Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Badanie termostatu ?


maciekg

Rekomendowane odpowiedzi

Jezeli w prawidlowo dzialającym chlodzeniu silnika temperatura cieczy powinna sie zagrzewac chybciej i trzymac zawsze 90 st. to w sytuacji, gdy termostat jest wadliwy, temperatura cieczy wzrasta wolniej od momentu uruchomienia silnika tak?

Dzisiaj rano zrobilem taki test, uruchomilem silnik, szybko przelaczylem na kanal 51 w panelu klimatyzacji i uruchomilem stoper w komorce. Wyniki przedstawiaja sie nastepujaco:

10 st. C - 31 sek.

20 st. C - 1 minuta 32 sek.

30 st. C - 2 minuty 32 sek.

40 st. C - 3 minuty 33 sek.

50 st. C - 4 minuty 33 sek.

i tu musialem przerwac bo spieszylem sie do pracy.

Badanie robilem na biegu jalowym (nie dodawalem gazu). Jeszcze mala ciekawostka, rowno po 30 stopniach wylaczylo sie ssanie i wskazowka opadla na 980-970 obrotów.

Moj termostat jest padniety, bo na trasie trzyma nie wiecej niz 65 st. C

Temperatura powietrza w chwili wykonania testu 1-2 st. C

Zachecam Was do wykonania podobnego testu i podzielenie sie swoimi wynikami.

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli prawidlowo dzialajacy termostat otwiera i zamyka obieg cieczy chlodzacej, to silnik powinien sie szybciej zagrzewac od mojego z niedzialajacym termostatem.

Przez co odpowiednia temperatura ma byc osiagana w krotszym czasie niz u mnie.

Dobrze rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj w FAQ forum "Silniki Pb" tam jest sporo o termostatach.

Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
Jezeli prawidlowo dzialajacy termostat otwiera i zamyka obieg cieczy chlodzacej, to silnik powinien sie szybciej zagrzewac od mojego z niedzialajacym termostatem.

Przez co odpowiednia temperatura ma byc osiagana w krotszym czasie niz u mnie.

Dobrze rozumiem?

na biegu jałowym zawsze się długo nagrzewa.

Powiedz nam czy na postoju (nieg jałowy) nagrzewa ci się w ogóle do 90 stopni?

Sprawdzałeś błędy, nie masz żadnego związanego z czujnikiem temp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje badanie termostatu jest nic nie warte!!!

Chcesz go sprawdzić rozgrzej w spokojnej jezdzie do 60st.C temp. sprawdzasz na klimatroniku pod kodem 49 (nie 51!!!) lub VAGiem, potem już przy ostrzejszej jezdzie (do 3000 no 3500obr.) na maksa - przyrost temp. powinien stanąć na 90 st.C zarówno na zegarze jak i klimatroniku. Jesli Na wskaźniku jest mniej a klimatronik pokazuje dobrze 90 st. to do wymiany czujnik jeśłi oba mają za niska temp. to termostat. dla pewności sprawdzasz dolny wąż idący z bloku do chłodnicy pewnie będzie zimny. przy działającym termostacie i temp. 90 st. uchyli się i tym wężem popołynie płyn tymsamym będzie on lekko ciepły, temp. zależna od stopnia otwarcia, dla TDI zaczyna się od 87 stC a max jest przy 102 St.C - więc nie musi być gorący ale lekko ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp. zależna od stopnia otwarcia, dla TDI zaczyna się od 87 stC

w benzynie też :wink:

zamykam bo temat jest już wałkowany gdzie indziej :arrowr: FAQ Silniki Pb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...