Gość Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Witam wszystkich. Zacznę od początku występowania problemu. Konretnie ostatnio autko chodziło dziwnie na gazie. Szarpało i nie przyśpieszało w dolnym zakresie obrotów. Po diagnostyce gazownika okazało się że coś się dzieje w 3 cylindrze. Sam już doszedłem do tego że dziurawy był przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej który wchodzi do kolektora dolotowego właśnie przy 3 cylindrze. Zamówiłem w ASO nowy przewód trójnik opaski i oring do plastikowego przewodu wchodzącego do "silnika"? Zaworek zostawiłem bo był sprawny i w sumie już był wymieniany bo data jego produkcji to 2001 rok a autko mam z 97. Poskładałem wszystko i autko chodzi równo na gazie i na benzynie, jednak trochę obroty były za niskie. Zaadaptowałem przepustnice, piszę że Adapt. OK no i skasowałem błąd 00561 - mixture adaptation 14-10 - adaptation limit (add) exceeded - intermittent. Po tym zabiegu autko ładnie trzyma obroty i ładnie przyśpiesza, ale tylko do granicy 2500 obr. po przekroczeniu tylu obr auto dostaje nagłego zamulenia, gorzej wkręca się na obroty i do tego przyśpiesza delikatnie "falując". Po przekroczeniu 5000 tyś obr autko przestaje Przyśpieszać. O dziwo na gazie jest lepiej. Miałem już kiedyś podbne akcje ale jakoś mu samo to przeszło, przynajmniej tak myślałem, a naprawdę to myślę że ta dziurka w tym przewodzie się zrobiła i dlatego objaw ustąpił. Nie wiem czy myślę dobrze . Proszę o pomoc i rady. Jeżeli ktoś zaproponuje mi zrobienie logów to prosze o info jakie grupy zlogować najlepiej bo różnie ludzie piszą. Pozdrawiam Ktoś coś? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek34 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Masz tu dwie niezależne od siebie sprawy. Pierwsza ważniejsza, to błąd przekroczenia limitu adaptacji. Masz źle wyregulowaną instalację LPG lub nie sprawne wtryskiwacze. Od tego trzeba zacząć. Jak to już zrobisz, to zobacz, czy nie jest zapchany eżektor. Często po uszczelnieniu odmy daje on o sobie znać. Ale wtedy auto przyspiesza normalnie w całym zakresie obrotów, tylko czuć takie jakby pulsacyjne przyspieszanie, taki brak ciągłości. W Twoim przypadku raczej stawiam na regulację instalacji LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 (edytowane) Masz tu dwie niezależne od siebie sprawy. Pierwsza ważniejsza, to błąd przekroczenia limitu adaptacji. Masz źle wyregulowaną instalację LPG lub nie sprawne wtryskiwacze. Od tego trzeba zacząć. Jak to już zrobisz, to zobacz, czy nie jest zapchany eżektor. Często po uszczelnieniu odmy daje on o sobie znać. Ale wtedy auto przyspiesza normalnie w całym zakresie obrotów, tylko czuć takie jakby pulsacyjne przyspieszanie, taki brak ciągłości. W Twoim przypadku raczej stawiam na regulację instalacji LPG. Dzięki za odpowiedź. Jeśli chodzi o LPG to jest zdecydowanie lepiej niż na benzynie. Byłem u gazownika sprawdzi instalacje to mapy wyglądają idealnie, gazowa nałożona na benzynową. Wtryskiwacze wszystkie mam nowe, dosłownie nowe bo wymienione tydzień temu na gwarancji wszystkie 4. Powiedz mi coś więcej na temat tego eżektora bo pierwszy raz to słysze Pozdrawiam Edytowane 7 Lutego 2016 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makale Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 (edytowane) W alt (2.0) od czwórnika odmy idzie cienki przewód do eżektora. Wygląda on jak taki trójnik w kształcie litery T. W 1.8t wyglada on w kształcie litery Y. Etka mi nie działa, dałbym Ci rysunek. Tutaj rysunek, ale inny kod silnika, może coś się różnić: http://www.a6klub.pl/files/egzektor_917.jpg Edytowane 7 Lutego 2016 przez Makale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) W alt (2.0) od czwórnika odmy idzie cienki przewód do eżektora. Wygląda on jak taki trójnik w kształcie litery T. W 1.8t wyglada on w kształcie litery Y. Etka mi nie działa, dałbym Ci rysunek. Tutaj rysunek, ale inny kod silnika, może coś się różnić: http://www.a6klub.pl/files/egzektor_917.jpg No właśnie też mi nie działa. Było by bosko jakbys mi powiedział gdzie go w silniku znajde. Już zacieram ręce do wymiany hehehe Może ktoś coś więcej wie w tym temacie ?? Edytowane 20 Lutego 2016 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZuBeK84 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 http://vagpart.com/audi/audi-a4-avant-a4-eu-1997-13312-vacuum-system-activated-carbon-filter-system-suction-jet-pump/ AEB w manualu nie ma ezektora chyba że w automacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 http://vagpart.com/audi/audi-a4-avant-a4-eu-1997-13312-vacuum-system-activated-carbon-filter-system-suction-jet-pump/ AEB w manualu nie ma ezektora chyba że w automacie. Dzięki za odpowiedź . Trochę czasu już minęło Okazało się że gruszka źle wysterowana a i N75 nie domagał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się