Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie o audi a6 c5 2.4


Tiger1143

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem że jest to nie najlepsze miejsce na tego typu temat ale chciał bym zasięgnąć opinii na temat audi a6 c5 2.4 . Chciał bym zakupić takie auto i tu pojawia się moje pytanie na co powinienem zwrócić uwagę przy kupnie, jak takie auto się spisuje i czy warte jest zainteresowania ( chodzi mi głownie o silnik i jego awaryjność) .

Z góry wielkie dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno takie robiłęm, na liczniku było jakies 280tys a naprawde miała jakies 500. W tych silnikach czesto leci z pod dekli zaworów tzn pada uszczelka, dzieje sie tak przez zapchane odmy i braku odpowietrzenia dekla zaworów. Rozrząd jak to w V6 kosztuje sporo.

Silniki te mimo V6 lubią sie trząść i nie równo pracować. W tych modelach przeważnie siedzi automat i szczerze mówiąc chodzi to jak autobus.

Ogólnie ja bym czegoś takiego nie kupił po 10 letniej przygodzie z TDI, nawiasem to A6 C5 2.4 LPG Q i automat którego miałem okazje robić jedzie duzo duzo gorzej niz moja B6 AVF o mocy ok 140km. Jeśli chcesz mocnej benzyny to szukaj 2.8. Q i mauala bo naprawde fajnie sie odpycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na początku bieżącego roku rozstałem się z moją A6 2.4 1997.

Auto komfortowe i wygodne, ale po 5 latach bezawaryjnej jazdy znudziło mi się.

Mój egzemplarz serwisowany w ASO do zakupu 173tyś.

Potem serwis własny, sprzedaż przy 253tyś

Zawsze olej co 10tyś Motul 5w40

Po kupnie zagazowane średnie spalanie LPG ok 13l mieszne do 10l trasa

Przy zakupie zwracałbym uwagę na:

Blacharkę błotniki na środku czy nie wychodzą parchy,

oraz pod dolnymi listwami przy drzwiach czy nie ma purchli.

Silnik czy nie jest mokry, miska olejowa od spodu.

Najczęściej pocą się uszczelki pod klawiaturą i pod napinaczami,

Na jakim oleju ktoś jeździł

To ważne dla napinaczy - ja do końca na motulu 5w40

Po zapaleniu czy nie słychać napinaczy łańcucha L+P strona,

Jak auto pracuje na wolnych czy któryś z łańcuchów nie grzechocze

Wiadomo czy jak zimny nie kopci na niebiesko ;)

Czy ma katalizatory.

To tak pokrótce.

Dwa lata temu płaciłem za rozrząd same części 750zl

+ uszczelki delki i napinaczy itp 250zl



Silniki te mimo V6 lubią sie trząść i nie równo pracować.

Trochę się tego przewinęło przez moje ręce ale żaden sprawny nie miał problemu z nierówną pracą.

Podstawa to dobrze ustawiony rozrząd.

szczelne wężyki, całe odmy bo często parcieją i pękają,

Edytowane przez cypek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli skoro wiesz dlaczego sie trzesa i nie rowno pracuja to jednak jest z tym problem ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...