Gość radzio33c Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Witam. Panowie, od dłuższego czasu mam problem ze swoim asn-em i już mi ręce opadają. Często czytałem na forum o szarpaniu, ale mój przypadek jest chyba wyjątkowy. Szarpanie pojawia sie tylko na dobrze rozgrzanym silniku, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, w korku lub po dłuższej jeździe miejskiej. Zaczyna szarpać silnikiem zarówno w czasie jazdy jak i na wolnych obrotach. Wtedy obroty wariują od ok. 500 do 1500. Co ciekawe po wyjechaniu na trasę usterka po jakimś czasie ustaje i mogę jechać nawet 300km bez żadnego problemu aż do następnego korka. Jak twierdzi mechanik żadnych błędów nie wywala nawet kiedy szarpie. Wymieniłem, przepływomierz, świece, czujnik położenia wału, przekaźniki sterownika silnika a nawet sam sterownik. Auto było nawet cały dzień w ASO i też nic nie znaleźli. Na dłuższy pobyt się nie zdecydowałem ze względu na koszty:) Tak jak wspomniałem odwdzięczę się jeśli ktoś pomoże mi w jakiś sposób ustalić tą wredną usterkę. Z góry dziękuję.
Gość radzio33c Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 skrzynia manual czy automat? Manual + LPG. Problem pojawia się na benzynie i na gazie.
sprat Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 (edytowane) a sprzęgło? dwumas? sprawdzane były? Nie wiem, może jak stoisz w korku i pojawiają się naprężenia na sprzęgle to potem to szarpanie? Edytowane 23 Maja 2016 przez sprat
Gość radzio33c Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 a sprzęgło? dwumas? Nie wiem, może jak stoisz w korku i pojawiają się naprężenia na sprzęgle to potem to szarpanie? Objaw jest taki, jakby na ułamki sekund ginęło zasilanie silnika, rzuca nim na boki. Może się mylę, ale to raczej usterka związana z elektryką. Nie wiem czy rozrząd może takie rzeczy wyprawiać.
żbik Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Może to być cewka zapłonowa.. Tylko dziwne, że błędu nie zapisuje.
narkil Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 u mnie objawy były bardzo podobne podobne, ale nie takie same. Problem był z dziurawym dolotem.
Gość radzio33c Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 u mnie objawy były bardzo podobne podobne, ale nie takie same. Problem był z dziurawym dolotem. Dolot jest calutki, uszczelki kolektora ssącego nowe. Może to być cewka zapłonowa.. Tylko dziwne, że błędu nie zapisuje. No właśnie ciekawe czy cewki mogą szwankować, a komputer nie pokaże wypadania zapłonów?
damian92x Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 (edytowane) Pokazać wypadanie zapłonu pokaże.Nie wyrzuci związanych z tym błędów w sterowniku jeśli wypadanie nie przekroczy x liczby.Rada taka. VAG->bloki pomiarowe grupy 14,15,16. Jeden jeździ drugi obserwuje. Jak jesteś z okolic to mogę pomóc tylko spanie sobie zarezerwuj bo po flaszce nie będzie jak wracać do domu ha ha Edytowane 23 Maja 2016 przez damian92x
Gość radzio33c Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Pokazać wypadanie zapłonu pokaże.Nie wyrzuci związanych z tym błędów w sterowniku jeśli wypadanie nie przekroczy x liczby.Rada taka. VAG->bloki pomiarowe grupy 14,15,16. Jeden jeździ drugi obserwuje. Jak jesteś z okolic to mogę pomóc tylko spanie sobie zarezerwuj bo po flaszce nie będzie jak wracać do domu ha ha Chyba bardzo daleko do Ciebie nie mam, więc jeśli nic nie wskuram to chętnie podlecę Za co odpowiadają te bloki?
damian92x Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Za wykrywanie wypadania zapłonów na poszczególnych cylindrach. Zlicza ich ilość. Skąd jesteś? Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Kruk_89 Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 jak widzę to z płońska czyli jakieś 160km do Olsztyna obadał bym jeszcze styki na wtryskach lub idące od nich przewody bo lpg na pewno jest wpięte pod nie może któryś zaśniedział
damian92x Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Byłem akurat na telefonie i nie widziałem danych z profilu kolegi Jakbyś nic nie wywalczył z autem to odzywaj się na priv.
Gość radzio33c Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 Byłem akurat na telefonie i nie widziałem danych z profilu kolegi Jakbyś nic nie wywalczył z autem to odzywaj się na priv. Ten weekend odpada bo mam zlot TOYOTY MR2 (mojego oczka w głowie:), ale w kolejny, jeśli nic nie naprawię, to się wybiorę na ten nocleg:) jak widzę to z płońska czyli jakieś 160km do Olsztyna obadał bym jeszcze styki na wtryskach lub idące od nich przewody bo lpg na pewno jest wpięte pod nie może któryś zaśniedział Zauważyłem, że kiedy zrobiło się cieplej, to i szarpanie się nasiliło. Czyżby coś się przegrzewało???
Kruk_89 Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 ale dalej bez żadnychł błędów? jakie to szarpanie mocne słabe? np pasażer narzeka że szarpie czy nawet nie odczuwają jak moja żona gdy lekko trzęsie przy 120km/h
Gość radzio33c Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 ale dalej bez żadnychł błędów? jakie to szarpanie mocne słabe? np pasażer narzeka że szarpie czy nawet nie odczuwają jak moja żona gdy lekko trzęsie przy 120km/h Nie da się tego nie zauważyć. Majta całym silnikiem na wolnych a w czasie jazdy też mocno daje we znaki.
Kruk_89 Opublikowano 25 Maja 2016 Opublikowano 25 Maja 2016 u mnie było coś podobnego szarpało silnikiem raz na jakiś czas i spadała moc podczas jazdy a winna była wtyczka/kostka od wtrysku nie łączyła i szarpało silnikiem raz na jakiś czas ale od czasu do czasu mrugnął check
Gość radzio33c Opublikowano 6 Czerwca 2016 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Nowe wieści. Mechanik ustalił, że było coś pogrzebane w instalacji i dlatego żadne błędy nie wychodziły. Teraz zaczął zapalać się check i następujące błędy: 16408- kontrola rozrządu wału rozrządu, wydech-bank 2 17930- regulacja wału rozrządu, blok 2- usterka 16806- sprawność katalizatora wstępnego za mała, bank 1 Pomoże mi to ktoś rozszyfrować?
Kruk_89 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Opublikowano 6 Czerwca 2016 (edytowane) czyli standard pokręcili ci coś podczas montowania gazu ale to nic. bo teraz te błędy co masz to może być czujnik w najlepszym przypadku a w najgorsszym uszkodzony wałek rozrządu. sprawdź jakie masz korekty w grupie 93 (tylko VCDS lub VAG prawdę ci powie) PS. ja miałem uszkodzony wałek przy podobnych błędach Edytowane 6 Czerwca 2016 przez Kruk_89
Gość radzio33c Opublikowano 7 Czerwca 2016 Opublikowano 7 Czerwca 2016 czyli standard pokręcili ci coś podczas montowania gazu ale to nic. bo teraz te błędy co masz to może być czujnik w najlepszym przypadku a w najgorsszym uszkodzony wałek rozrządu. sprawdź jakie masz korekty w grupie 93 (tylko VCDS lub VAG prawdę ci powie) PS. ja miałem uszkodzony wałek przy podobnych błędach Mówisz o czujniku położenia wałka rozrządu? Jeśli wałek to nowy, czy używka?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się