Zbroy Opublikowano 1 Lipca 2016 Opublikowano 1 Lipca 2016 Witam Mam pewien problem, mianowicie gdzieś wywala olej od strony turbiny i jak auto przegonie mocniej to w aucie czuć smród spalonego oleju. Domyślam się że gdzieś kapie na kolektor wydechowy lub inną część gorącą (gdzieś się spala bo ewidentnie widać dym jak otworzę maskę). Ponad to objawem towarzyszącym jest to że obroty silnika czy jadę 30 km/h czy np. 70 km/h są stale na poziomie 1,5 obr/min dopiero jak zwalniam do zera to spadają do wartości normalnej. Generalnie albo najpierw czuje smród w kabinie albo te obroty silnika wariują (oba objawy występują razem) ponad to musiałem wymienić rurkę od odmy bo olej wywalało też przez nią ale po wymianie też przy dole rurki zauważyłem że podcieka. (zastanawiam się czy to normalne by olej tak bardzo szedł z odmy - chyba powinno iść powietrze i opary olejowe ale aż takim znawcą nie jestem) Wczoraj byłem u mechanika ale mówił że jeden bok silnika zapaćkany olejem i nie mógł zlokalizować wycieku skończyło się na razie na wymianie uszczelki pokrywy dekla zaworów i założeniem opaski na dół rurki od odmy. mechanik wyczyścił silnik ile się dało przegonił auto trochę i mówił że sucho. Ja wsiadłem i zanim dojechałem do domu znowu smród. Co to może być? Czy ktoś zna jakiegoś poważnego mechanika w świętokrzyskim co ogarnia audi? Pozdrawiam
Romeck Opublikowano 1 Lipca 2016 Opublikowano 1 Lipca 2016 Sprawdź czy cie kopci się z łącznika elastycznego (plecionki)
SotoM Opublikowano 1 Lipca 2016 Opublikowano 1 Lipca 2016 (edytowane) Pompa tandem Jeszcze zostaje- wyciek spod niej lub z pompy, ale co ma ku temu 1500rpm na silniku....? Edytowane 2 Lipca 2016 przez SotoM
Zbroy Opublikowano 2 Lipca 2016 Autor Opublikowano 2 Lipca 2016 Pompa tandem Jeszcze zostaje, wysiłek spod niej lub z pompy, ale co ma ku temu 1500rpm na silniku....? Gdzie ta pompa jest? i za co odpowiada? (średnio ogarniam ten temat stąd pytania może głupie Co do obrotów silnika to nie wiem czy to ma znaczenie ale jak napisałem jest to problem występujący wspólnie w momencie kiedy czuję smród przypalanego oleju w kabinie. Sprawdź czy cie kopci się z łącznika elastycznego (plecionki) jeśli masz na myśli wydech to nie.
SotoM Opublikowano 2 Lipca 2016 Opublikowano 2 Lipca 2016 Pompa tandem - znajduje się na tylnej części silnika.
lukasz2014 Opublikowano 3 Lipca 2016 Opublikowano 3 Lipca 2016 Miałem to samo w swoim bpw. Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą- nie pomogło. Kupiłem pokrywę ori uzywke, nowa uszczelka, uszczelki na vacum no i mechanik też coś pogrzebal przy odmie bo tam też było mokro i problem zniknął. Odnośnie mokrego boku silnika to też mam- uszczelka pod czapka:( ale na razie nic z tym nie robię. Jak przyjdzie kres bpw to swap na avf
Zbroy Opublikowano 4 Lipca 2016 Autor Opublikowano 4 Lipca 2016 To BPW to jakaś zakała jest. Zamiast się cieszyć autem i zakładać nowe graty które już zacząłem zbierać to problemy z silnikiem i ogólne wku....wienie na temat. Miałem to samo w swoim bpw. Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą- nie pomogło. Kupiłem pokrywę ori uzywke, nowa uszczelka, uszczelki na vacum no i mechanik też coś pogrzebal przy odmie bo tam też było mokro i problem zniknął. Odnośnie mokrego boku silnika to też mam- uszczelka pod czapka:( ale na razie nic z tym nie robię. Jak przyjdzie kres bpw to swap na avf Hej To rozumiem że problem zniknął po wymianie uszczelnień? a powiedz co mechanik grzebnął przy odmie? Pozdr
SotoM Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 Przy odmie nic nie podlubiesz ponieważ jest to temat nie rozbieralny... Może w miejscach gdzie przewód się wsówa zakłada się opaskę a co niektórzy potrafią nawet silikonem posmarować aby nie było wyciekow/zapoceń.
Zbroy Opublikowano 4 Lipca 2016 Autor Opublikowano 4 Lipca 2016 (edytowane) Przy odmie nic nie podlubiesz ponieważ jest to temat nie rozbieralny... Może w miejscach gdzie przewód się wsówa zakłada się opaskę a co niektórzy potrafią nawet silikonem posmarować aby nie było wyciekow/zapoceń. To co się da zrobić przy odmie to zrobiłem (wymiana rurki na nową i opaski) Słyszałem że z racji zintegrowania odmy z pokrywą zaworów jak pierdyknie odma to koszt pokrywy do ponad 800 pln tylko jak sprawdzić czy odma jest walnięta? Edytowane 4 Lipca 2016 przez Zbroy
SotoM Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 Sprawdzić poprostu jej drażnosc... Odkręcają korek wlewu oleju i powietrza wdmuc**jesz do odmy... Jeśli powietrze wylatuje korkiem wlewowym oleju to ok.
lukasz2014 Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 To BPW to jakaś zakała jest. Zamiast się cieszyć autem i zakładać nowe graty które już zacząłem zbierać to problemy z silnikiem i ogólne wku....wienie na temat. Miałem to samo w swoim bpw. Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą- nie pomogło. Kupiłem pokrywę ori uzywke, nowa uszczelka, uszczelki na vacum no i mechanik też coś pogrzebal przy odmie bo tam też było mokro i problem zniknął. Odnośnie mokrego boku silnika to też mam- uszczelka pod czapka:( ale na razie nic z tym nie robię. Jak przyjdzie kres bpw to swap na avf Hej To rozumiem że problem zniknął po wymianie uszczelnień? a powiedz co mechanik grzebnął przy odmie? Pozdr Mówił, że coś robił ale co to nie wiem. W każdym razie przejechałem ponad 3 tys km, olej nie kapie, a bok silnika nie zalany tylko spocony, tylko tak jak mówiłem- u mnie to uszczelka pod głowicą, a dym spod maski powodował olej kapiący na dpf'a spod pokrywy zaworów.
oomichalekoo Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 nie wdmuc**j !!!!!!!!!!!!! tylko zasysaj powietrze "Ponad to objawem towarzyszącym jest to że obroty silnika czy jadę 30 km/h czy np. 70 km/h są stale na poziomie 1,5 obr/min dopiero jak zwalniam do zera to spadają do wartości normalnej." wypalanie dpf mam to samo
Zbroy Opublikowano 20 Lipca 2016 Autor Opublikowano 20 Lipca 2016 nie wdmuc**j !!!!!!!!!!!!! tylko zasysaj powietrze "Ponad to objawem towarzyszącym jest to że obroty silnika czy jadę 30 km/h czy np. 70 km/h są stale na poziomie 1,5 obr/min dopiero jak zwalniam do zera to spadają do wartości normalnej." wypalanie dpf mam to samo Czyli wychodzi na to że w momencie aktywnego procesu wypalania DPFa gdzieś pojawia się wyciek oleju który musi gdzieś kapać na układ wydechowy, Tylko gdzie? Druga sprawa (pytanie może głupie) ale gdzie ten dpf jest bo pod autem w miejscu gdzie najczęściej w samochodach jest katalizator u mnie idzie tylko rura do tłumików które są w tylnej części auta. Więc pomyślałem że ten dpf może już ktoś wyciął i gdzie jest katalizator ? Poza tym jak jest wycięty dpf to procedura wypalania nie powinna być aktywna - tak mi się wydaje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się