Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy silnika 1.8 T q proszę o opinie


melon31

Rekomendowane odpowiedzi

Co powiecie o tych błędach

Address 01: Engine Labels:
Control Module Part Number:
Component and/or Version:
Software Coding:
Work Shop Code:
VCID: 55AB9F8DAC1A771
4 Faults Found:

16985 - Internal Control Module
P0601 - 001 - Memory Check Sum Error - MIL ON
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 002 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
16795 - Secondary Air Injection System
P0411 - 002 - Incorrect Flow Detected
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent

Readiness: N/A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16985 Sterownik ECM - wadliwa suma kontrolna pamięci EPROM

16804 Katalizator, bank 1 - niski próg sprawności

16795 Zawór powietrza wtórnego AIR - nieprawidłowy sygnał

18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)

Proponuje naładować akumulator skasować błędy i sprawdzić czy wrócą.

Edytowane przez Tom A4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku stycznia wymieniłem aku na nówka Bosch S4 007 72Ah 680A za słaby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro akumulator jest nowy to sprawdź napięcie ładowania jeśli będzie ok to bardzo możliwe że dzieje się coś ze sterownikiem silnika. Pierwszy błąd informuje o wadliwej sumie kontrolnej masz auto po programie lub cokolwiek innego było dłubane w sterowniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdze a jakie lagi zrobić żeby sprawdzić czy wszystko jest OK ?

Osobiście nic nie dłubałem przy samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi raczej tu nie pomogą coś dzieje się albo z pompą powietrza wtórnego albo coś z przekaźnikiem, bezpiecznikiem, zaworem pompa ta działa w taki sposób że pompuje ciepłe wtórne powietrze na katalizator i sondę więc te dwa błędy 16804 i 16795 są ze sobą powiązane. Błąd 18010 ewidentnie informuje o zbyt niskim napięciu co do pierwszego błędu 16985 jest to błąd wewnętrznej pamięci eprom więc albo coś się dzieje z ecm lub coś było dłubane. Długo masz te auto ? błędy są od dawna czy teraz dopiero je ujawniłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście błąd sum i zasilania bym olał, jeżeli w styczniu wymieniany był akumulator, a wcześniej były ciężkie rozruchy to jest winowajca.

W ciemno bym nie obwiniał też pompy, diagnoza dodatkowego powietrza odbywa się przez sondę lambda i zachowanie korekt, jeżeli coś jest w tej materii nie tak to możesz mieć błąd od napowietrzania spalin i katalizatora. Logi od zimnego do ciepłego z grupą 1,32,33 by nie zaszkodziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jak SAI działa czyli po nocy/zimnym silniku to lambda nie działa

zajrzyj pod obudowe ECU czy tam przekazniki jak sam komp nie były w wodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lambda uruchamia się w bardzo niedługim czasie, ma od tego grzałkę poza tym SAI nie wyłącza się tak szybko, ale możesz mi nie wierzyć ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...