłem żadnych istotnych zmian w osiąganiu temperatury silnika.
    12. Bez przesady. Jak silnik jest sprawny to po usunięciu DPF-a i Egr-a z tyłu samochodu czyli z rury wydechowej wszystko jest ok. Tak ma być.
    13. No i fajnie. Czyli tak jak w okolicach 28 sierpnia w tym temacie pisałem. Zlikwidowałeś przyczynę zapchania DPF-a. Teraz gdybyś chciał to możesz zainstalować nowy który się nie zapcha. Ale po co. Auto i tak pewnie mieści się w normie.
    14. To i tak dobrze że tylko tak się skończyło i udało Ci się ogarnąć silnik.
    15. Synchronizacja rozrządu na ponad 2,23 ! Te silniki tego nie lubią. Przestanie przerywać jak ustawi się na -1,0 do - 1,5. Zmieniacze pospolici rozrządów tego zabiegu nie wykonują bo nie wiedzą nawet do czego są fasolki na kołach rozrządu. EGR zaślep i problemy Ci znikną. Dlaczego wywalić? Bo na pewno się zepsuje - to Ci mogę zagwarantować.