Skocz do zawartości
IGNOROWANY

uszczelka pod glowica?


Dziurawy

Rekomendowane odpowiedzi

witam!mam pytanko jakie sa objawy padnietej uszczelki pod glowcia? pytam bo bylem dzisiaj i jakiegos magika wsadzil mi w pojemnik z plynem chlodniczym z jakimis 2 klepsydramiawypelnionymi niebieskim plynem i dusil autko na jałowym.Po okolo 5-10 min takie meczenia autka jedna klepsydra delikatnie zabarwila sie na inny kolor(grubo powiedzianiane-inny odcien) i on z WIELKA DUMA I PRZEKONANIEM stweordzil ze z czystym sumieniem uszczelka pod glowica:/

Sprawdzalem dlatego poniewaz spaliny mi inaczej pachnialy. Apoza tym jak jade nagrzanym autem wieksza predkoscia do temperatura psada do okolo 70 stopni i jak zwolnie wraca na 90 stopni...no i wiecej spala samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwie możliwości przepalenia uszczelki pod głowicą :bicz:

1. to przepalenie powodujące przedmuchy między cylindrami (łatwe do sprawdzenia)

bo będą klepały zawory bardzo mocno, nierówno zacznie pracować silnik być może nie na każdy cylinder będzie chodził i straci moc :twisted: skończyć się to może nawet wymianą dźwigienek i hydropopychaczy oczywiście uszczelka, planowanie głowicy, uszczelniacze, olej, i płyny :cry: trochę kiszka :rolleyes:

sprawdzić najlepiej jest pomiarem sprężania na jednym lub więcej cylindrów nie będzie trzymał katalogowego ciśnienia i różnice będą zauważalne czyli duże :frown:

2. to przepalenie powodujące mieszanie się oleju z płynem chłodzącym i tu gorszy problem tzn większe spustoszenie i koszty ewentualnego remontu :redface:

w tym przypadku olej może dostawać się do układu chłodzenia (lepsze z dwojga złego)

poznasz to po zmianie barwy plunu chłodzącego na szarą po prostu brudną w extremalnych przypadkach mogą się pojawić plamy oleju na powieżchni płynu w zbiorniczku wyrównawczym ale nigdy tego nie widziałem więc mierzenie próbnikiem jest jak najbardziej

porządane i z tego co piszesz to kiszka wyszła :cry:

w drugim przypadku tym gorszym bo grozi zatarciem nawet silnika płyn zacznie przedostawać się do układu smarowania czyli do oleju :twisted:

na chłopski sposób olej zmieni swoją konsystencję stanie się żadszy i bardziej wodnisty :cry: i wjego właściwości smarne będą powoli malały a co za tym idzie remont bloku będzie coraz bliższy :redface:

podsumowując :biggrin: nie bagatelizuj problemu ale się też nie martw zawczasu bo z tego co pisałeś to tak naprawdę nic się nie dzieje oprócz tego że temperaturka spada przy większym pędzie powietrza co jest raczej normalne (szukałbym tu przyczyny w układzie chlodzenia a dokładnie termost...) no i ten magik :rolleyes: wiarygodny jakiś czy raczej nie :bicz:

dodam jeszcze bo doczytałem :rolleyes: przy niedogrzanym silniku spalanie wzrośnie :wink: ale nie poznasz tego po przejechaniu 100 czy 200km musisz raczej więcej zrobić żeby to stwierdzić :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy: przedmuchy, nierowna praca silnika, "majonez" pod korkiem wlewu oleju.

Co do spadku temperatury to stawiam na termostat, zreszta w innym poscie koledzy juz ci pisali co powoduje spadek temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany termostatu. Jeżeli byłaby walnięta uszcz. to przedewszystkim byłby ubytek płynu(nie piszesz, czy ubywa). Ten test z menzurkami nie jest "wyrocznią" a mechanicy używaja go często do naciągania klienta. Jeżeli autko spełni warunki typu : ubytek płynu, lub mazisty kawa z mlekiem olej, duże ciśnienie w ukł. chłodzenia itp.to możesz o tym pomyśleć. Bo nierówna praca to już ekstremalne przepalenie łatwe do zdiagnozowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek chodzi rowno...tylko jedno mnie zastanawia ze jak odpalam autko rano zimne to nigdy nie chodzi na ssaniu,tzn zaszwe obroty ma na poziome ok 800!Płynu z tego co widze to nie ubywa w ogole nawet jak jest nagrzany (do chlodzenia). A olej wymienialem wczoraj wiec zaczne obserwowac co z nim bedzie:)

a co do magika z warsztatu...wygladal mi na takiego co by zaraz chcial abym u niego wymienial ta uszczelke....wrrr 4 dni mam auto a wiecej nerwow niz przyjemnosci :cry:

P.s.Dzieki za pomoc koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek chodzi rowno...tylko jedno mnie zastanawia ze jak odpalam autko rano zimne to nigdy nie chodzi na ssaniu,tzn zaszwe obroty ma na poziome ok 800!Płynu z tego co widze to nie ubywa w ogole nawet jak jest nagrzany (do chlodzenia). A olej wymienialem wczoraj wiec zaczne obserwowac co z nim bedzie:)

a co do magika z warsztatu...wygladal mi na takiego co by zaraz chcial abym u niego wymienial ta uszczelke....wrrr 4 dni mam auto a wiecej nerwow niz przyjemnosci

P.s.Dzieki za pomoc koledzy

_________________

myślę że przy tych objawach nie masz się na razie co martwić :wink:

ale wymień ten termostat drogi nie jest :wink:

na pocieszenie dodam że mam gorszy problem :cry: poszedł mi dzisiaj oring w obsadzie filtra oleju i prawie cały mój Castrol Magnatek został na parkingu :twisted:

(trzy najbliższe dni autobusem bo rozbierania co nie miara) :frown:

pozdro i obserwuj dalej co się będzie działo w/g wskazówek które dali ci koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...