JonoManolo Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 Witam Zastanawiam się nad trwałościa koła dwumasowego w audi a4 b7 2.0tdi skrzynia multitronic. Przy 105 tys km. wymieniałem koło dwu masowe. Mam przejechane 107 tys, i czy przez skrzynie multitronic tzn. bardzo szybkie zmiany biegów na niskich obrotach tj 1100-1600 obrotów średni zakres pracy na trybie zwykłym D(drive) koło dwu masowe nie ulega bardzo syzbkiemu zużyciu? Zastanawiam się bo w manualu tak to właśnie wygląda, może leiej jeżdzic na trybie Sport?. Wtedy obroty zwiększają się 1500-3000 obrotów. Jeśli ktoś ma troche pojęcia na ten temat proszę o opinnie. Pozdrawiam
Pzwmichal Opublikowano 13 Listopada 2015 Opublikowano 13 Listopada 2015 (edytowane) W skrzyni multi nie ma zmiany biegów jest tam łańcuch który płynnie przenosi moment na kola. Tryb sport nic nie da a zwiekszy spalanie. Moim zdaniem dwumasa w multi wytrzyma dłużej niż w manualu. Wymiana przy 105 tys to bardzo dziwna sprawa. Na pewno masz pewny przebieg? . Ja miałem w b7 przejechane 230 tys w 2.7 TDI z wiele większym momentem i dwumasa chodziła od bez zarzutu. Rzuć sobie okiem na zasadę działania tej skrzyni https://m.youtube.com/watch?v=WWMnIzlOxac Edytowane 13 Listopada 2015 przez Pzwmichal
Bart-S Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 Trwałość koła dwumasowego przy skrzyni Multitronic zależy od wielu czynników. Sam fakt trzymania niższego zakresu obrotów przy CVT nie sprzyja tej wytrzymałości - dwumas dostaje najbardziej po tyłku właśnie w niskim zakresie obrotów. To dlatego koła wytrzymają więcej w jednostkach benzynowych - nie tylko z uwagi na to, że te dysponują one niższym maksymalnym momentem obrotowym ale też przez standardowy zakres pracy w wyższych partiach obrotów. Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje też fakt eksploatacji takiego auta: - cykl miejski lub trasa - ilość uruchomień silnika - ogólny stan silnika i jego osprzętu - sposób jazdy // rodzaj obciążenia Podany przez Ciebie przebieg to rzeczywiście za mało jak na standardowe zużycie koła. Generalnie nie chcę mówić to o uszkodzeniu koła ale wg. moich doświadczeń, dwumas traci swoje parametry i powoli przestaje pełnić swoją główną funkcję (tłumienie wibracji generowanych przez silnik) mniej więcej w stosunku 120 000km dla silników diesla oraz 180 000km dla silników benzynowych.
JonoManolo Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2015 Auto było ogólnie było uzywane do jazdy po miescie, czesto na krotkich odcinkach może dla tego dwu masa tak szybko padła. Z tego co wiem i sprawdzałem go dobrze to przebieg oryginalny kupiony po kobiecie pierwszym wlascicielu salon polska. Kupując auto oglądałęm też A4 tylko model b8 tez z silnikiem 2.0 tdi auto poflotowe od poczatku do konca serwisowane w audi i przy przebiegu 120 tys miało wymienianą dwu mase, ale dzieki za informacje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się