Judy_ta Opublikowano 18 Maja 2016 Opublikowano 18 Maja 2016 hej, piszę ponieważ od niedawna mam problem z moją audiczką :/ jechałam dłuższą ostatnio trasę i zapaliła się kontrolka świec (miga) a auto traci na mocy tak jakby turbina się wyłączała. Po trzech razach na trasie (po zgaszeniu silnika kontrolka wyłącza się) auto weszło w tryb awaryjny i tak dojechałam do mechanika. Na komputerze wyświetlił się błąd, że turbina przeładowuje. Po zgaszeniu trybu awaryjnego jakiś czas nie było kłopotu, ale znowu się pojawił przy dłuższej trasie i już mnie to zaczyna martwić. Czy ktoś z Was miał taką przygodę z Audiczką? I co było przyczyną? Dodam, że mam auto zczipowane do 180KM i nigdy nie sprawiało kłopotów. Wszystkie naprawy robię na bieżąco i śmiga jak powinno, a tu taki kłopot... Przeważnie kontrolka zapala się przy zwiększaniu prędkości, moment obrotowy 2,8-3 tys. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pro100 Opublikowano 18 Maja 2016 Opublikowano 18 Maja 2016 Cześć, U mnie były takie same objawy jednak kontrolka się nie zapalała, po przekroczeniu 3,5tyś rpm audi wpadało w tryb awaryjny po ponownym odpaleniu problem ustał do czasu przekroczenia wspomnianej wartości obrotów. Z czasem zaczęło się tak dziać już przy 3tyś rpm - błąd przeładowania turbiny. Po wyjęciu i wyczyszczeniu turbiny problem ustał. Pozdrawiam
Judy_ta Opublikowano 18 Maja 2016 Autor Opublikowano 18 Maja 2016 Dzięki za info, ktoś jeszcze się z tym spotkał?
SotoM Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 (edytowane) Jeśli w ECU silnika widniał błąd Przeładowania to gruszka przy turbo uszkodzona co żadko się zdarza a na 99% kierownice spalin w turbine (VNT) do czyszczenia. Trzeba turbo wymontowac z auta na stół i rozebrać cześć spalinowa turbiny Gdzie znajdują się kierownice spalin. Edytowane 19 Maja 2016 przez SotoM
Judy_ta Opublikowano 19 Maja 2016 Autor Opublikowano 19 Maja 2016 Ok dzięki za pomoc. Trzeba teraz umówić wizytę u mechanika
Pro100 Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 Ok dzięki za pomoc. Trzeba teraz umówić wizytę u mechanika Niestety ale będziesz musiała przygotować się na nie małe szarpnięcie po kieszeni, nie mniej po zabiegu problem ustanie
SotoM Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 Ważne aby mechanik wiedział o co chodzi izby to zrobił naprawdę porządnie żaby za kilka miesięcy nie było powtórki z rozrywki...
Pro100 Opublikowano 20 Maja 2016 Opublikowano 20 Maja 2016 Ważne aby mechanik wiedział o co chodzi izby to zrobił naprawdę porządnie żaby za kilka miesięcy nie było powtórki z rozrywki... Aby nie było powtórki z rozrywki trzeba przede wszystkim przegonić czasami dieselka
SotoM Opublikowano 20 Maja 2016 Opublikowano 20 Maja 2016 No niestety jak jest się zwolennikiem stylu psj. Choć jeśli jest VNT dobrze wyczuszczone to przy psj trochę pojeździ...
Judy_ta Opublikowano 22 Maja 2016 Autor Opublikowano 22 Maja 2016 Ważne aby mechanik wiedział o co chodzi izby to zrobił naprawdę porządnie żaby za kilka miesięcy nie było powtórki z rozrywki... Aby nie było powtórki z rozrywki trzeba przede wszystkim przegonić czasami dieselka To, że jestem dziewczyną nie oznacza, że nie potrafię tego zrobić Ale w tym momencie to nie pomaga! Dzięki za info, aha no i mam nadzieję, że wzrosło wasze ego pisząc o PSJ Panowie... Ok dzięki za pomoc. Trzeba teraz umówić wizytę u mechanika Niestety ale będziesz musiała przygotować się na nie małe szarpnięcie po kieszeni, nie mniej po zabiegu problem ustanie Orientowałam się mniej więcej ile będzie kosztowała geometria z wyciągnięciem i włożeniem. Pozostaje niepocieszona...
SotoM Opublikowano 22 Maja 2016 Opublikowano 22 Maja 2016 Żadne ego poprostu tzw -"powolny"styl jazdy... No to chwal się jaki koszt w twych stronach....
Pro100 Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Nie mówię, że nie potrafisz po prostu jeśli jest taki problem uważam, że ważne o tym aspekcie wspomnieć aby zapobiec kolejnemu - każdy umie przycisnąć gaz do podłogo
Judy_ta Opublikowano 23 Maja 2016 Autor Opublikowano 23 Maja 2016 Żadne ego poprostu tzw -"powolny"styl jazdy... No to chwal się jaki koszt w twych stronach.... 200 geometra + wyciągnięcie i włożenie około 250... Dużo to czy mało?
Pro100 Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 Cena jest przyjemna, co prawda czyszczenie samego T to zabieg powiedzmy 1-1,5h ale za to wyciągnięciem trzeba się trochę namęczyć (przynajmniej w 1.9 ajm w B5).
Mateusz Lejman Opublikowano 27 Maja 2016 Opublikowano 27 Maja 2016 Witam serdecznie ! Napisz proszę, czy po regeneracji i czyszczeniu tej turbiny problem Tobie ustąpił. Mam podobny problem, z tym, że dzieje mi się to średnio raz na kilka miesięcy (lub tak, jak napisałaś przy dłuższej trasie). Z góry dzięki za informacje pozdrawiam
Pro100 Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 Witam serdecznie ! Napisz proszę, czy po regeneracji i czyszczeniu tej turbiny problem Tobie ustąpił. Mam podobny problem, z tym, że dzieje mi się to średnio raz na kilka miesięcy (lub tak, jak napisałaś przy dłuższej trasie). Z góry dzięki za informacje pozdrawiam Sprawdź czy dzieje się tak przy przekroczeniu pewnej wartości obrotów, bo możesz tak jeździć i rok bez trybu awaryjnego jeśli nie przekroczysz wspomnianej wartości.
Toomaszek Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 U mnie po wymianie silnika i turbo jak migała kontrolka świec okazało się że sonda lambda czyli dokładnie czujnik temperatury spalin numer 1 czyli odrazu za turbiną była walnieta przejechałem tak około 200 km i dpf do wycięcia wiec nie radzę jeździć ;/
Judy_ta Opublikowano 1 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2016 Mało...oby porządnie Pewnie dlatego, że po znajomości trochę nie daję do najdroższego mechanika w mieście, za to dobrze znam kilku i przyjaciel pracuje w Regeneracji Turbosprężarek więc mi to tam wyczyści na specjalnej maszynie Witam serdecznie ! Napisz proszę, czy po regeneracji i czyszczeniu tej turbiny problem Tobie ustąpił. Mam podobny problem, z tym, że dzieje mi się to średnio raz na kilka miesięcy (lub tak, jak napisałaś przy dłuższej trasie). Z góry dzięki za informacje pozdrawiam Jak tylko będę po zabiegu to dam znać, póki co nie mogę odstawić auta, ale może w przyszłym tygodniu się uda na spokojnie to zrobić.
kanu Opublikowano 1 Czerwca 2016 Opublikowano 1 Czerwca 2016 U mnie skończyło się to regeneracją turbiny (puszczała olej, zapiekły się kierownice) oraz wymianą gruszki bo miała delikatne przycięcie co objawiało się też skrzypnięciami przy ruchu tłoczka... koło 1000 wydasz i będzie jak nowa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się