180damian180 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Opublikowano 11 Czerwca 2016 (edytowane) witam, po wymianie uszczelki pod glowicą ciagle borykam się z twardniejącymi przewodami i bulgotaniem w nagrzewnicy, 1,5 miesiąca temu była wymieniana UPG. Dziś sprawdzam wszystko po kolei, przewody i ich szczelność. I tu pytanie o ten cienki przewód biegnący z głowicy do króćca długośći ok 10cm. Dmuchając w niego w glowicę, powietrze przechodzi przez niego bardzo opornie i wylatuje króćcem, no ale jakiś tam przepływ jest. Podłączyłem się pod króciec z bierzącą wodą i tu też przez ten cienki przewód leci woda ale cieniutkim strumieniem ok 2 mm. Czy tak powinno być? Czy może przez tak słaby przepływ twardnieją przewody? Silnik 1.6 AHL. Poradźcie coś Edytowane 11 Czerwca 2016 przez 180damian180
eltom Opublikowano 11 Czerwca 2016 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Kolego, opisz dokładniej o który przewód Ci chodzi lub zrób jakieś zdjęcie. A tak na marginesie, to czy sprawdzałeś takie rzeczy jak termostat i korek w zbiorniczku? Te dwie rzeczy mogą powodować twardnienie węży.
180damian180 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2016 (edytowane) Mechanik przy skladaniu wszystkiego założył termostat Verneta, wywaliłem go i założyłem Behra. Korki chyba kupiłem ze 3. https://zapodaj.net/6a855e8cdcee8.jpg.html Edytowane 12 Czerwca 2016 przez 180damian180
eltom Opublikowano 12 Czerwca 2016 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Ale przez ten przewód nie będą twardnieć węże. Płyn i tak pójdzie tamtędy, gdzie ma najlepszy przepływ. Jaki w ogóle był powód wymiany UPG? Miałeś brudny płyn? Teraz masz czysty, klarowny?
180damian180 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2016 Plyn jest czysty, a powodem bylo wywalanie plynu i przegrzewanie sie. Teraz jest niby ok. Z tym ze slysze caly czas bulgotanie w nagrzewnicy. ....No i twardnialy przewody... Ale dzis odkrylem pekniety krociec ten wlasnie przy glowicy.. po wymianie cisnienie jest mniejsze ale slychac to bulgotanie w nagrzewnicy. Jednak przewody nadal robia sie twarde... teraz przejechalem 25 km i po zatrzymaniu przewody dalej twarde... brak slow...
eltom Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 (edytowane) A mozesz zlecić machanikowi który robił głowicę, żeby to obejrzał? Bo może to jest pojęcie względne że węże są twarde. One zawsze twardnieją, kwestia jak mocno. Ogolnie jeśli nie da się ich zgnieść to rzeczywiście jest problem. A sama nagrzewnica nie jest przytkana? Problemów z ogrzewaniem nie było? Edytowane 14 Czerwca 2016 przez eltom
180damian180 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2016 Przewody są twarde dość sporo, na pewno ponad normę. Mam wrażenie, ze albo winna jest pompa wody albo sama chlodnica jest przytkana, bo na 49 kanale na klimatroniku w trakcie postoju pokazuje mi 94-96'C, natomiast przy jezdzie ok 140km/h spada do 90'C. Juz sam nie wiem co to moze byc, borykam się z tym z 1,5 miesiąca, i nie wiem juz co robic. Plukalem uklad octem z wodą, potem takim specjalnym srodkiem, ciągle odpowietrzanie ukladu, sprawdzanie wszystkich połączeń na przewodach. Efekt? Węże dalej twarde... Ach...
eltom Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 (edytowane) Jeśli słychać powietrze w układzie to rzeczywiście wygląda jakby coś było przytkane. Czy wszystkie węże są takie twarde, czy może jest różnica przed i za chłodnicą? Wiesz o co chodzi. Żeby ewentualnie znaleźć jakiś element stawiający opór. Bo na pewno zatkana nagrzewnica nie wywoła takiego efektu. Nie ma możliwości. Edytowane 14 Czerwca 2016 przez eltom
180damian180 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2016 Kurde, teraz jechalem do pracy 25 km, sprawdzilem przewody i dolny waz od chlodnicy jest zimny, tzn taki lekko letni... Nikt nic nie podpowie?
eltom Opublikowano 17 Czerwca 2016 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Wywal całkiem termostat i sprawdź. W ogóle to czy przy doborze termostatu wszystko pasowało? Nie ma jakiegoś moda, że ktoś założył inny typ termostatu?Myślę że może bez termostatu nie będą węże twardniały... To by wskazywało na termostat. Później zostaje zatkana chłodnica w zasadzie.
180damian180 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2016 Masz rację Eltom, zobacze jeszcze opcję bez termostatu... Dziś zalalem uklad plynem, bo jezdzilem na wodzie... Poobserwuję sytuację przez kilka dni, co będzie się działo. a termostat pasował idealnie, nic nie było kombinowane... Sam osobiście wymieniłem po zabiegu wymiany uszczelki pod glowicą. Mechanik założył Verneta. Wywaliłem go i założyłem Behra. Ale któż wie, może i Behr okazał się wadliwy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się