Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy 1.8T AWT


marecki1311

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio byłem na hamowni zmierzyć moc auta i ku mojemu zaskoczeniu wyszło tylko 155KM, a wiem że auto jest po programie na 180-190KM, choć dla mnie kopa ma nie sądziłem że będzie tylko 155KM.

Gość z hamowni obstawia pompę paliwa, zmierzyłem więc ciśnienie i pod obciążeniem(jadąc) podczas przyspieszania oscyluje miedzy 3,8-4,3 bar, podczas depnięcia w podłogę dochodzi nawet do 5bar, a na biegu jałowym jest 3,5bar czyli pompa zdrowa czy mogłoby być lepiej?

Zrobiłem też logi

Przed logami odczyt w grupie 032: pierwszy (-2,2) drugi (-4,7)
Po skasowaniu błędów (brak) logi:
002,033 http://vaglog.pl/log_247944.html
003,020 http://vaglog.pl/log_247945.html
115,118 http://vaglog.pl/log_247946.html

Jak to wygląda? gdzie się podziało te 30 koników?

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi wyglądają dobrze, ciśnienie tez wporzadku, powinno być wiecej niz te 155km, daj ten wykres z hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi wyglądają dobrze, ciśnienie tez wporzadku, powinno być wiecej niz te 155km, daj ten wykres z hamowni.

Proszę bardzo :)

http://pokazywarka.pl/0b7cyn/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ten wykres coś nie do końca jest ok, 230 nm? jak w serii przy doładowaniu 0,55 bar powinno być 210 nm, a u Ciebie doładowanie prawie 1 bar tylko 230?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja się nie znam......czyli wg Ciebie pomiar skopany? czy coś innego? więcej mierzyć nie będę bo to bez sensu wydawać kasę...

A ile wg Ciebie może mieć? z logów można to odczytać?

Dla przykładu tu jest log robiony 1,5 roku temu z grupą 120 gdzie jest pomiar Nm i widać że jest więcej

http://vaglog.pl/log_177629.html

Edytowane przez marecki1311
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mieć tyle ile napisałeś na początku 180-190km. Wg logów jest ok, bo spadku mocy raczej nie odczułeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja go takiego kupiłem i od pięciu lat jak go mam spadku mocy nie czuję, ale nie mam porównania jak jeździ seria, mógłbym wtedy porównać.

Czyli logi a pomiar są ze sobą sprzeczne rozumiem, nie ma możliwości że pomiar sobie a logi sobie??

tak jak logi pokazują tak musi jechać tak?

co uznać za bardziej wiarygodne w takim razie?

Edytowane przez marecki1311
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większosci przypadków logi są bardziej wiarygodne, dla pewności zmierz czas do setki czy tam inny i porównaj z czasami podanymi dla serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy uda mi się tak dokładnie, bo właśnie sprawdziłem w książce serwisowej i miedzy 150KM a 193KM jest dosłownie 1,4sek różnicy do setki :slina: samemu mierząc zwykłym stoperkiem to o więcej można się pomylić więc wynik będzie daleki od prawdy :kwasny:

A jak mógłbyś jeszcze raz przyjrzeć się czasom wtrysku aby ocenić pompę paliwa aby wyeliminować jej wymianę to byłbym wdzięczny.

Edytowane przez marecki1311
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki Łukasz za fachową pomoc, pompy nie ruszam (chociaż już miałem zakupiony wkład pierburga, ale sprzedam go).....skoro wszystko jest ok to nic nie kombinuję i a ile moje auto rzeczywiście ma mocy to już pozostaje jego słodką tajemnicą, bo kolejne 100zł wydać na pomiar i nie dowiedzieć się to bez sensu :kwasny:

Odświeżam temat:

Jest taki program "Kpower" i można sobie samemu sprawdzić moc auta robiąc odpowiedniego loga i wrzucając go do tego programu, po wcześniejszym ustawieniu parametrów:

1. Ciężar auta z kierowcą

2. Aktualne ciśnienie atmosferyczne

3. Aktualna temp. zewnetrzna

I można cieszyć się wynikiem :) myślę że ten jest bliższy prawdy niż ten robiony na hamowni, co o tym sądzisz Łukasz?

http://pokazywarka.pl/sytizt/

Jeszcze do niedawna siedział cały przelotowy wydech "supersprint" (już jest seryjny niestety, ponieważ tamten przegnił po 15 latach) i filtr sportowy powietrza k&n (już siedzi zwykły)

I być może z 10KM jeszcze by przybyło więc w sumie co do mocy to teraz by się zgadzało :) tym bardziej że dzisiaj miałem okazje przejechać się A4, 2.0 130KM i w porównaniu z moim paskiem miałem wrażenie jakbym jechał polonezem, to audi w ogóle nie jechało :kwasny: co mnie utwierdziło tylko że pomiar na hamowni gdzie wyszło mi 155kM jest jakiś zakłamany.

Edytowane przez marecki1311
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kpower daje dobre efekty jeśli podasz właściwe dane tzn. faktyczną masę auta i zrobisz dobrze log do programu na równej drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zauważyłem podając te dane że nawet 1 stopień temp. czy 1kg wagi, lub zmiana parametrów ciśnienia ma wpływ na wynik :)

Widziałem Twojego "diabełka" w profilu, 220KM i 330Nm - tym to się musi fajnie jeździć :D

Masz jakiś wyjątkowy program? sam robiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...