Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o wycenę szkody


Rekomendowane odpowiedzi

:hi:

Nie spodziewałem się że pierwszy temat jaki założę na forum o swoim aucie znajdzie się w tym dziale :facepalm:

Test hamulców za pięknym jaguarem. Mi się udało zatrzymać. Passatowi b5 za mną niekoniecznie.

Chciałem spisać oświadczenie, ale młody zamiast dokumentów od auta, dostał od kolegi papiery od komara :decayed:

Tak więc policja, 2 wozy straży pożarnej (atrakcja na wiosce) dowód zabrany za uszkodzone światło, laweta.

Proszę koledzy o przybliżoną ocenę zniszczeń i wycenę.

Dodam od siebie to czego nie widać:

-wydech chodzi głośniej - gdzieś na wysokości kata (nie miałem okazji wejść pod auto)

-klapa się otwiera, zamyka się przy trzaśnięciu mocniej (to akurat się nie zmieniło :grin: )

qs1i88.jpg

5v9np2.jpg

24xdn9f.jpg

2s6sljb.jpg

ojdp3n.jpg

20gczrt.jpg

2yuhp8y.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę rocznik auta, jest to raczej szkoda całkowita. Pokrywa bagażnika, tylny błotnik, zderzak, lampa - do wymiany. Ubezpieczyciel wyliczy na zamiennikach i wyjdzie kwota pomiędzy 3 - 4 tyś, ale przy szkodzie z OC sprawcy stosowanie zamienników (bez zgody poszkodowanego) jest niedopuszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jest to raczej szkoda całkowita

Nie wiem czy to korzystna sytuacja (pomijając włożone w auto pieniądze). Jakie konsekwencje ma stwierdzenie przez ubezpieczalnię szkody całkowitej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem gdzieś na wątek modyfikacji auta w odszkodowaniach. Rok temu zakładałem instalację LPG, to chyba podwyższa wartość auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostaniesz wycene naprawy na 10zkl a wartosc auta 9.

Chodzi o to, ze ciezko jest podniesc wartosc auta, ktore jest seryjnie klepanym modelem bez wodotryskow i kosztuje srednio 7-8-9 tysi.

Walek polega na tym, ze do tych 8-9 mozesz naprawiac a to auto zdecydowanie da sie za tyle naprawic. O ile podluznice sa na swoim miejscu.

Choc ja bym wolal sie go pozbyc.

Edytowane przez sssV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj na rzeczoznawcę zobaczysz ile wyceni, najprawdopodobniej szkoda całkowita ale wszystko możliwe.

Biorąc pod uwagę rocznik auta, jest to raczej szkoda całkowita. Pokrywa bagażnika, tylny błotnik, zderzak, lampa - do wymiany. Ubezpieczyciel wyliczy na zamiennikach i wyjdzie kwota pomiędzy 3 - 4 tyś, ale przy szkodzie z OC sprawcy stosowanie zamienników (bez zgody poszkodowanego) jest niedopuszczalne.

teoretycznie tak powinno być ale niekiedy takie super firmy jak PZU policzą w zamiennikach i potrafią Ci napisać że jak się nie podoba to proszę oddać sprawę do sądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj spotkanie z rzeczoznawcą z Ergo - Hestia. Zobaczymy jak się rozwinie sprawa...


Po powierzchownych oględzinach auta dostałem propozycję 5 tyś. Jutro blacharz ma rozebrać tył
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 5 tys spokojnie zrobisz jeśli podłużnice całe

Choć jeśli policzyliby wszystko na ori gratach to da się wyciągnąć więcej, ale może mocno zbliżyć się do szkody całkowitej. Wtedy wrak, akucja itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Rzeczoznawca przyjechał na chwilkę :co: porobił fotki i wypisał następujące elementy:

-ZDERZAK T GRUNTOWANY - WYMIANA,LAKIEROWANIE CZĘŚCI NOWEJ

-SPOILER ZDERZ T - WYMIANA

-WSPORNIK Z L ZDERZ T - WYMIANA

-BL ZAMYK T L - WYMIANA

-POKRYWA T - WYMIANA, LAKIEROWANIE CZĘŚCI NOWEJ

-LAMPA T L - WYMIANA

-OSŁONA LAMPY T L - WYMIANA,LAKIEROWANIE CZĘŚCI NOWEJ

-NADKOLE T L - WYMIANA

-WZMOC POSZYCIA DOL - NAPRAWA

-ŚCIANA BOCZNA L - NAPRAWA CZĘŚCIOWA,LAKIEROWANIE NAPRAWCZE, 50%

To zostało przez rzeczoznawcę wycenione na 5tys. :dance:

Po oględzinach blacharz zdemontował zderzak i dopisał swoją listę:

-BELKA ZDERZAKA ALUMINIOWA

-STREFA ZGNIOTU ALUMINIOWA

-ŚLIZG BOCZNY L DUŻY

-ŚLIZG BOCZNY MAŁY

-TAPICERKA BOCZNA ODKSZTAŁCONA

-TŁUMIK

-KRATA WLOTU POWIETRZA(wentylacyjna)

Czyli oczywistym staje się że te 5 mogło by nie wystarczyć :facepalm:

Gdyby nie to że auto jest już stare poprosił bym o ponowne oględziny. Niestety obawiam się że może to spowodować stwierdzenie szkody całkowitej. Nie wiem czy jest sens pakować tyle kasy w auto warte niewiele więcej (nie wiem w sumie ile :eusathink: ). Naprawa wszystkiego została wyceniona na około 5 tysięcy przy używanych częściach (malowanie elementu 400pln)

Stoję na rozdrożu. Nie wiem co robić. Lubię to autko bardzo ale... :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie lewy tylny błotnik? Rzeczoznawca nie zauważył uszkodzeń, czy celowo pominął, żeby zmieścić się w limicie kosztów naprawy wyznaczonym przez ubezpieczyciela? Przy tych uszkodzeniach zderzaka (widocznych bez demontażu), rzeczoznawca powinien uwzględnić belkę zderzaka oraz ślizgi, jak również podłogę bagażnika do naprawy (bo jakoś nie wierzę, by nie uległa odkształceniu).


Po oględzinach blacharz zdemontował zderzak i dopisał swoją listę:

To powinieneś przesłać ubezpieczycielowi celem weryfikacji kosztorysu naprawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To powinieneś przesłać ubezpieczycielowi celem weryfikacji kosztorysu naprawy.

Niestety obawiam się że może to spowodować stwierdzenie szkody całkowitej.

Przeglądałem allegro i sedany b5 polift z V6 pod maską się zaczynają od 9tys. -_- Do tego mój ma porządną instalację gazową na co mam wszystkie faktury etc. Wiadomo że wyliczenia ubezpieczalni będą mniej korzystne. Przy naprawie z OC sprawcy szkoda całkowita jest przy 70% czy 100% wartości pojazdu? To chore że muszę się zastanawiać czy zgłaszać dodatkowe oględziny, żeby było mnie stać na naprawę samochodu po kolizji z nie swojej winy :wallbash: .



A gdzie lewy tylny błotnik?

jeżeli dobrze kojarzę to będzie to


-ŚCIANA BOCZNA L - NAPRAWA CZĘŚCIOWA,LAKIEROWANIE NAPRAWCZE, 50%
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana boczna, to nie błotnik. Przy szkodzie z OC sprawcy kwalifikacja do szkody całkowitej następuje po przekroczeniu 100% wartości pojazdu przed szkodą. Jeśli masz wycenę kosztu naprawy, to powinna ona zawierać wartość pojazdu przed szkodą.


To chore że muszę się zastanawiać czy zgłaszać dodatkowe oględziny,

. Tak to konieczne. W przypadku, gdy nie uwzględniono wszystkich uszkodzeń podczas pierwszych oględzin. Ubezpieczyciel może jednak skorzystać z uproszczonej procedury i dokonać korekty wyceny na podstawie nadesłanych fotek uszkodzonych elementów. Po uzyskaniu poprawionego kosztorysu możesz zlecić sporządzenie kalkulacji kosztów naprawy niezależnemu rzeczoznawcy (koszt około 300 zł z VAT) i taki kosztorys wysłać ubezpieczycielowi wraz z wezwaniem do zapłaty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie dostałem wyceny kosztu tylko ustną informację
To czym prędzej zwróć się pisemnie o przysłanie kosztorysu naprawy wraz z oceną techniczną pojazdu (w ocenie technicznej rzeczoznawca zaznacza, które elementy uległy uszkodzeniu i które z nich kwalifikuje do wymiany lub naprawy).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

Za radą hak64 poprosiłem o ponowne oględziny i kosztorys naprawy.

Sprawa się strasznie przeciąga ale w końcu doszło do ponownych oględzin.

Przedstawiam wybrane linie z kalkulacji przesłanej przez likwidatora:

Wartość rynkowa brutto pojazdu, określona na dzień wykonania opinii - 8 400
Koszt naprawy BEZ VAT (PO POTRĄCENIACH).......... 8 438.97
Koszt naprawy Z VAT (PO POTRĄCENIACH)............. 10 379.93
Części podlegające naprawie:
BRAK NR LISTWA WNEKI DRZWI T L WYB/WBUD 18.00
70 73 19 00 WYKLADZINA DRZWI T L WYBUD/WBUD 45.00
58 30 19 50 WSPORNIK PODZESPOŁÓW DRZWI T L WYB/WBUD 63.00
58 11 19 50 KLAMKA DRZWI T L WYB/WBUD 9.00
66 42 19 00 OSLONA D DRZWI T L WYB/WBUD 18.00
85 65 19 50 OSLONA ODPOWIETRZ T L WYB/WBUD 9.00
66 76 19 50 WNEKA KOLA TYL L WYB/WBUD 18.00
BRAK NR OSLONA LAMPY TYLNEJ L WYB/WBUD 9.00
53 05 53 00 PAS TYŁU GÓR OSPRZĘT WYBUDOWAĆ 81.00
53 05 55 00 BLACHA ZAMYK T G WYMIANA 3 29 261.00
53 05 59 00 BLACHA ZAMYKAJACA T G MONTAZ OPRZETU 117.00
53 10 55 50 BLACHA OBSADY T L WYMIANA 225.00
55 90 19 00 POKRYWA TYLNA WYB/WBUD 81.00
55 90 55 50 POKRYWA T WYMIANA 81.00
BRAK NR WSPORNIK ZDERZKA TYLNY L BOCZNY WYB/WBUD 9.00
44 05 19 00 KOLO (KOLA) T WYB/WBUD 18.00
2741 WZMOC POSZYCIA DOL NAPRAWA 270.00
3537 ŚCIANA BOCZNA L NAPRAWA 135.00
4981 WYKL L BAGAZNIKA NAPRAWA 45.00
8833 TŁUMIK KOŃCOWY NAPRAWA 90.00
51 01 75 01) CZESC NADWOZIA KONSERW PRZESTRZ ZAMKN 18.00

/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-

K A L K U L A C J A K O Ń C O W A

RAZEM ROBOCIZNA ................................................. 1 602.00

RAZEM KOSZTY DODATKOWE ..................................... 45.00

RAZEM LAKIEROWANIE ........................................... 2 141.41

RAZEM CZĘŚCI ZAMIENNE ..................................... 4 847.42

/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-

WARTOŚĆ RYNKOWA BRUTTO PO ZAOKRĄGLENIU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 400 PLN

Zaokrąglona wartość pojazdu uszkodzonego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .3 900 PLN

Różnica wartości pojazdu przed i po szkodzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 500 PLN

Najzabawniejsze zostawiam na koniec czyli oczywiście wycena wyposażenia dodatkowego:

L.p. Nazwa elementu wyposażenia Wartość [PLN]
1 Autoalarm 44
2 Dach regulowany elektr. przezroczysty 64
3 Fotele przednie z podparciem odcinka lędźwiowego 12
4 Fotele sportowe 43
5 +Instalacja gazowa (wtrysk gazu wielopunktowy sekwencyjny) 312
6 Kierownica sportowa pokryta skórą 23
7 Podłokietnik centralny przedni 8
8 Poduszki powietrzne boczne przednie i tylne 154
9 Radio Symphony Bose CD 88
10 Reflektory ksenonowe 135
11 System ostrzegania o przeszkodzie - przód i tył pojazdu PDC 37
12 Tapicerka ze skóry "Buffalinoleder" (dopłata) 116
13 *Tarcze kół alum. 15" opony 195/65 159
14 Układ zmywania reflektorów 18
15 Wykończenie wnętrza drewnem (dopłata) 28
16 Zamek centralny zdalnie sterowany (dopłata) 29
17 Zawieszenie sportowe 72

WARTOŚĆ BAZOWA BRUTTO (206 mies.) . . . . . . . . . . . . . . . . 7 550 PLN

KOREKTA ZA WYPOSAŻENIE DODATKOWE . . . . . . . . . . . . . . 1 342 PLN

KOREKTY RÓŻNE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . - 880 PLN

Wcześniejsze uszkodzenia -10,0 - 880
Błotnik TL - zarysowany, listwy drzwi TL zarysowane, ślizg lewy - pęknięty, poszycie oparcia fotela kierowcy -
rozerwane, klamka drzwi TP - zarysowana.

Wartość instalacji gazowej 312 zł?!? :huh:

Felgi mam akurat 16" te same od nowości auta :angry:


Ubezpieczalnia przed ponownymi oględzinami auta przesłała już kasę.

Jak powinienem zareagować na taki rozwój sytuacji?,

Chciałem pisać odwołanie jeżeli chodzi o wartość auta. Oczywiście poparte fakturami za części i instalację gazową -_-

Edytowane przez Bartender
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myliłem się więc sugerując szkodę całkowitą. Powinieneś jednak napisać odwołanie z żądaniem podwyższenia szacunkowej wartości pojazdu przed wypadkiem.


Nie wiem czy to korzystna sytuacja (pomijając włożone w auto pieniądze).

Za montaż instalacji gazowej zapewne masz fakturę, a skoro minął zaledwie rok od montażu, ubezpieczyciel bezprawnie naliczył tak wielką amortyzację (po roku czasu powinno być 10% utraty wartości, bo legalizacja jest na 10 lat). To samo dotyczy wyposażenia dodatkowego. Za wszystko co nie seryjne, a zostało zabudowane przez ciebie i masz na to potwierdzenie (rachunki, umowy kupna), możesz domagać się oszacowania w wysokości rzeczywiście poniesionych kosztów. Przy pomyślnych wiatrach masz szansę przekroczyć wartością pojazdu przed szkodą, jego koszt naprawy, a więc nie będzie szkody całkowitej i ubezpieczyciel będzie musiał wypłacić odszkodowanie w wyliczonej przez siebie kwocie uwidocznionej w kosztorysie naprawy 10 379.93 zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ubezpieczyciel nie uwzględni odwołania, czego mogę się spodziewać? Kwota wypłacona przez ubezpieczalnię jest większa niż


Różnica wartości pojazdu przed i po szkodzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 500 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że uwzględni odwołanie, jednak wartość pojazdu przed szkodą ustali na poziomie niższym niż koszt naprawy, w związku z czym nadal będzie szkoda całkowita. Wyjdzie mniej więcej tak


Koszt naprawy Z VAT (PO POTRĄCENIACH)............. 10 379.93

mninus

Zaokrąglona wartość pojazdu uszkodzonego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .3 900 PLN

zostanie zaś kwota, którą już masz na koncie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...