Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 AVK(ASN) 3.0- problem z silnikiem.


fitmann

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chcę doprowadzić silnik do jak najlepszego stanu, bo ostatnio zaczeły się z nim schody.

Więc:Falują mi obroty i to tak nawet drastycznie, potrafi zejść nisko aż prawie do przygaśnięcia auta i wraca po chwili się normuje jest to przeważnie to odpaleniu i to na ciepłym, słyszę też przekaźniki jak cykają przy tym falowaniu( tak jakby uruchamiały ssanie? ), podczas jazdy też potrafi sobie podnosić obroty.

Świece wymieniłem kilka dni temu jednak nie pomogło, cewki powinny być ok, byłem w ASO DE i nie stwierdzili żeby było z nimi coś nie tak.

Mam błędy m.in. od sond.

Katy chcę wyciąć wspawać rurę i x-pipe(nówka leży w warsztacie i czeka) bo wiem że dźwięk jest straszny na puszkach, z tym że mam USA wersję i u mnie są tylko 2 katy z tego co widziałem (sondy wytne w ECU), podejrzewam że są zabite.

Wkleję wa błędy te co mam, myślę też nad sprawdzeniem przepływki tylko powiedzcie mi która grupa i gdzie dokładnie szukać jej w VAG, chcę też wyczyścić i zaadaptować przepustnicę.

P0431(Bank2)

P0717(bank1)

P0161(bank2 sensor2)

P0141(Bank1 sensor2)

P0456-ten błąd z tego co wiem występuje tylko w USA bo wprowadzili jakieś odpowietrzanie zbiornika, czy coś na ten wzór.

P0421(Bank1)

P0174

P0442

P0160

To błędy które zapisywałem, nie są one z jednego odczytu tylko z 2-3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy tym silniku (też amerykaniec, ale nowszy, bo z serii BGN) wymieniałem katalizator - w okolicach Poznania jest bardzo duży warsztat specjalizujący się tylko w układach wydechowych - mieli u siebie kata idealnie pasującego w miejsce starego. I nie jest to żaden sztukowany/dopasowywany zamiennik. 1500zł z robotą + kata bierzesz na pamiątkę (200-300zł do odzyskania). Rozważ ten wariant usunięcia błędu katalizatora... będziesz miał wszystko jak fabryka przykazała i to bez nawet cienia efektu poloneza :P

Błąd związany z odpowietrzeniem zbiornika wynika z jakieś nieszczelności... tylko proszę nie usuwaj tego wynalazku (tak, są tacy :grin: ) tylko po prostu usuń nieszczelność. Czasem ten błąd powoduje nieszczelny korek zbiornika :P No i może przyczyniać się do generowania innych błędów składu mieszanki. W amerykańcach jest większy filtr węglowy, dlatego znajduje się on we wnęce koła zapasowego, dostęp do niego będziesz miał od spodu auta.


Cykanie przekaźników nie jest normalne, może masz zalaną komorę w której siedzi ECU z powodu przytkania kanałów odpływowych?


No i sprawdź bezpieczniki.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź co do kata się zastanowie, dźwięku raczej uniknę, wszystko robię sam, ojciec ma warsztat jednak nie ma go aktualnie w PL.

Nie chcę tego usuwać, sprawdzę korek jak nie to ten filtr :)

I sprawdzę też komorę ale tam raczej jest sucho, chociaż ostatnio parują mi nieco bardziej szyby jednak to pewnie filtr kabinowy.

Bezpieczniki sprawdzę, ale właśnie strasznie mnie dziwi to cykanie, bo gdy obroty się unormują jest spokój czyli jakieś 5 sek po odpaleniu, z rana jest przeważnie ok, jednak po zgaszeniu i odpaleniu po jakimś czasie obroty szaleją jakieś 5 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...