mrc92ns 0 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam.Zacznę od tego że jak wielu z was pewnego razu po zdjęciu osłony silnika znalazłem dziwne czarne coś. Okazało się że to zrywacz kompresora, Bez niego mimo wyłączonego ECON sprężarka nie chodziła. Założyłem ww część, śrubę posmarowałem klejem (Loctite niebieski) i klimatyzacja ożyła, Kompresor się załączał, czuć było że chłodzi ale ewidentnie mało efektywnie.W poniedziałek tj 11.04 wracając z pracy klimatyzacja chłodziła, we wtorek już nie. Przycisk ECON się nie świecił a mimo to z kratek leci normalne powietrze. Dziś wziąłem komputer, podpiąłem się z Vagiem w celu sprawdzenia błędów i nie ma nic. Zero błędów 01 silnik oraz 08 Klimatyzacja.W grupie 001 pozycja 4 wartość ciśnienia czynnika wyosi 4 bary, Podczas wykonywania testów wyjść wentylator sklaplacza nie uruchamia się (nie wiem czy jak klima działała to się włączał). Bezpieczniki nr 1,4,6 sprawne,Ktoś ma jakiś pomysł co mogę sprawdzić?Czy jeżeli będzie uwalony moduł wentylatora to sprężarka nie ruszy? Powtarzam, brak błędów w VAGu, zrywacz kompresora na swoim miejscu, ciśnienie czynnika 4Bary, Klima chodziła ale mało efektywnie (w porównaniu do mojego poprzediego BMW serii 5).PS. Możliwe że sprzęgiełko szlag trafił po kilku dniach? W podpiętym temacie o wymienie sprzęgła kompresora zdjęcia wygasły i nie bardzo wiem jak ma wyglądać sprawne sprzęgło) Edytowane 14 Kwietnia 2016 przez wrclaguna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkam 50 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Sprawdz czy sprzęgieło klimy nie jest zerwane. To co opisujesz to typowy objaw zerwanego sprzęgła. Musisz wejśc pod auto i sprawdzić czy kompresor jest napędzany, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrc92ns 0 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Jak to optycznie zobaczyć ? Bo Koło pasowe samo w sobie się obraca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO 44 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Koło pasowe sprężarki, posiada sprzęgło wykonane z gumy. To co widzisz to część zewnętrzna. Wałek/oś sprężarki może stać, gdy zewnętrzne koło się kręci. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkam 50 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Jak to optycznie zobaczyć ? Bo Koło pasowe samo w sobie się obraca Musisz wejść pod auto i sprawdzić czy obraca się wałek sprężarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrc92ns 0 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 no ok a co steruje tym sprzęgłem? Elektromagnes?Przy testach vagiem słychać że coś tam "pyka" przy sprężarce. A co jeżeli teoretycznie sprzęgło jest ok a co innego odpowiada za nie włączanie się sprężarka jeżeli jeszcze kilka dni temu działała?Musze podjechać na kanał gdzieś i ściągnąć ten dekielek od sprzęgła i sprawdzić optycznie tę gumę.Dla jasności ja mam to sprzęgło: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO 44 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Do rocznika 2001 było sprzęgło elektro-magnetyczne. Potem zrywalne(gumowe) A kontrola obiegu czynnika odbywa się za pomocą elektrozaworu sterowanego panelem klimatyzacji Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrc92ns 0 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 (edytowane) Czyli przy sprawnym sprzegle sprężarka cały czas powinna chodzić ? Dopiero jak dostaje "cynk" czynnik wkracza w obieg ? Dobrze zrozumiałem ? A czy co steruje pracą wentylatora chłodnicy ? Bo jak wyżej pisałem nie startuje przy teście wyjść w VAGu. Dziś robiłem testy w grupie 01-silnik i ten wentylator zalaczal się Ale po tym pojawia się błąd 18080. Edytowane 14 Kwietnia 2016 przez mrc92ns Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO 44 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 (edytowane) Dokładnie tak. Wentylator załączamy jest z panela i chodzi cały czas. Jeśli nie startuje. to układ nie ruszy bo może wzrosnąć ciśnienie co z kolei może spowodowac zamrożenie układu. Wysłane z mojego iPada... Edytowane 15 Kwietnia 2016 przez GreGoriO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrc92ns 0 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Z tym wentylatorem to będzie osobna sprawa tylko nie wiem jak on powinien działać czy ma 1 czy 2 stopnie pracy. Na pewno nie jest zatarty bo startuje w testach silnika jednak w testach wyjść klimy cisza. Przyczyną może być ten sterownik na pasie przednim ? Jakie sygnału powinny pojawiać się na kostce która idzie do sterownika żebym mógł pomierzyc czy klimatronik daje właściwy sygnał ? Dodam że duży wentylator mam na wiskozie. Z tym wentylatorem to będzie osobna sprawa tylko nie wiem jak on powinien działać czy ma 1 czy 2 stopnie pracy. Na pewno nie jest zatarty bo startuje w testach silnika jednak w testach wyjść klimy cisza. Przyczyną może być ten sterownik na pasie przednim ? Jakie sygnału powinny pojawiać się na kostce która idzie do sterownika żebym mógł pomierzyc czy klimatronik daje właściwy sygnał ? Dodam że duży wentylator mam na wiskozie. Byłem, popatrzylem i stwierdziłem że zrywak sprzęgła ma zmielone frezy, tzn kręci się Ale nie napędza walka. Problem jest taki że teraz nie mam jak odkreicc śruby gdyż kręci się razem z wałkiem :/ Jakieś pomysły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkam 50 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Musisz dorobić sobie klucz. Zwróć uwage, że w kołku są otwory. Musisz w kawałku płaskownika nawiercić dwa otwory(rozstaw taki sam jak w kole) i wkrecić śruby. Potem dorobionym kluczem blokujesz koło i odkrecasz śrube na ośce. Przy ponownym montażu śrubę trzeba posmarować klejem do gwintów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się