Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana kierownicy na S5 jaka poduszka i wiązka F1 ?


House

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, potrzebuję fachowej porady, za "namową" forum, spodobała mi się kierownica od nowszego modelu. Zakupiłem kierownicę ze zdjęcia, i chciałbym ją zamontować. Kierownica jest z audi A5. Moduł z końcówką N (mam tempomat) moja obecna kierownica to totalny golas trójramienny. Nowa kierownica ma multifunkcję oraz łopatki do zmiany biegów (tiptronic)

Jaką poduszkę mam zamontować (numer lub od jakiego modelu)

Jakie numery wiązki muszę dokupić aby połączyć poduszkę z modułem?

Jak muszę zakodować kierownicę ? (w tutorialu były wszystkie kierownice ale w żadnej nie było F1)

Za podpowiedzi z góry dzięki.

e86062320e.jpg

a160dc7b33.jpg

Edytowane przez House
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki numer kiery ? bo były dwa rodzaje poduszek :)
Do wymiany masz :

- moduł z B7
- tasma AIR BAG
- okablowanie poduszki
- poduszka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naklejka jest w połowie zdarta niestety ale początek 8F0 419 ..... Kupiłem wiązkę 4F0971589A. Moduł nie podejdzie ten który mam? Jest z końcówką N więc myślałem, że będzie dobry ?

PS. i czym się różniły te poduszki jeśli możesz podpowiedzieć :D

Jeszcze jedno szybkie pytanie. Siedzę i przeglądam i dochodzę do takich wniosków. W audi a4 b6 było i sterowanie łopatkami, i sterowanie multifuncją, więc jedyna różnica, to poduszka powietrzna która w przypadku b6 miała jeden nabój a w przypadku b7 dwa naboje. Widziałem na zagranicznych portalach, że modyfikują wiązki, przez rozdzielenie sygnału na dwa naboje.

I teraz koncepcja, kupić wiązkę od b6 z multifuncją, i przerobić ją w taki sposób aby podłączyć do nowej kierownicy? Ktoś coś takiego rzeźbił ?

Edytowane przez House
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to podjedź dzisiaj na spota o 19 stej do Arkadii to zczytam Ci kodowanie bo mam już coś takiego zamontowane :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę dziś w warsztacie :) ale przy najbliższym spociku chętnie podjadę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. i czym się różniły te poduszki jeśli możesz podpowiedzieć :D

Są dwa rodzaje mocowań :wink:

Reszta opisana tu :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/18670-instalacja-kierownicy-multifunkcyjnej-s3-r8-tt-a4-b7/?p=243037#entry243037

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o warsztat to czasami do 3 w nocy :D to hobbystyczne zajęcie więc ile trzeba tyle się siedzi :)

Temat przejrzałem. Wydaje mi się, że modułu nie będę musiał wymianiać, bo mam tempomat i literkę N czyli kompaybilną wersję- teoretycznie.

W praktyce mam już zwijak 4E0953541A oraz wiązkę 4F0971589A oraz widoczną kierownicę, brakuje poduszki, ale przyznam, że ciężko coś trafić w rozsądnym stanie/pieniądzach :)

Odnośnie poduszki, możecie podpowiedzieć ten rodzaj mocowania? Czym one się różniły?


aaaa, jeszcze jedno, jest gdzieś na forum odnośnie wymiany zwijaka? nie chciałbym uszkodzić taśmy :D nie wiem, czy ktoś zdjął kierownicę w centralnej pozycji i czy nie kręcił sobie taśmą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do modułu to nie jestem pewien czy jest kompatybilny.

Z tego co pamiętam mod N to moduł z B6 i obsługuje MF ALE w B6 a Ty masz kiere nowszego typu która wysyła inne sygnały nie zrozumiałe dla modułu N. Możliwe ze nie cała MF będzie Ci działać trzeba by to sprawdzić..

Wydaje mi się że moduł też powinieneś wymienić na Q niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę..


Poza tym nie wiem czy zauważyłeś że Twoja kiera nie będzie w pełni kompatybilna z taśmą którą masz. Nie zamontujesz tego w takiej konfiguracji.

Taśma będzie się blokowała w kierze ponieważ ta ma wycięcie w które wejdzie blokada taśmy i po zamontowaniu wszystkiego nie obrócisz kiery bez rozpie*enia taśy...

Temat przerabiany więc wiem co piszę :wink:

Tak poduszek do tej kiery są dwa rodzaje różnią się mocowaniem na śruby są pod różnymi kątami choć poza tym wyglądają niemal identycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, przymierzyłem właśnie :D że tak powiem, brawo Luśka :D w sumie, nie bede ukrywał, że zaczyna mnie to troche wkurzać :D nie ma konkretnego tutoriala, wszystko po omacku.

Co do modułów, to bede musiał porównać po prostu numery czy ten z końcówką N jest taki sam jak u mnie..... zobaczymy.

Co do blokady taśmy, to chyba nie będzie dużym problemem z przerobieniem tej blokady, myszę tylko wymyślić zaślepkę w to miejsce :D

Ech a miało być tak pięknie :D.

Pomijam już fakt znalezienia w ogóle poduszki na 3 ramiona a to jeszcze odpowiedni rodzaj :D chyba się skończy albo na zaślepce albo sprzedam w pistu to wszystko :D

Ps i juz widzę, ze mam "inny" typ poduszki :) w audi b7 nie ma tych bolców przy srubach a u mnie sa czyli musze szukac poduszki z S5 i ciekawe pytanie.... czy bedzie kompatybilna z autem


http://allegro.pl/audi-q5-s5-a5-airbag-kierowcy-pasazera-poduszka-i5270503510.html

Taka poduszka...... tyle, że zacząć muszę, od zakupu odpowiedniej wiązki, i porównać, czy wszystkie przewody wchodzą "prawidłowo" czyli tak jak w B7 ech, będzie ciężko, ale nikt nie mówił, że będzie łatwo :D


Powoli do przodu :) Tak więc, dziś przyszła odpowiednia wiązka do poduszki, i o ile kostka nie pasuje, to wszystkie podłączenia są identyczne, każdy pin wchodzi dokładnie w to samo miejsce, zielona kostka odpowiada zielonej kostce air bagu, fioletowa- pomarańczowej. Zachodzę w głowę dlaczego zmienili tą kostkę...... i nie mam pojęcia, jedyna zmiana, to kolorowe kabelki zamiast czarnych i dodatkowe wejście na "ziemię" poduchy. Albo zamontuję kostkę od B7 i kabelki od Q5 albo po prostu całą kostkę od B7 jeśli wszystkie kabelki będą odpowiedniej długości :D

Pora na załatanie dziury, żeby "zwolnić" zwijak i pora kupić podusię :D

Edytowane przez House
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli do przodu, czekam na kostkę do taśmy, resztę mam, wszystko przymiarkowane, pasuje :D Cała kierownica praktycznie jak nowa, a na tym mi zależało. Jedyny mankament to taki, że w dobrych pieniądzach kupiłem ....... kierownicę od audi a4 b8 SLINE z okrągłą poduszką i teraz mam dylemat.... czy zostawiać tą, czy brnąć w nową :D

bd5a33c4b6.jpg


Święty mikołaj zapukał :D Przyszła kierownica w drewnie i to co na zdjęciu poniżej :D to co na foto kosztowało razem z wysyłka 72pln :D a w audi sama zaślepka 68pln :D

13465955e7.jpg


Ps. A dziurę załatałem w prosty i bezinwazyjny sposób, wyciąłem z puszki po napoju odpowiedni kształt z odpowiednią zakładką i przykleiłem na kropelkę :D trzyma się idealnie a i z usunięciem nie będzie problemu:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nie zdziw jak przy wybuchu poduszki ta twoja blaszka podetnie Ci np gardło albo wyłupie oko.

Zdajesz sobie sprawę co zachodzi podczas wybuchu w poduszce.

Nie powinieneś umieszczać tam żadnych blaszek !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) ta blaszka jest po za kierownicą, nie w środku tam gdzie poduszka więc bez obaw nic się nie stanie :facepalm:


No i mam teraz dylemat......

f73c9f7f1f.jpg


Finalnie, szukam takiej z okrągłą poduszką ale z łopatkami do multitronica bo zabawa łopatkami to najfajniejsza rzecz w tym aucie :P mega frajda polecam każdemu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szukasz do Multitronika czy do Tipa którego masz w opisie bo już się pogubiłem a blaszka nie ważne gdzie jest. Będzie poruszana przez ta blokadę na taśmie i kiedyś możesz się zdziwić takich rzeczy się nie robi i tyle.


Zabawa łopatkami jest fajna ale trzeba to robić z rozwaga bo można nieźle dać skrzyni po d*pie.

Jak już masz uruchomione łopatki to zwróć uwagę że łopatkami jak zmieniasz biegi skrzynia przepina je szybciej.

Przynajmniej ja odnoszę takie wrażenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tipa oczywiście :D Co do blaszki, niech Ci będzie ;) mam trochę oleju w głowie i uważam, że równie prawdopodobne, jest urwanie manetki od wycieraczek/kierunków i zrobienia sobie nimi krzywdy co tym wypełnieniem ;) nie ma co się spierać ;)

Multi to przejęzyczenie ;)

mam wrażenie, że przy przełączaniu manetkami, auto mniej pali, zmieniam biegi przy około 3500obr i na kompie wychodzi mi około 15,5L gdzie wcześniej było to około 16,5L :) Ale może to złudne wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak biegi się przepinają znaczy przy jakiej prędkości zależy od programu w skrzyni DSP czy jakoś tak się to nazywa.

jak jeździsz spokojnie przez dłuższy czas to będzie Ci przepinać przy mniejszej prędkości jeśli dajesz trochę w palnik to z automatu będzie Ci przeciągać wyżej i dopiero przepinać a wtedy i spalanie idzie w góre.

Jak wcześniej przepinasz biegi przy mniejszej prędkości obrotowej niż to robiła skrzynia to i spalanie spadnie - normalny objaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...