Jump to content
IGNORED

Spadek mocy 1.8T AWT


Recommended Posts

Posted

Witam, ostatnio byłem na hamowni zmierzyć moc auta i ku mojemu zaskoczeniu wyszło tylko 155KM, a wiem że auto jest po programie na 180-190KM, choć dla mnie kopa ma nie sądziłem że będzie tylko 155KM.

Gość z hamowni obstawia pompę paliwa, zmierzyłem więc ciśnienie i pod obciążeniem(jadąc) podczas przyspieszania oscyluje miedzy 3,8-4,3 bar, podczas depnięcia w podłogę dochodzi nawet do 5bar, a na biegu jałowym jest 3,5bar czyli pompa zdrowa czy mogłoby być lepiej?

Zrobiłem też logi

Przed logami odczyt w grupie 032: pierwszy (-2,2) drugi (-4,7)
Po skasowaniu błędów (brak) logi:
002,033 http://vaglog.pl/log_247944.html
003,020 http://vaglog.pl/log_247945.html
115,118 http://vaglog.pl/log_247946.html

Jak to wygląda? gdzie się podziało te 30 koników?

Dzięki.

Posted

Logi wyglądają dobrze, ciśnienie tez wporzadku, powinno być wiecej niz te 155km, daj ten wykres z hamowni.

Posted

Logi wyglądają dobrze, ciśnienie tez wporzadku, powinno być wiecej niz te 155km, daj ten wykres z hamowni.

Proszę bardzo :)

http://pokazywarka.pl/0b7cyn/

Posted

Jak dla mnie ten wykres coś nie do końca jest ok, 230 nm? jak w serii przy doładowaniu 0,55 bar powinno być 210 nm, a u Ciebie doładowanie prawie 1 bar tylko 230?

Posted (edited)

No ja się nie znam......czyli wg Ciebie pomiar skopany? czy coś innego? więcej mierzyć nie będę bo to bez sensu wydawać kasę...

A ile wg Ciebie może mieć? z logów można to odczytać?

Dla przykładu tu jest log robiony 1,5 roku temu z grupą 120 gdzie jest pomiar Nm i widać że jest więcej

http://vaglog.pl/log_177629.html

Edited by marecki1311
Posted

Może mieć tyle ile napisałeś na początku 180-190km. Wg logów jest ok, bo spadku mocy raczej nie odczułeś?

Posted (edited)

Ja go takiego kupiłem i od pięciu lat jak go mam spadku mocy nie czuję, ale nie mam porównania jak jeździ seria, mógłbym wtedy porównać.

Czyli logi a pomiar są ze sobą sprzeczne rozumiem, nie ma możliwości że pomiar sobie a logi sobie??

tak jak logi pokazują tak musi jechać tak?

co uznać za bardziej wiarygodne w takim razie?

Edited by marecki1311
Posted

W większosci przypadków logi są bardziej wiarygodne, dla pewności zmierz czas do setki czy tam inny i porównaj z czasami podanymi dla serii.

Posted (edited)

Nie wiem czy uda mi się tak dokładnie, bo właśnie sprawdziłem w książce serwisowej i miedzy 150KM a 193KM jest dosłownie 1,4sek różnicy do setki :slina: samemu mierząc zwykłym stoperkiem to o więcej można się pomylić więc wynik będzie daleki od prawdy :kwasny:

A jak mógłbyś jeszcze raz przyjrzeć się czasom wtrysku aby ocenić pompę paliwa aby wyeliminować jej wymianę to byłbym wdzięczny.

Edited by marecki1311
Posted

Nie wymieniaj pompy paliwa jest 100% dobra.

Posted (edited)

Ok dzięki Łukasz za fachową pomoc, pompy nie ruszam (chociaż już miałem zakupiony wkład pierburga, ale sprzedam go).....skoro wszystko jest ok to nic nie kombinuję i a ile moje auto rzeczywiście ma mocy to już pozostaje jego słodką tajemnicą, bo kolejne 100zł wydać na pomiar i nie dowiedzieć się to bez sensu :kwasny:

Odświeżam temat:

Jest taki program "Kpower" i można sobie samemu sprawdzić moc auta robiąc odpowiedniego loga i wrzucając go do tego programu, po wcześniejszym ustawieniu parametrów:

1. Ciężar auta z kierowcą

2. Aktualne ciśnienie atmosferyczne

3. Aktualna temp. zewnetrzna

I można cieszyć się wynikiem :) myślę że ten jest bliższy prawdy niż ten robiony na hamowni, co o tym sądzisz Łukasz?

http://pokazywarka.pl/sytizt/

Jeszcze do niedawna siedział cały przelotowy wydech "supersprint" (już jest seryjny niestety, ponieważ tamten przegnił po 15 latach) i filtr sportowy powietrza k&n (już siedzi zwykły)

I być może z 10KM jeszcze by przybyło więc w sumie co do mocy to teraz by się zgadzało :) tym bardziej że dzisiaj miałem okazje przejechać się A4, 2.0 130KM i w porównaniu z moim paskiem miałem wrażenie jakbym jechał polonezem, to audi w ogóle nie jechało :kwasny: co mnie utwierdziło tylko że pomiar na hamowni gdzie wyszło mi 155kM jest jakiś zakłamany.

Edited by marecki1311
Posted

Kpower daje dobre efekty jeśli podasz właściwe dane tzn. faktyczną masę auta i zrobisz dobrze log do programu na równej drodze.

Posted

Właśnie zauważyłem podając te dane że nawet 1 stopień temp. czy 1kg wagi, lub zmiana parametrów ciśnienia ma wpływ na wynik :)

Widziałem Twojego "diabełka" w profilu, 220KM i 330Nm - tym to się musi fajnie jeździć :D

Masz jakiś wyjątkowy program? sam robiłeś?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...