Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 1.9 tdi [AHH] automat, drganie na 3 i 4. Od czego zacząć?


eskaoera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój samochód to Audi A4 B5 '97, 19 TDI 90KM, 285 tys przebiegu, automat 4 biegowy.
Samochód zachowuje się niepokojąco. Być może ktoś już miał podobne objawy i zlokalizował przyczynę usterki. A więc...

Po odpaleniu samochodu na zimno jedynym objawem jest to, że powoli zaczyna pełzać, co zanika po lekkim rozgrzaniu. Niestety kiedy już nabierze temperatury zaczyna się jakby ślizgać. Szczególnie odczuwalne jest to przy jeździe na niskich obrotach pod wzniesienie. Jadąc np. równo 50 obroty delikatnie wzrastają, a następnie spadają. Biegi zmieniają się prawie za każdym razem płynnie, jednak najczęściej na 4 biegu (na 3 też się zdarza pod większe górki) w okolicach 1.5-2 tys obrotów zdarzają się dosyć mocne wibracje całego auta. Odwiedziłem do tej pory tylko jednego „speca od automatów” i stwierdził tylko po takim opisie, że trzeba wyremontować całą skrzynie i sprzęgło hydrokinetyczne. Dodam, że auto zakupiłem nieco ponad miesiąc temu i niestety nie zauważyłem, żadnych z tych objawów podczas jazdy próbnej.

Proszę uprzejmie o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak do końca, że całą skrzynię trzeba remontować ale biorąc pod uwagę jaki auto ma przebieg po rozebraniu jej na pewno sporo części będzie kwalifikowało się do wymiany. Z opisywanych usterek śmiem wywnioskować iż, pada Ci sprzęgło hydrokinetyczne aczkolwiek zacznij od sprawdzeniu błędów, wymiana oleju (być może jest go zbyt mało jeśli zanika pełzanie) Wymiana oleju to koszt około 250zł materiał + robota. Po kolorze oleju też można stwierdzić w jakim stanie jest skrzynia. U mnie na przykład przy 255tyś pierwszy raz zmieniałem olej... Masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak do końca, że całą skrzynię trzeba remontować ale biorąc pod uwagę jaki auto ma przebieg po rozebraniu jej na pewno sporo części będzie kwalifikowało się do wymiany. Z opisywanych usterek śmiem wywnioskować iż, pada Ci sprzęgło hydrokinetyczne aczkolwiek zacznij od sprawdzeniu błędów, wymiana oleju (być może jest go zbyt mało jeśli zanika pełzanie) Wymiana oleju to koszt około 250zł materiał + robota. Po kolorze oleju też można stwierdzić w jakim stanie jest skrzynia. U mnie na przykład przy 255tyś pierwszy raz zmieniałem olej... Masakra.

Jutro postaram się podjechać na komputer i sprawdzić olej. Czy do wyjęcia sprzęgła trzeba rozbierać całą skrzynię ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wtedy wyciągać skrzynie, ale polecałbym Ci pojechać do specjalisty od automatów a nie pierwszego lepszego warsztatu z kompem i podejściem tylko Plug&Delete czyli podłącz skasuj błędy= naprawione. Być może jest zalany wodą sterownik skrzyni który jest pod fotelem? Może poduszki ? Chociaż u mnie było podobnie na 4 biegu który zapinał się bodajże przy 75km/h i jak zwolniłem po zapięciu do tak 68 i powolutku gazu (obr około 1600 miał wtedy to właśnie metaliczny dźwięk był.


A nie masz tak, że jedziesz i na niektórych biegach puszczasz dodajesz gaz i jest lekkie szarpniecie?? Bo u mnie jest coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie obrotów oraz drgania są spowodowane sprzęgłem hydrokinetycznym.

Brak pełzania również sprzęgłem oraz zawaloną hydrauliką sterującą - kaseta do czyszczenia.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A nie masz tak, że jedziesz i na niektórych biegach puszczasz dodajesz gaz i jest lekkie szarpniecie?? Bo u mnie jest coś podobnego.

Mam takie drobne szarpniecie ale tylko jak widzę, że obroty spadły na "wolne"(np z górki) i bieg się zapina jeszcze raz .



Falowanie obrotów oraz drgania są spowodowane sprzęgłem hydrokinetycznym.
Brak pełzania również sprzęgłem oraz zawaloną hydrauliką sterującą - kaseta do czyszczenia.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Dziękuję, jak znajdę trochę czasu to podrzucę do sprawdzenia specowi od skrzyń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim do sprawdzenia błędy w sterowniku skrzyni.

Można również przekodować sterownik na tryb "spot" z wyłączonym DSP.

Spowoduje to szybsze zapięcie sprzęgła lock-up - tego w hydrokinetyku.

Następnie przywrócenie ustawien fabrycznych sterownika i synchronizacja pedału gazu z ecu skrzyni.

Ja to robiłem u siebie sam i jest dużo lepiej przy problemach ze sprzęgłem hydrokinetycznym i szarpaniem między biegami 2-3 które miałem.

Ale trzeba sie liczyć z tym że jest to przeciąganie tego co nieuniknione. Czyli wymiana lub regeneracja hydrokinetyka i zajrzenie do skrzyni.

A ja już kompletuje graty na manuala :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A ja już kompletuje graty na manuala :)

Też się zastanawiam nad tym rozwiązaniem.... mam ogromną prośbę.
Opisz przekładkę, co potrzeba, koszty, problemy.
Będę niezmiernie wdzięczy !
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz wszystko napisabe: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/86014-b5-ahu-wymiana-automatu-na-manual/

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam możliwość kupienia kompletu do przekładki wyjęte wszystko z innego a4.

Czy za 1150 zł z wysyłką się opłaca ? i czy warto wkładać używane sprzęgło ?


Wracając do tematu automatu...
Zaobserwowałem wczoraj, że po dłuższej trasie (200 km) autostradą, jadąc 120-140km/h problem jakby przestał występować(a bynajmniej nie odczułem uślizgów i drgań). Kiedy przekraczałem 3000 obrotów czułem delikatne wibracje pod pedałem gazu.

Czy to może wskazywać jakiś konkretny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że cena za komplet jest dobra.

Co do sprzęgła to różnie to bywa z używkami, chyba że kupisz używke od kogoś pewnego z forum.

Jeśli chodzi o skrzynie, to ciężko powiedzieć...

U mnie w lato falowały obroty, a teraz jak jest chłodno nie falują obroty ale czasami (bardzo bardzo rzadko) szarpnie przy ruszaniu gdy wcześniej dość ostro hamowałem do "zera"

Po prostu lock-up bardzo późno się zapina i przez to te problemy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...