Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Adaptacja parametrów 001 i 003. zyski/straty?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zawsze interesowało mnie dłubanie przy aucie i poprawienie czegoś na +, tak więc...

Silniczek AHU 90kM, VP-37 - standard

Tym razem zastanawiam się nad kilkoma wartościami regulacyjnymi, które można zmienić samemu, ale czy przełoży się to na cokolwiek odczuwalnego podczas jazdy/pracy silnika?

Aktualnie wtryski od AFN bez programu.

1.Co spowoduje zmiana wartości napięcia na nastawniku pompy?

- obecnie 1,5 V

- zmiana ku 1,7 V

2.Blok 003 "MAF"

- obecnie 270 mg/R

- zmiana ku 340 mg/R

Pytanka dodatkowe:

3.Spotkałem się na forum, że można zmienić dawkę startową. NIestey u mnie po zalogowaniu w VAGu i zmianie liczby na inną nie powoduje żadnych zmian pomimo, że VAG uznaje je za realne do zapisania (SAVE).

4.W bloku 004BS nie pojawia się LATE i EARLY. Czy to normalne w AHU?

Opublikowano

nie lepiej/prosciej napisac: "adaptacja kanału 001 i 003" ... nic nowego ... :naughty:

było o tym wiele razy ...

Opublikowano

wiem, że było, ale było napisane jak ustawić, a nie co mozna zyskać/stracić przez zmianę :mysli:

Opublikowano

wiem, że było, ale było napisane jak ustawić, a nie co mozna zyskać/stracić przez zmianę :mysli:

no to zle szukales .... :naughty:

Opublikowano

nie drocz się tylko zapodaj linka, bo siedzę tu i szukam od kilku godzin :tongue4:

Opublikowano

mała podpwiedz ...

co moze spowodowac ?

-zwiekszenie ilosci gnoju [nie jest to tak do konca ale niech tak bedzie]

-domkniecie EGR-a

Opublikowano

-zwiekszenie ilosci gnoju [nie jest to tak do konca ale niech tak bedzie]

To było Ad.1?

-domkniecie EGR-a

A to Ad.2?

A czym warto z tych dwóch rzeczy się pobawić i pokręcić? :naughty:

W jakim przypadku spalanie będzie większe, a w jakim mniejsze? Równoznacznie spalanie zwiększy się z niewielkim przybyciem mocy, czy odwrtonie?

może jest jakaś metoda na głoda i zejść do 3l gnoju/100km :polew:

Opublikowano

-zwiekszenie ilosci gnoju [nie jest to tak do konca ale niech tak bedzie]

To było Ad.1?

-domkniecie EGR-a

A to Ad.2?

A czym warto z tych dwóch rzeczy się pobawić i pokręcić? :naughty:

W jakim przypadku spalanie będzie większe, a w jakim mniejsze? Równoznacznie spalanie zwiększy się z niewielkim przybyciem mocy, czy odwrtonie?

może jest jakaś metoda na głoda i zejść do 3l gnoju/100km :polew:

przyrost mocy rzedu +5 % ...

[pozycja nr.1 , nr.2 sobie odpusc ... :wink4:]

Opublikowano

To się pobawiłem...

Zmieniłem napięcie z 0,68V na 0,78V, ale później po odpaleniu wzrosła dawka, więc po puknięciu w nastawnik ustawiłem na 3,5, MAF dałem na 320.

Zuważone zmiany:

- trochę lepsze przyśpieszenie na niższych obrotach

- Spalanie na postuju w bloku 015 waha się 0-0.39 (wcześniej 0,7..)

- w czasie jazdy przy 90km/h IV bieg spalanie wynosi 2,7l/h (wcześniej 4,6)

Trochę już przejechałem na tych ustawieniach i wyszło mniejsze spalanie /100km redukcja o jakieś 0,7l

:>

Może jest ktoś kto podważy moje wyniki?

Opublikowano
banshee

Zmieniłem napięcie z 0,68V na 0,78V,

Jakieś dziwne, niskie te wartości masz.W której grupie one są i jak je zmieniłeś? :mysli:

Ja w swoim 1z po zmianie dawki na 3.0 i MAF na 320 zauważyłem podobne zachowanie auta do twojego tzn. - lepsze przyśpieszenie na niższych obrotach i mniejsze spalanie gnojówki :good:

Opublikowano

kanał 001 na włączonej stacyjce "ON", bo gdy już odpalisz to jest już wartość około 1,35V wiadomo. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...