Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana świec żarowych


MAJKI

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebny komplet świec, ja zastosowałem BERU GE 101 (0100266009)
Klucz torx 30, długa nasadka 8, kleszczyki, klucz dynamometryczny jak ma miec to rece i nogi (świece powinniśmy dokręcić momentem 8 - 11 Nm ) Musashi :notworthy:
Uszczelki pokrywy nie wymieniałem bo niedawno zakładałem nową.
Wymiane zaczynamy od ściągnięcia osłony silnika
p1000451q.th.jpg
następnie ściągamy koncówke z odmy i przewód podciśnienia (chyba bo do końca nie jestem pewny)
p1000449p.th.jpg
p1000448v.th.jpg
Odkręcamy 11 śrub torksem i ściągamy pokrywę wałków rozrządu
p1000447n.th.jpg
Ukazuje sie środek i na czerwono są zaznaczone miejsca gdzie są świece żarowe
beztytuuhgh.th.jpg
Następnie kleszczykami ściagamy "fajki" ze świec (delikatnie złapać i pociągnąć do góry ) i wykręcamy świece długa nasadka 8
p1000444n.th.jpg
Świece wyciągamy kleszczykami do góry
p1000445n.th.jpg
Następnie wkładamy nową świece
p1000446x.th.jpg
Przykręcamy świece momentem 15NM zakładamy "fajke" i tak przy każdym cylindrze.
Następnie składamy wszystko co rozkręcaliśmy i przy -25C nie jest nam straszne odpalanie :)
U mnie dwie świece były spalone i poniżej -15 był już problem z rozruchem silnika a jak zapalił to nierówno chodził no i ta chmura dymu z tyłu.
Wymiana trwała około 40 minut, koszt 59zł za 1szt.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bravo! Ktoś tu straszył z tą wymianą a jak widać nie jest to trudne. :good: Ja niestety poszedłem na łatwiznę i zleciłem to komuś przy okazji wymiany rozrządzu... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem już to ,bravo za super -story :good:.Jak mogę to dodam że trzeba zwrócić uwage przy wciskaniu kostek na PD żeby klikneły zatrzaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajniutki opis!! :notworthy:

Dziś wymieniłem świece i 3 były spalone.... :no: Założyłem 7V N10579805 NGK D-Power 55 CZ304 od motoru BRD/BRE/BRF itp 62zł/1szt Te 4,4V przeznaczone do BLB szybko się palą. Potwierdziło kilku znajomych mechaników specjalizujących się w VW/Audi Miłej wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece dokręcamy momentem 8-11 Nm

szczególną ostrożność należy zachować w przypadku świec z ceramiczną końcówka stosowaną w BRE, BRD itd, ponieważ pekniecie ceramicznego elementu w komorze spalania spowoduje katastrofalne w skutkach efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece dokręcamy momentem 8-11 Nm

szczególną ostrożność należy zachować w przypadku świec z ceramiczną końcówka stosowaną w BRE, BRD itd, ponieważ pekniecie ceramicznego elementu w komorze spalania spowoduje katastrofalne w skutkach efekty.

dla tych co nie wiedza powiedz jakie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak komuś pęknie lub się ukręci końcówka świecy i wpadnie do cylindra to nie ma problemu da się wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie które lepiej świece do BLB 2.0TDI 2005r,

Beru czy NGK??? Czy obojętnie?

Jak jest różnica świec np. NGK za prawie 100zł za szt z tymi NGK za około 60zł za szt?

NGK 99zł allegro

NGK 52zł allegro

I czy obie te świece pasują do mojego modelu?

Edytowane przez gados82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod wątek, bo u mnie również do wymiany są swieczki. Czym różnią sie te NGK z postu #9 o których pisze gados82? Jakie świeczki najlepiej kupuć do BLB, bo spotkałem się z wieloma opiniami, że zamienniki palą się jak znicze na 1go listopada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NGK lub Denso,

Kupilem i zalozylem Denso - wszystko smiga jak nalezy. Denso podobno szybciej sie nagrzewaja.

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jes sredni koszt wymiany swiec a BRD?

ten zabieg rozni sie czyms w zwiazku z silnikiem 16V?

Edytowane przez Gentleman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 8V świece są na Zewnątrz głowicy

W 16v są wewnątrz -demontaż montaż pokrywy wałków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam BRD i musze wymienić komplet świec. Nie chce tego nikomu zlecać bo to nie sztuka je wymienić. Trzeba dla własnego dobra znać tylko kilka podstaw :)

No więc, czy ciężko jest je wykręcić? Chodzi mi o to czy sie zapiekają i jest spora szansa je ukręcić?

Są pod pokrywą wałków więc powinno to wg mnie wpływać na nie-zapiekanie się. Dobrze kombinuje?

I druga sprawa, to na co dokładnie uważać jeżeli chodzi i te ceramiczne końcówki?

Piszecie żeby tylko uważać... po prostu żeby nigdzie nie puknàć końcówką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie które lepiej świece do BLB 2.0TDI 2005r,

Beru czy NGK??? Czy obojętnie?

Jak jest różnica świec np. NGK za prawie 100zł za szt z tymi NGK za około 60zł za szt?

NGK 99zł allegro

NGK 52zł allegro

I czy obie te świece pasują do mojego modelu?

Do silnika BLB pasuja swiece D-Power 48. Jest blad w linku jaki podales, poniewaz swiece D-Power 55 sa do BRE, BRD, BVA, BRF, BUY i jeszcze kilku innych. Wszystko znajdziesz na stronie NGK

Czy autor mógłby podpiąć raz jeszcze zdjęcia?

Czy slyszal ktos, aby uszczelka pod pokrywa zaworow, ktora nota bene odkrecamy chcac wymienic swieczki (BLB), miala cos wspolnego z tzw poznym turbo. Inaczej mowiac, czy jej nieszczelnosc moze wplywac na pozniejsze zalaczanie sie turbo...

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...