Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ogrzewanie raz jest raz nie ma, prośba o pomoc w diagnozie


tom3k.a4b5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, spraw wygląda następująco, jadąc samochodem ogrzewanie raz działa raz nie działa. Opisze wszystko po kolei co już zrobiłem. Spuściłem zupełnie cały płyn z układu. Następnie zalałem na noc nagrzewnice octem (octu nie ubyło więc nagrzewnica szczelna). Na drugi dzień przepłukałem, nagrzewnica drożna. Teraz zająłem się termostatem, wymontowałem go z bloku (przy okazji sprawdziłem czy wirnik na pompie się nie ukręcił, jest w porządku). Termostat wrzuciłem do gara z wodą i zacząłem gotować, nie miałem termometru ale się otworzył, czyli ok. Zamontowałem go z powrotem. Uzupełniłem płyn, odpowietrzyłem układ ściągając wąż z otworem z króćca od nagrzewnicy (stojąc przodem do auta ten po prawej, dalszy od aku), płyn się przelał, układ odpowietrzony (duży i mały obieg). Poziom płynu w normie. Teraz przejdę do sedna sprawy. Jadąc na trasie temp na blacie 90stC, kanał 51 również 90stC, kanał 49 90-95stC. Ogrzewanie działa elegancko. Nagle zaczyna się dziać taka sytuacja, temp na kanale 49 105stC,balat i kanał 51 ok 95stC, wywala mi płyn zaworem ciśnieniowym w zbiorniczku wyrównawczym, poziom spada poniżej minimum, nagrzewnica przestaje grzać. Co dziwne przewód od chłodnicy GÓRNY ciepły, DOLNY zimny. Wiatrak wisko działa, elektryczny również.

O co może chodzić?

Czy jest możliwe takie coś tak to że termostat się nie otwiera, ciecz nagrzewa się do krytycznej temp. i wywala ją przez zbiorniczek, poziom automatycznie spada i w wyniku malej ilości płynu nagrzewnica przestaje grzać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 to termostat nie sprawdza sie w gorącej wodzie, każy ci sie otworzy, o chyba ze totalnie szrot ;)

radze zaczać od wymiany pomry. wirnik moze nadpekl ci na osce, a tego nie zobaczysz przez okienko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 to termostat nie sprawdza sie w gorącej wodzie, każy ci sie otworzy, o chyba ze totalnie szrot ;)

radze zaczać od wymiany pomry. wirnik moze nadpekl ci na osce, a tego nie zobaczysz przez okienko

w czym mam sprawdzić termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie trzeba by obserwować z termometrem jak się rusza w zakresie 50-90. Ale to podmienić najprościej

inne problemy - może chłodnica syfem zabita...

a jak sie lubisz bawić w hydraulike, to wstawić kawałek węża przeźroczystego w układ nagrzewnicy i/lub chłodnicy aby spróbować zobaczyć czy pompa daje ciśnienie w układzie i czy woda krąży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...