Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy audi a4 [b6 1.8t 190 km bex]


BEXa13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

jestem nowym posiadaczem używanego audi [a4 b6 1.8t 190 KM bex] rok produkcji 2003. Niestety laikiem w temacie motoryzacji a zwłaszcza od tej technicznej strony. Przy okazji chylę głowę dla tych, którzy się znają - ja zawsze miałem z tym spory problem:(

Po kilku miesiącach od zakupu, auto miało pierwszą awarię - rozpadł się ezektor (suction pomp) - który wymieniłem na oryginał. Objawy spadek mocy turbo i słabe hamulce. Naprawiono.

W tym samym czasie zaobserwowałem również objawy "odkurzacza", czyli jak już się zorientowałem często opisywanego na forum - zasysania korka wlewu oleju i lancy od miarki poziomu oleju.

Jednym z objawów odkurzacza było podnoszenie obrotów na luzie - i po czyszczeniu chemicznym przepustnicy została ona zaadoptowana - ale na tych podwyższonych obrotach.

To (odkurzacz) udało się naprawić nie zasysa i trzyma obroty, ale było mnóstwo szukania i sprawdzania - finalnie wystarczyła wymiana plastikowego zaworka (zmęczenie sprężynki w obudowie) i nie otwierał/zamykał się jak powinien - przepraszam, ale nie pamiętam jego nazwy.

W tym momencie mam inny, wkurzający problem - [znikające turbo] - częściej w dolnym zakresie obrotów.

Po zakupie auto ciągnęło jak głupie od około 2 tys obrotów, czuć było moc na każdym biegu. W tym momencie jest różnie czasem ma moc i ciągnie jak wcześniej, czasem pociągnie dopiero od 3 tys a czasem mam wrażenie że wcale i jedzie jak zwykły 1.8.

Czasami słyszę dźwięk w czasie jazdy (nigdy w czasie postoju), jak mocniej wcisnę pedał gazu takie gwizdanie lub świszczenie ale ciche, trzeba się wsłuchać.

Oleju nie bierze, błędów na desce nie pokazuje, ten sam objaw na gazie jak i na benzynie, katalizator i wydech nie jest zatkany.

Jest jeszcze jeden objaw - wskazówka obrotów po wciśnięciu gazu spada jednostajnym ruchem w dół (tak jak kiedyś) ale nie zwalnia pod koniec (tak jak kiedyś) - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

Proszę o wskazówki.

Sergiusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, trochę czytałem o podobnych sytuacjach i często pojawia się przyczyna w nieszczelności. Czy logi dadzą jednoznaczną odpowiedź gdzie jest nieszczelności?

A może jest inna metoda sprawdzenia czy to jest przyczyna?

No i co z opadającą wskazówką? Jak jest u cb?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi przybliżą dokładnie do problemu, będzie wiadomo czy to wina nieszczelności :) dokladnego miejsca nie jest w stanie określić, trzeba szukać.

to mój temat00, co prawda trochę odbiega od Twojego ale chłopaki podali kilka sposobów na sprawdzenie nieszczelności. poczytaj.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/357622-uboga-mieszanka-rozebrany-kolektor-ssacy-lewe-powietrze/

ja mam wolnossący akurat więc u mnie dolot jest krótki :) u Ciebie to już cała gałąź więc możliwe że gdzieś jest nieszczelność.

jeżeli chodzi o ten dźwięk przy dodawaniu gazu to może być również objaw padającej turbinki.

oczywiście to tylko moje odgórne założenia :)

z tą wskazówką to zupełnie nie wiem ocb :(

Edytowane przez TomOskroba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi przybliżą dokładnie do problemu, będzie wiadomo czy to wina nieszczelności :) dokladnego miejsca nie jest w stanie określić, trzeba szukać.

to mój temat00, co prawda trochę odbiega od Twojego ale chłopaki podali kilka sposobów na sprawdzenie nieszczelności. poczytaj.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/357622-uboga-mieszanka-rozebrany-kolektor-ssacy-lewe-powietrze/

ja mam wolnossący akurat więc u mnie dolot jest krótki :) u Ciebie to już cała gałąź więc możliwe że gdzieś jest nieszczelność.

jeżeli chodzi o ten dźwięk przy dodawaniu gazu to może być również objaw padającej turbinki.

oczywiście to tylko moje odgórne założenia :)

z tą wskazówką to zupełnie nie wiem ocb :(

Dzięki.

W temacie logów, czy dobrze rozumiem że mam tak zrobić:

Logi w celu sprawdzenia czy zwiększyła się masa zasysanego powietrza :P Najlepiej zrobić logi z wciągniętym siłownikiem a potem z odpuszczonym i będzie widać, czy ta zmiana na stałe rzeczywiście coś daje...

A tak w ogóle to zrób logi na PB i na LPG - przed każdym logiem skasuj błędy (nawet jak ich nie ma) w celu wyzerowania korekt.

Zrób loga dynamicznego i statycznego tak po 5 min (LPG i PB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj kolega opisał to wyśmienicie, czytaj od początku co trzeba mieć, jak zainstalować itp itd i zrób logi tych grup które napisał:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-i-informacje/

ja też nie wiedziałem ocb ale opis jest profejsonalny i posłużył już wielu osobom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...