Jump to content

hak64

Pasjonat
  • Content Count

    68
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

61

About hak64

Informacje

  • First name
    Henryk
  • Location
    Żory

Car

  • Car model
    Mercedes
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    1987
  • Engine
    Inny
  • Engine code
    1B
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

2,744 profile views
  1. Wypłacona kwota odszkodowania , to tzw. kwota bezsporna. Nic nie stoi na przeszkodzie by walczyć o więcej, a tego co już masz w kieszeni, nikt ci nie zabierze. Możesz oddać auto do wybranego przez siebie warsztatu (może to być ASO, lub jakikolwiek inny), gdzie dokonają naprawy w oparciu o zakres prac określony w wycenie ubezpieczyciela (tyle że na oryginalnych częściach i normalnej /nie zaniżonej/ stawce rbg). Jeśli w trakcie prac naprawczych ujawnione zostaną inne, niewidoczne dotąd uszkodzenia, to warsztat sporządzi nową (własną) wycenę i prześle ubezpieczycielowi do akceptacji. Po n
  2. Żądanie dowodu zakupu części nie ma podstaw prawnych (właściciel pojazdu nie ma obowiązku naprawiania swojego auta / może go sprzedać w stanie uszkodzonym/, zatem wartość szkody to szacunkowy koszt naprawy, uwzględniający koszt zakupu części i nakłady pracy, niezbędne do przywrócenia pojazdu do stanu sprzed zdarzenia). Powyższe stanowi odpowiedź na oba pytania. Ubezpieczyciel nie może zmusić do naprawy, a tym bardziej do zakupu części. Ich odpowiedź stanowi kpinę z praw poszkodowanego, ale tak jak ci wspomniałem na PW, dopóki nie znajdą na biurku pozwu sadowego, to będą twierdzić, ż
  3. Istotnie przyjęta stawka rbg jest rażąco zaniżona (obecnie średnie stawki w warsztatach naprawczych znacznie przekraczają 100 zł) Zakwalifikowane do wymiany części zamienne są tanimi zamiennikami, w dodatku z okrojoną o 20% ceną (rabat). To NPP jest zapewne naliczoną korektą do naprawy nakładki zderzaka, opatrzonego kodem warunkowym (*). Moim zdaniem kod warunkowy 22, został niewłaściwie wprowadzony przez użytkownika systemu audatex, bo aktywny kod 22 pomniejsza wartość części zamiennych, których ceny wprowadzono "ręcznie". Współczynnik odchylenia w ogóle nie powinien być stosowany. Nie ma ża
  4. Kolego, nie wiem w którym ASO pracujesz, bądź reklamujesz, ale nie zawsze jest tak kolorowo, jak piszesz. Naprawa z rozliczeniem bezgotówkowym wiąże się z tym, że ubezpieczyciel przyjmuje rolę zleceniodawcy (on jest płatnikiem usługi), zatem on (ubezpieczyciel) ma prawo wglądu do kalkulacji kosztu naprawy i to on ową kalkulację akceptuje, bądź wprowadza korekty. Pół biedy jeśli auto rzeczywiście jest w oryginale, i nie ma kolizyjnej przeszłości, ale... Napisałeś, że zlecając naprawę w ASO podpisujesz pełnomocnictwo dla nich. Owszem i tu jest pies pogrzebany. A co jeśli uszkodzony zder
  5. Podejrzewam, ze wycenę sporządzono na podstawie fotek nadesłanych przez poszkodowanego (bez oględzin rzeczoznawcy). Nie wyobrażam sobie, by fachowiec mógł "przeoczyć" tak istotny szczegół, jak rozmiar felgi. Sama kalkulacja została sporządzona na zaniżonej stawce rbg (50 zł), stanowiącej zaledwie 1/3 średnich stawek stosowanych w profesjonalnych warsztatach naprawczych. Zaniżono także wartość materiału lakierniczego, przyjmując "współczynnik odchylenia" (60%). Bezprawnie naliczono 16% rabatu na części zamienne. Sugeruję sporządzenie odwołania, w którym należy zawrzeć powyższe uwagi. Wcze
  6. Nikt Ci nie broni powołać biegłego i z pomocą jego opinii walczyć w sądzie o uznanie tych uszkodzeń, ale czy przy tej szkodzie ma to sens? Zdaniem ubezpieczyciela do uszkodzenia wspornika mogło dojść wcześniej, skoro błotnik nosił już ślady uszkodzeń i taki argument zapewne zostanie użyty do obrony ich decyzji. Wielokrotnie wypowiadałem się w podobnych tematach, ze przy uszkodzeniach zderzaków należy bezwzględnie żądać wizyty rzeczoznawcy, z którym - na oględziny pojazdu - należy się umówić w warsztacie, gdzie można zdemontować zderzak. Kosztem pracy mechanika i tak można obciążyć ubezpieczyci
  7. Warsztat naprawczy ma dokonać naprawy zleconej przez właściciela pojazdu. Ubezpieczyciel nie ma tu nic do gadania, o ile naprawa nie wykracza poza zakres uszkodzeń spowodowanych zdarzeniem szkodowym. Warsztat przesyła ubezpieczycielowi kosztorys do weryfikacji tylko w przypadku, gdy jest to naprawa w trybie rozliczenia bezgotówkowego. Zlecenie naprawy w warsztacie partnerskim ubezpieczyciela , daje co najwyżej gwarancję wykonania naprawy najtaniej, ale nie najlepiej. Jest przy tym obarczone ryzykiem, że to interes partnera biznesowego, a nie poszkodowanego, będzie dla warsztatu
  8. Te uszkodzenia wskazują, że pod poszyciem znajdziesz kolejne. Po zdjęciu zderzaka zrób więc fotki ujawnionych nowych uszkodzeń i wyślij ubezpieczycielowi z żądaniem korekty wyceny szkody. Podejrzewam, że wycenili poniżej 2 tys zł, a według mnie powinno być około 4 tys (tu uwzględniam korektę bo trzecie zdjęcie wskazuje, że zderzak był już naprawiany).
  9. Szkoda że nie zapytałeś wcześniej. Ato zastępcze przysługuje od dnia zdarzenia do otrzymania wyceny szkody, plus technologiczny okres naprawy. Jeśli PZU wskazał, iż jest to jeden dzień, to niewiele możesz z tym zrobić. Dłuższy okres korzystania z auta zastępczego mogą kwestionować, argumentując, że poszycie zderzaka mogłeś (warsztat) zamówić wcześniej, umówić termin naprawy, ograniczając jej czas do jednego dnia, bo cała robota polegała by na zdemontowaniu uszkodzonego zderzaka i założeniu nowego już polakierowanego. Podejrzewam, że nie zdejmowałeś zderzaka do oględzin, a skoro poszycie zakwal
  10. Pospieszyłeś się z tym odwołaniem. Takie pismo powinno zawierać wszystkie uwagi i zastrzeżenia do wyceny ubezpieczyciela, a nie uwzględniłeś w nim bezprawnie naliczonego rabatu na części zamienne (-10%), a nakładka zderzaka i tak jest już z gatunku tych najtańszych , które trudno dopasować. Nie wspomniałeś o pominięciu w wycenie lakierowania wierzchniego (cieniowanie) elementów sąsiadujących z lakierowanymi (błotnik). Podejrzewam także, że nie zdejmowałeś zderzaka do oględzin, a pod poszyciem zderzaka możesz znaleźć inne uszkodzenia (ułamane zaczepy, ślizgi, wzmocnienia). Błotnika nie zakwalif
  11. Tak. Przyjęta stawka rbg jest rażąco zaniżona (średnie stawki w warsztatach obecnie przekraczają 120 zł, a w ASO powyżej 150).. To potrącenie 15% to rabat, jaki Ubezpieczyciel wynegocjował sobie z dostawcą części lub warsztatem partnerskim. Biorąc pod uwagę, że żaden przepis prawa nie nakłada na poszkodowanego obowiązku naprawy swojego auta (można go sprzedać w stanie uszkodzonym, lub użytkować /o ile nie zagraża bezpieczeństwu/), to naliczony rabat jest celowym zaniżeniem wartości szkody.
  12. W odwołaniu należy wskazać, że uwzględniona w wycenie szkody ramka nie pasuje do tego modelu, a oryginalna (podać nr katalogowy) kosztuje ..... Element wymieniany na nowy, powinien być lakierowany (o ile nie jest surowy w oryginale) należy więc domagać się uwzględnienia lakierowania tego elementu.
  13. Chyba nie za bardzo ci się spieszy skoro zaglądasz do swojego tematu po czterech dniach. Mnie zaś brak motywacji do robienia wyceny, zwłaszcza, że korzystanie z programów eksperckich jest płatne (jednorazowe wejście w program audatex 49 zł). Miłego dnia.
  14. Kolego może najpierw sprecyzuj co się przewróciło i kto jest odpowiedzialny za szkodę. Jeśli znak drogowy, to: Zgodnie z art. 19 ustawy o drogach publicznych za organizację ruchu na drogach publicznych, w tym ustawianie znaków drogowych odpowiada zarządca drogi. W przypadku drogi prywatnej to właściciel drogi (lub zarządca) ustala zasady ruchu. To on ustawia znaki i sygnały drogowe według własnego uznania. Wymagania techniczne i sposób umieszczania znaków na drogach określa z kolei rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków techni
  15. Nie mam pojęcia czemu zamierzasz się rozdrabniać i pisać odwołanie z powodu naliczonego bezprawnie rabatu, a potem kolejne z powodu ujawnienia nowych uszkodzeń. To się robi w jednym piśmie odwoławczym.
×
×
  • Create New...