Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słabe ładowanie szukanie przyczyny A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od pewnego czasu mam problem z ładowaniem w A4 B5 1.9tdi alternator Bosch 120A. Na początku postanowiłem wymienić regulator napięcia, z racji tego że wszędzie do dostania były tylko zamienniki, poprosiłem aby zamowiono dla mnie oryginalny regulator Boscha. Także regulator nowy, a problem pozostał. Kolejnym krokiem było oddanie alternatora do regeneracji. Jeszcze przed rozebraniem alternatora firma do której oddałem cześć zadzwoniła do mnie. Pracownik powiedział że alternator jest sprawny i że mogą wymienić łożyska i komutator. Chciałem żeby z alternatorem był już spokój więc zgodziłem się na to i odebrałem zregenerowany alternator. Problem nadaj jest. Podmienialem akumulator z auta ojca. Nic nie zmieniło. Z racji tego że dbam o auto, klemy są czyściutkie, a złącze masy pod akumulatorem czyste. Pobór prądu w spoczynku jest ok, więc nic nie zżera mi prądu podczas postoju auta. I teraz trochę o pomiarach. Przy odpalonym aucie na klemach mam ok. 14.1V, a znów jak badam prąd na wyjściu z alternatora i masie na akumulatorze mam 14.3V. Po włączeniu klimatyzacji ładowanie spada do 13.8V, natomiast już w środku auta mam 13.5V (gniazdo zapalniczki), nie jest to wartość stała. Ładowanie waha się od 13.1 do 13.8. Gdzie nawet przy odpalonej klimie powinno być 14.1V. Zastanawiam się nad dwoma rzeczami, czy przewód z alternatora idzie bezpośrednio do plusa na aku, czy b5 ma jeszcze jakieś przejścia między tymi dwoma rzeczami. Oraz czy w firmie gdzie regenerowali mi alternator sprawdzali go pod obciążeniem.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Kolego wygląda na to że twój alternator jest ok. Ja miałem u siebie podobną sytuację i u mnie problemem były styki masowe wewnątrz auta ( lewa strona i złącze po deską rozdzielczą ). Sprawdź sobie to podpinając długi kabel do minusa aku i do niego jedną sondę miernika a drugą sondę do plusa w zapalniczce. Zrób to na wolnych obrotach a potem zwiększ obroty na 2500 lub 30000 i zobacz czy wynik się różni

Opublikowano

W którym miejscu dokładnie są te styki masowe?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Lewa i prawa strona nad miejscami gdzie łączą się kostki. Ściągnij te dolne plasiki i powinieneś widzieć śruby do których są przykręcone masy i jedno złącze ( zaciśnięte ) jest nad climatronikiem

Opublikowano

Wszystkie spadki masz w dopuszczalnych granicach. Kabel od alternatora (+) idzie do rozrusznika a potem do akumulatora. Jest jeszcze kabel (-) i na ten mało kto zwraca uwagę, a mianowicie połączenie silnika z ramą (gdzieś pod turbiną ) i sam akumulator z masą (obok akumulatora).

Opublikowano

Z pewnością nie są odpowiednie. W którym miejscu znajduje się główny punkt masowy silnik-buda w b5?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja w swoim AFNie nie miałem połączenia buda-silnik, zamontowałem je sam z kabla CA 20mm2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...