Pawelkiwi

Pasjonat
  • Zawartość

    799
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Pawelkiwi

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Paweł
    • Lokalizacja
      Kraków

    Auto

    • Model
      A4 B7
    • Nadwozie
      Sedan
    • Rocznik
      2007
    • Silnik
      2.0 TDI
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON
    1. Uważam że -1,5 będzie ok
    2. Rozumiem że nie w dpf-ie tylko w obudowie EGR-a. Jeśli tak to normalne ale w Twoim przypadku. Za wysokie ciśnienie spalin z powodu zapchanego DPF-a spowodowało rozszczelnienie na ośce EGR-a i wepchnięcie do niego wszystkiego co możliwe wraz z olejem z turbiny i nie tylko. Zmniejsz ciśnienie spalin. Być może to wystarczy a jak nie to EGR do wymiany lub zaślepienia.
    3. Nie napisałem nic o kręceniu sztangą ! Jeśli turbo w całym zakresie daje Ci żądane wartości ciśnienia doładowania to sztangi nie masz co ruszać bo popsujesz ustawienia. Ale regulacja śrubą ograniczającą zderzak turbiny owszem.
    4. Ja nie lubię testować samochodów statycznie. Zawsze jedziemy w dwójkę na jazdę próbną. Kolega z laptopem i ja za kierownicą. Testujemy parę istotnych punktów i to dopiero daje nam jakiś pogląd na auto. Sam VCDs jest ok ale dopiero gdy wiemy czego szukać po uzyskanych wartościach rzeczywistych daje nam obraz i zakres poszukiwań.
    5. Nie ma czujnika deszczu. Nie ma DRL. Nie ma sensora zmierzchu. Obok włącznika świateł nie ma nawet stosownych do tego celu pokręteł. Na przedniej szybie brak czujników. Dom w tle to rumianek 1
    6. To auto zawsze ma dużego laga. Kwestia tylko jak dużego. Aby w tym aucie go zminimalizować zawór N75 musi być bazą wyjściową czyli idealnie sprawny. Jak on jest OK można zniwelować czas odpowiedzi zmieniając pozycję zderzaka w turbosprężarce. Od razu mówię Tak przynosi to duże efekty, robi się to stopniowo, kręcisz śrubą, kontrujesz, jedziesz z laptopem sprawdzasz efekty. I tak do skutku. Efekty. Zmniejszenie czasu odpowiedzi turbosprężarki. Poprawa na poziomie 80%. Ważne aby robił to człowiek który coś wie. W tym momencie rozpoczęliśmy taki mały projekt w porozumieniu z firmą tuningową z bardzo dalekiego kraju (nie Chiny). Jest to rozwiązanie czysto elektroniczne ale likwiduje turbo laga na poziomie sterowania zaworem N75 w korelacji z pracą przepływomierza. Jak będą wymierne efekty dam znać. Oni sprzedają gotowe rozwiązanie w kwocie 400 Eu. Myślę że jak na Polskie warunki uda nam się to zrobić taniej.
    7. Nie chcę się powtarzać ale auto sprawne silnikowe z usuniętym DPF sprawdzane na stacji diagnostycznej spełnia normy. Nadmieniam że auto z DPF_em na pokładzie w momencie gdy uruchomiona jest procedura dopalania DPF, auto nie spełnia norm na tej samej stacji diagnostycznej. Aby przejść badania trzeba jechać na jazdę regeneracyjną. Fizyka jest zawsze taka sama jak coś gdzieś się gromadzi to jest czas by to coś kiedyś wydalić., zwał jak zwał ale to czarne coś czyli sadze kiedyś muszą na zewnątrz się wydobyć.
    8. Zmień synchronizacją wałka rozrządu z Twojego 2.3 na -1.5 i będzie ok.
    9. Z Twojego opisu masz problem z elektryką. Zobacz na elementy umieszczone pod plastikową pokrywą po lewej stronie w części koło podszybia. Pęknięcie obudowy lub nieszczelność w tej części powoduje dostawanie się wody co byłoby związane z Twoim problemem po wyjeździe z myjni. Zobacz po myjni czy nie ma tam wody.
    10. Wałki blokuje się na blokady. Obydwa wydechowy i dolotowy. Odkręcasz 6 śrub 13 na fasolkach blokujących koła rozrządu. Ruszasz wałem lub na włączonym biegu samochodem i zmieniasz pozycję dwóch naraz.
    11. Z króćca ATM prowadzisz wężyk i podłączasz do twojego odzyskanego i wyczyszczonego filterka. Można też doprowadzić ten wężyk do układu powietrznego za filtrem powietrza.
    12. I znowu to samo. Czyli jedynie słuszna decyzja. U moich klientów (dwóch sprawdzonych na stacji diagnostycznej) po wywaleniu DPF i program ze 170KM na 200KM norma zadymienia poniżej tej na wlepce w samochodzie. Więc zawsze to powtarzam. Jak auto sprawne to DPF nie ma co robić. Jak auto niesprawne (czytaj silnik) to usunięcie DPF-a to tylko połowa drogi do sukcesu. Dymiące i śmierdzące diesle to tylko kwestia dbania o samochód (to wiąże się z wydatkami).
    13. No tak przeguby sprawdzimy na forum. Tego jeszcze nie było. A wyważenie kół na youtube. Myślę że prostym rozwiązaniem jest wjazd do mechanika na podnośnik i sprawdzenie za 20-40 zeta.
    14. 4 wtrysk trochę odstaje ale jak ustawisz rozrząd na troszkę minusowy to może się to zmienić. Zdjęcie uchwycone w jakiejś tam fazie testów. Czy to jest tak cały czas? czy po którymś odpaleniu tendencja jest taka sama? Czy po przegazowaniu też tak się stabilizuje?
    15. Mateusz z tymi blokadami dokładnie tak jak Ci powiedział Hubert. Ważne by śruby 13 na fasolkach na kołach zębatych były na tyle zluzowane by nie stawiały żadnego oporu przy regulacji.