Jump to content

hak64

Pasjonat
  • Content Count

    68
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

67

About hak64

Informacje

  • First name
    Henryk
  • Location
    Żory

Car

  • Car model
    Mercedes
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    1987
  • Engine
    Inny
  • Engine code
    1B
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

2,986 profile views
  1. Tam było tak od dawna. Rzeczoznawca zawsze był niezależną instytucją i mogła go powołać zarówno strona poszkodowana, jak i odpowiedzialna za szkodę. Nasze prawo też nie jest złe w tym względzie, tyle że społeczeństwo nie jest świadome swoich praw. Sąd Najwyższy uznał, że jeżeli sporządzenie prywatnej opinii jest niezbędne do uzyskania rzetelnie wyliczonego odszkodowania, to ubezpieczyciel pokrywa koszty jej przygotowania. Miłego dnia.
  2. Kolego, tyle tematów już było o szkodach, a Ty szukasz przypraw, kiedy już obiad podano... Nie napisałeś, czy zderzak był zdejmowany do oględzin? Nie wstawiłeś fotek uszkodzeń. Nie napisałeś, czy zderzak rzeczywiście był oryginalny i czy nie był wcześniej uszkodzony? Czy belka haka nie uległa uszkodzeniu? Czy szpary pomiędzy błotnikiem tylnym, a drzwiami są takie same? Z kosztorysu wynika, że auto dostało w tył dość solidnie, bo ubezpieczyciel przewiduje naprawę podłogi bagażnika i wnęki koła, oraz wspornika zamka, zatem jest wysoce prawdopodobne, że belka haka uległa odkształceniu. Jeśli
  3. No ciekawy i niestety przykry problem. Wielu z Was pyta, jak to możliwe, że legalnie zakupione i zarejestrowane w PL auto, może okazać się kradzione za granicą. Może! Wystarczy, że auto jest współwłasnością i jeden ze współwłaścicieli sprzeda auto, a drugi domaga się kasy ze swojego udziału (dotyczy to także małżeństw, gdyż żona jest ustawowym współwłaścicielem, choć nawet nie musi być wpisana w brief. Bywają też przekręty leasingowe, czy bankowe. Najbardziej pospolite są jednak wyłudzenia odszkodowania z ubezpieczalni. Właściciel pojazdu sprzedaje auto (bez umowy), jedzie sobie na wczasy, po
  4. Ustawa zobowiązuje instytucje finansowe, m.in. banki, SKOK oraz firmy ubezpieczeniowe do rozpatrzenia reklamacji klienta bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni, a w szczególnie skomplikowanych przypadkach 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. Co najważniejsze, w myśl art. 8 ustawy (o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego), w przypadku niedotrzymania terminu „reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta". Już ci napisałem o zadatkach na masochistę... Pracowałem w takiej firmie robiąc dla nich wyceny szkód. Zaproponują dopłatę nie większą ni
  5. Największym bodaj problemem nas Polaków jest to, że od zawsze (prawie) byliśmy zmuszani do szukania obejścia przepisów. To weszło w krew i zamiast przyjąć winę "na klatę" słyszymy: "jeszcze dwa punkciki i zabiorą mi prawko, wszędzie ich pełno", "dwadzieścia lat wracałem z roboty po trzech piwach i nic się nie wydarzyło, ale durny sąsiad musiał szerzej otworzyć swoją bramę i nie zmieściłem się w mojej", "przez tego starucha wlokącego się 50 km/h na pustej drodze, zabrali mi prawko (wyprzedzanie na ciągłej, na skrzyżowaniu z przejściem dla pieszych, plus przekroczenie prędkości o 40 "). To nie m
  6. Owszem, takie zachowanie jest wskazane, ale też nie zawsze. Mając na zderzaku następnego kierowcę, taka uprzejmość może skutkować rozbitym własnym kufrem. To samo dotyczy hamowania przed przejściem dla pieszych w sytuacji, gdy na zderzaku albo na sąsiednim pasie jedzie inne auto, a pieszy dopiero zmierza do przejścia. Ryzyko zaistnienia wypadku, czy kolizji, jest mniejsze w przypadku, gdy nie okażemy tej uprzejmości pieszemu. Tu warto się zastanowić nad sensem nadania bezwzględnego pierwszeństwa pieszym. Wszelkie inne formy uprzejmości na drodze, są mile widziane.
  7. To nie jest duża szkoda. Ze zdjęć nie wynika, żeby auto dostało w hak, zatem podłoga bagażnika i tyny pas nie będą uszkodzone. Do wymiany powinni zakwalifikować dokładkę zderzaka, a sam zderzak, tylko jeśli ma ułamane elementy mocujące (bez demontażu nie do ustalenia). Ze względu na wcześniejsze uszkodzenia koszt lakierowania może zostać obniżony, Wyposażenie pojazdu ma wpływ na jego wartość tylko przy szkodzie całkowitej. W tym przypadku może jedynie chodzić o pakiet stylizacyjny (np. S-line) i rodzaj czujników w zderzaku. Z auta zastępczego można korzystać jeśli uszkodzenia uniemożliwiają no
  8. A prawa autorskie? Tantiemy? Chętnie pomagam, podpowiadam, co zmienić, podkreślić, jak argumentować, ale sporządzenie kompletu pism odwoławczych (opinia do wypadku, wycena szkody, wezwanie do zapłaty, czy skarga do rzecznika), to już inna bajka, a raczej mój chleb.
  9. No ładnie. 20% rabatu od całości kosztów naprawy i to po setkach sądowych wyroków wskazujących, że poszkodowany nie ma obowiązku naprawiania swojego auta (może go sprzedać w stanie uszkodzonym), zatem rabat jest bezprawnym zaniżeniem wartości szkody. Pozostałe uchybienia opisałem na PW.
  10. Daj to na PW, ale w innym pliku (ten mi się nie otwiera).
  11. No nie. Prawie setka wyświetleń i nikt... Zaczynam się martwić znikomą znajomością przepisów i jeszcze bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że czas to zmienić. Takie tematy i dyskusje są nie tylko potrzebne, ale i niezbędne. Zarówno policjant, jak i sąd rozpatrując jakiekolwiek zdarzenie musi opierać swoje zdanie na przepisach. Autor powyższego opracowania był uprzejmy owe przepisy uwzględnić, problem jednak w tym, że dołożył swoje trzy grosze, wskutek czego dość poważnie minął się z prawdą. Chodzi o początkowy wywód uzasadniający art 23 ust 1 pkt 3 ustawy prd: "Wynika stąd, że poj
  12. Czyżby nikt nie zauważał błędu i "radosnej" interpretacji przepisów?
  13. Czasem warto odświeżyć swoją wiedzę, na temat przepisów ruchu drogowego, bo te stale ulegają zmianie. Przestrzegam jednak przed pogłębianiem wiedzy w oparciu o opracowania domorosłych fachowców, którzy mieszają nam w głowach, publikując własne interpretacje owych przepisów. Poniżej przykład: Ty cofasz, on włącza się do ruchu. Kto ma pierwszeństwo? - Motoryzacja w INTERIA.PL MOTORYZACJA.INTERIA.PL Kliknij i zobacz więcej. Ciekawe czy tylko ja dostrzegam oczywisty błąd. Zapraszam do dyskusji.
  14. Trudno to wycenić, bo brak informacji, jak to wygląda od środka. Jeśli reflektor nie ma pęknięć, ułamanego zaczepu, to wystarczy polerka. Błotnik, jeśli nie ma ostrych krawędzi zagięć, to lakierowania naprawcze. Zderzak i dokładka, także do lakierowania (chyba że uszkodzone są elementy mocujące). Tak więc może tu być spory rozrzut cenowy, od 1500 zł, do ponad 7 tys (z wymianą uszkodzonych elementów). Nie napisałeś, czy to szkoda własna, czy likwidowana z OC sprawcy. To także robi różnicę.
×
×
  • Create New...